Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Inspiration til en begynder blogger?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. May 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen :-)

Jeg har i længere tid tænkt på at bruge noget af min fritid på noget jeg selv finder utroligt inspirerende, nemlig blogging.
Derfor kunne jeg på samme måde godt tænke mig at inspirere andre mennesker. Der er rigtig mange modebloggere på nettet, hvilket jeg også finder spændende - men jeg har selv tænkt på noget lidt andet. 

Min første tanke var, at blogge om de nyeste produkter indenfor kosmetik o.a. eksempelvis en ny mascara, cremer osv. På den måde kan jeg skrive om ting jeg selv får stor fornøjelse af og på samme tid lave en god anmeldelse, som andre måske kan få gavn af.
Jeg har før prøvet at skrive lidt om mine tanker, drømme osv. men jeg sprang hurtigt fra netop fordi at emnet var lidt for bredt og derfor løb jeg hurtig tør for idéer. Så jeg forestiller mig denne gang at finde et konkret ''emne'' i hvertfald til at starte med.  

Det kan godt være det lyder lidt forvirrende og som om det ikke er velovervejet, men jeg skriver netop herinde fordi jeg gerne vil have hjælp til at gøre mig nogle flere tanker om, hvordan man starter en god blog op, før jeg kaster mig ud i det. 

For at hjælpe jer til på vej, interesserer jeg mig som sagt for kosmetiske produkter, mode, rejser og gode kvalitetsvarer :-)

Jeg håber ikke, at i tænker jeg er på dybt vand og bare vil være endnu en af de der mainstream bloggere fordi det er ''sejt'' - men fordi jeg rent faktisk har en passion for dette og godt kunne tænke mig at afsætte en del af min tid til det. 

Så mine spørgsmål er, hvordan kommer jeg godt i gang som blogger, har i nogle gode råd, skal jeg holde mig til et eller flere emner og kan jeg eventuelt tage kontakt til virksomheder og spørge om de vil sende mig prøver på nogle af deres produkter, som jeg så kan anmelde?

Jeg er åben for alle idéer og venter forhåbningsfuldt på jeres svar :-)

Fra San Francisco, Californien
Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 04:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej! 

Hvor lyder det spændende! :) Jeg elsker også selv at blogge, det gør mig virkelig glad at se, at folk kommer ind på min blog, følger med, skriver kommentarer osv. Det er meget tilfredsstillende! 

Det lyder som om, du gerne vil starte en skønhedsblog op. :) Og det vil jeg da kun råde dig til at gøre - og hurtigst muligt. :) Du kan lave en gratis blog på Blogger eller Wordpress og lige prøve det af først, og se om du kan få nogle læsere osv. Jeg har selv en Wordpress-blog (faktisk også en skønhedsblog, haha) som du kan se lige her: https://sarthud.wordpress.com/ Måske kan du finde lidt inspiration der? 

Ellers holder jeg rigtig meget af at læse denne skønhedsblog også: http://thejunkies.dk/beautyjunkie/ - det er altså bare nogle dygtige piger, der skriver den! :) 

Det lyder som om, du har mange interesser, og det er jo kun godt! Alternativt kunne du jo starte en "livsstilsblog", hvor du skriver lidt om din hverdag, hvilken makeup du bruger, hvis du har et fedt outfit på, dine tanker og dine drømmerejser? Og hvis du nu fik lavet den perfekte aftensmad, osv. ;) Altså, man behøver jo ikke låse sig fast på ET emne og så KUN skrive om det. Jeg fortryder somme tider, jeg ikke har givet mig selv "plads" til at kunne skrive lidt om det hele. :) 

Jeg er lige kommet med i netværket Bloggers Delight (som du måske kender?), så der er bestemt håb for de små, nye blogs. Har kun blogget på min blog i 4½ måned nu, så det er bare skønt at blive anerkendt lidt. Mit bedste råd er simpelthen, at du bare skal komme i gang. :) I starten kan du sende linket rundt til dine venner og din familie og lade dem "vurdere", hvad der fungerer godt og mindre godt og på den måde finde ud af, hvad du skal satse på fremover. :) De første måneder får man ikke meget trafik (med mindre man deler på facebook, kommenterer andres blogs meget osv.), så du har lige lidt "fred" til at prøve forskellige ting af. 

