Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af bil fra Tyskland

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 22. Feb 12
Indlæg ialt: 199
Fra  KR Import Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg mente med den ikke kan fås i DK er bare at den ikke er til salg lige pt.

Det er en helt almindelig BMW.

Men tak for advarslen :)

Tilmeldt 16. Oct 12
Indlæg ialt: 1
Fra  Eel Box Brewery Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej - jeg har importeret tre forskellige biler fra tyskland over en periode af 8 år. Jeg vil bare sige at proceduren er blevet "forbedret" fornylig. I gamle dage var proceduren således: ring og book tid til toldsyn til dagen efter man kommer hjem, få en kopi af bilens fahrzeugbrief fra sælgeren og køb danske prøvemærker på motorkontoret, køb bil i Tyskland, kør til den danske grænse med tyske midlertidige nummerplader, skift til danske prøvemærker, kør hjem. Næste dag: få toldsynet (evt. også vejet) bilen, kør ind til Motorkontoret, få en afgiftsvurdering, betal afgift og køb et sæt nummerplader. Det hele kunne klares på to dage.

Nu er proceduren: book toldsyn på nettet, køb bilen i tyskland, kør hele vejen hjem med de midlertidige tyske plader (det må man gerne nu), få bilen toldsynet, gå ind på skats hjemmeside, log ind med nemid og anmod om en vurdering af køretøjet. Bemærk at du først kan anmode om en vurdering af køretøjet efter bilen har været til toldsyn (synsmanden taster de data ind som du skal bruge på skats hjemmeside). Så kommer det meget kedelige: vent ca. 6 uger. Ja, det er korrekt - noget som i gamle dage kunne klares på en lang eftermiddag er blevet "forbedret" så det nu tager op til 6 uger. Jeg var helt målløs da jeg fik det at vide på motorkontoret. Jeg regnede med at have en bil klar på nummerplader dagen efter jeg kom hjem ligesom i gamle dage. Min kone er sat til at føde any day now og det var ikke meningen at vi skulle køre til hospitalet i taxa. Jeg vil ønske jeg kunne finde den ansvarlige for denne systemforbedring og fortælle ham hvor meget ringere systemet er blevet.

En sidste ting - man får ikke en masse udstyr i en tysk importbil gratis - udstyret bliver noteret til toldsyn og indgår i vurderingen. Man skal ikke importere en bil fra Tyskland for at spare penge - men hvis man er ude efter en bestemt bil i god stand med lav km/fuld servicebog/mere udstyr til ca. samme pris som på det danske marked, så er Tyskland stedet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Fik du importeret din BMW hjem fra Tyskland? :-)

Mvh

Arvin 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Arvin Mosavi:
Hej


Fik du importeret din BMW hjem fra Tyskland? :-)

Mvh

Arvin

Hej Arvin.
Du behøver ikke grave flere gamle tråde om flex leasing frem for at tilbyde dine services.
På forhånd tak.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ville da være interssant at vide hvordan folks erfaring er omkring at importere deres egne biler hjem?

Jeg kan da ikke se hvorfor det skulle irreterer dig?

//Arvin 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Arvin Mosavi:

Jeg kan da ikke se hvorfor det skunne irreterer dig?

//Arvin

Det irriterer mig såmænd ikke. Men det kunne af nogen opfattes som reklame for dine ydelser/produkter.

Vil du reklamere for dine ydelser kan jeg anbefale dig at blive Amino plus medlem. Det giver lov til at markedsføre dig i "Jeg har et godt tilbud til dig" kategorien.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok.

Det kigger jeg nærmere på.

Tak 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)