Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

forældelsesregler? Er er brev nok?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Feb 12
Indlæg ialt: 153
Fra  www.KK-WebDesign.dk Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg vil undgå at en skyldner kan benytte forældsesfrist paragraffer er det så nok at jeg sender er BREV hvert 2. år, eller skal det sendes anbefalet?

Pizzaria, grillbar eller lign søges til gratis WordPress hjemmeside - Hosting/domænenavn kan købes for 249 kroner.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Agora_Live:
Hvis jeg vil undgå at en skyldner kan benytte forældsesfrist paragraffer er det så nok at jeg sender er BREV hvert 2.

Forældelsesfristen afbrydes ved debitors  erkendelse af at skylde beløbet, når der foretages retslige skridt af kreditor, indgivelse af konkursbegæring, anmeldelse af kravet over for diverse boer og anmodning om udlæg.

Reglerne er udførligt beskrevet i kapitel 5 i nedenstående link.

https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=2655#K5

Så umiddelbart ser det ud til at du skal have din skyldner til at underskrive en skyldnererklæring - og hvis dette er muligt sende ham en tur i fogedretten igen.

/Henrik

Tilmeldt 30. Apr 12
Indlæg ialt: 32
Fra  recourse Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke nok du sender et brev hvert andet år. Efter ny lov om forældelse indtræder den almindelige forældelsesfrist 3 år fra fordringshavers kundskab, suspension kan kun ske ved retligt skridt eller skyldners erkendelse af fordringen.

 

vh

FTT

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)