Du er velkommen til at sende min en privat besked, hvis du har spørgsmål - og send da endelig et link til din blog, når du er i luften, det ville være spændende at se! :) Håber også, du vil kigge forbi min. 

Held og lykke med det, det kan sagtens lykkes! :)

Tilmeldt 18. May 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for svaret, det var super skønt at høre fra en erfaren (og dygtig) blogger! :-)

Jeg har dog alligevel fået flere spørgsmål end svar - hvilket nok er godt, siden jeg har meget at lære. 
1) Nu kan jeg se at du på din blog skriver specifikt om det, at have ''sart hud'' hvori du giver gode råd osv, men alligvel skriver du, at du godt kunne have valgt noget lidt bredere. Det er bare dér jeg tænker, at det er bedre at have et mere fast emne, da man på den måde er mere motiveret til at skrive og også kan tiltrække faste læsere, hvis du forstår hvad jeg mener? Altså der er jo større konkurrence om opmærksomheden idet det bare er om alt muligt - som alle andre også skriver om.

2) Jeg er selv medlem af bloglovin og følger en masse dejlige bloggere, men jeg troede at man bare kunne lave en blog derinde hvis man havde lyst, men det du siger er, at man skal have et vis antal læsere, eller hvordan?

3) Ang. layout - har du så nogle gode råd? 

Undskyld jeg sådan presser på, men jeg vil simpelthen gerne være så sikker på, hvad det er jeg skal gøre og hvordan inden jeg kaster mig ud i det, da jeg som sagt ikke har været så heldig før. 

Tilmeldt 6. Sep 09
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Med hensyn til dit spørgsmål om hvordan du kommer i gang med at blogge, så vil jeg anbefale denne tide: www.opretenblog.dk - der kan du læse en masse om at starte en blog, men også hvordan du får succes.

Held og lykke med dit projekt!

Fra Tommerup St.
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som om du allerede nu har gjort dig mange tanker, det er jo det bedste udgangspunkt. Det jeg læser lidt imellem linjerne er at du ønsker at ramme et emne du fremadrettet kan blive ved at skrive om, uden at kører træt i det.

Nr 1. I forhold til det må være at finde netop det emne, hvor passionen er størst.
Nr 2. Så skal du have opbygget noget struktur og nogle rutiner for hvordan du vil poste, ellers bliver det hurtigt noget du kan vente med til imorgen.
Nr 3. Så skal du have en hvis portion diciplin for at kunne blive ved at finde interesante emner og vinkler, det er rent faktisk et stort arbejde.

Lav en handlingplan for hvordan du blogge, start med at brainstorme lidt.

-Hvilke emner
-Udseende
-Produkter
-Hvilken platform

Lav derefter en konkret plan for din blog.

Hvis man vil have vrksomheder til at sende produkter til anmeldelse osv. tror jeg at du skal have basis på plads, altså have bevidst inden at du er et godt aktiv for virksomhederne. Det tror jeg du gør bedst ved at have en god bunke solidt relevant indhold.

Diciplinen er at være vedholdende og konstant i sin blogging.

Jeg ønsker dig held og lykke, det lyder spændende.

Tilmeldt 8. Apr 12
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Værdien af bloggere der skriver om virksomheders produkter er stor. Jeg ville nok selv vente med at få vareprøver og skrive om dem, før jeg var godt i gang og med besøgende osv. Du kan selvfølgelig godt skrive om forskellige produkter på eget initiativ, men vent med at skrive om produkter på virksomheders opfordring til du har fodfæste på blogging området, og kan sætte en fair pris for din omtale.

Jeg har selv en modeblog, - dog har jeg valgt at fokusere på design, ideudvikling, tekstiler og inspiration osv, da jeg selv synes at "dagens outfit" osv, er utroligt kedeligt.

Du kan sagtens gøre din blog specifik, uden at lave den så snæver at du løber tør for ting at skrive om. Det kan jo bare være skønhed og livsstil, det ville passe dig fint ud fra det du skriver?

Tilmeldt 18. May 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar, det lyder rigtig fornuftigt, det du skriver :-)

Tilmeldt 15. Jul 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Den nemmeste måde at komme igang med at blogge, er at starte din egen personlige reklamefri blog her www.one2blog.dk 

Når du har oprettet din blog vil den være live på  " ditbrugernavn.one2blog.dk "

Du kan så købe et domæne og pointe det til denne adresse. 

Og det er 100% gratis.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)