Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eje 2 konkurrerende sider.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

I min evige søgen efter ideer får jeg altid fordybet mig lidt længere end de fleste og grundet noget matchende tekst og pudsighed på trustpilot 2 hjemmesider som ejes af samme hjem. Det ene til manden, andet til konen. Begge enkeltmands, men hver sit navn og faktisk på hver sin adresse. Der er dog ingen tvivl.
De sælger præcis det samme, den ene side er dog billigere end den anden. Begge er oprettet af dem, altså ikke overtaget en for at fjerne en konkurre
Nogen som kan forklare mig hvilke fordele der kan være her?

Fra Vejle
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 282
Fra  Geekweb Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

en af de hurtige fordele jeg lige kan komme i tanke om er at hvis du søger efter et produkt på google, så kommer de måske op som de 2 første, et resultat for hver side... du klikker på begge, ser priser på produktet, og tænker hurtigt " hov den er billigere på den anden" og vælger måske at købe der, men også bare det at du har mere "plads" på google fordi du måske ligger som de 2 øverste.. eller bare 2 på første side.
 

Geekweb.dk - Udvikler din hjemmeside

Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Også den eneste ide til hvorfor der lige slår mig!

Smart... på en måde... måske...?

Fra Marbella
Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 567
Fra  Billy ApS Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er også nogle SEO mæssige fordele, hvis de vælger at linke til hinanden. Men nok også rigtigt som Andreas siger, at hvis man klarer sig godt på Google på begge sider, så vil man sammenligne priserne og så vælge en af dem. 

Ellers kan jeg ikke se så mange fordele ved det :)

Mvh
Toke 

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg jo ikke hvordan deres sider ser ud, men nogle kunder kunne have en preference for den ene side frem for den anden, f.eks. pga. farver, design osv.
Der udover er der også, som andre nævner muligheden for SEO mæssigt at dominere flere pladser i toppen af Google.

Et eksempel fra den fysiske verden kunne være Dansk Supermarked der har Bilka, Føtex og Netto, samt Coop der har Kvickly, SuperBrugsen og Fakta....

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan jo også være en konkurrence mellem mand og kone om at tjene mest, og taberen skal betale den næste ferie. Måske har den ene lige sænket priserne eller har en ide om, at han eller kun kan få den samme profit med en højere pris og et mindre salg.

Dog er jeg også mest tilbøjelig til at tro, som flere har foreslået, at folk finder begge sider og vælger den billigste.

Og to navne kan måske være, fordi de tænker, at Google vil opfatte dem som to forskellige, om end det kunne jo ordnes på anden vis. Det kan også være en tilfældighed.

Hilsen, Robert

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg læste noget med samme stil i en bog ved navn "I seng med Google".

Finten var således: Istedet for at konkurere imod dine konkurrenter om #1 og #2, kunne man have en helt identisk side evt med andre priser, og skyde den op under den anden side. Så står man på både #1 OG #2. At der så er mindre profit hvis de køber fra den anden (billigere) side, er så en af 'ulemperne' ved at bruge den metode - men man får mere traffik, da man som sagt står inde på 2 pladser istedet for én.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Ringsted
Tilmeldt 19. Mar 10
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske havde manden og konen lavet en konkurrence :P

Samme produkt, hvem kan tjene mest :D

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)