Jeg tror de fleste herinde både kender og bruger Trustpilot. Men hvor mange af de gængse nethandlere bruger det?
Skulle vi på malingo.dk gøre nere for at rate os på Trustpilot, eksempelvis ved at aflevere en reklame for siden, når vi alligevel leverer vore produkter hos kunderne?
Jeg har svært ved at fastsætte værdien af at figurere derinde.
Jeg bruger kun trustpilot hvis jeg har en mistanke om siden. Men hvis jeg f.eks. skulle handle på din hjemmeside, så ville jeg ikke bruge trustpilot. Der er allerede oplyst en del om virksomheden:"Malingo.dk ved Holmblads · Lundingsgade 3, st., 2100 København Ø · Cvr. nr. 2970 8487 · Tlf. 71 87 88 89 · mail@malingo.dk
De brugere som har en negativ historie om jeres virksomhed, kommer hurtigt til at lære Trustpilot at kende. Dem der har positiv oplevelse, skal mange gange 'presses' på en elegant måde, til at dele den. Personligt arbejder jeg udfra den overbevisning, at selvom man gør det godt 99,9% af tiden, så skal der nok, en eller anden dag, komme en som er hamerende. Derfor tror jeg det er en god ide, at få indsamlet så mange af de positive oplevelser så muligt, så man har noget at stå i mod med.
For at komme tilbage til dit spørgsmål: Mit indtryk er at trustpilot er rimelig godt kendt. Vi webshops er jo selv med at til gøre dem kendte via bannermateriale på siderne, og mails efter et køb. Hvis vi tager et gennemsnit, hvor mange gange skal en dansker så handle, før de oplever en opfølgenings mail, eller bare et Trustpilot banner på en webshop? Jeg tror ikke det er mange gange.