Jeg bruger min Ipad til rigtig mange opgaver:
- Email - jeg bruger et eksternt tastatur, ellers bliver skrivehastigheden for lav.
- Præsentationer hos kunder med tilslutning til projekter - kræver adapter fra Apple
- Mødereferater i Wordskabelon - Jeg bruger Quickoffice som kontorpakke
- CRM system - her bruger jeg CJournal som er gratis, det integrerer ikke med vores "rigtige" CRM system, men der er også noget gammelt l....
- Telefon/videomøder med Cisco WebEx og Skype.
- Produktblade mv har jeg også på Ipad'en, så er de lige ved hånden når man taler med en kunde som har spørgsmål til specs. mv.
Største problem ved Ipad er den noget bøvlede mulighed for at dele filer mellem PC og Ipad, det har jeg dog løst ved at købe 50GB plads hos Dropbox og synce hele mit "Documents" bibliotek med Dropbox, så har jeg altid adgang til det hele fra min Ipad.
Til medarbejdere som skal bruge Ipad på landevejen og ude hos kunder, vil jeg anbefale jer at købe Ipad med indbygget 3G, da det øger produktiviteten markant at man altid er online uden at skulle rode med Wi-Fi.
Jeg vil anbefale dig, meget nøje at overveje hvad jeres behov er, og hvordan det skal rulles ud.
Jeg arbejder selv i en virksomhed hvor alle medarbejdere som arbejder i marken er blevet udstyret med Ipad's dvs. sælgere, produktchefer, managers mv. Jeg kan se at det er meget få som faktisk bruger Ipad i deres daglige arbejde, primært fordi Ipad'en blev udleveret i original foliewrappet kasse, med besked om her har du et nyt værktøj der gør dig mere effektiv.
Så var det op til den enkelte medarbejder selv at finde applikationer mv. resultatet er at flere medarbejde som ikke er "IT-nørder" afskrev Ipad'en med det samme som legetøj.