Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør man når nogle laver indsigelser på betalinger?

Side 5 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Dukkemageren:
Da købmanden i sin tid stod bag disken, fik han ideen til at udstille nogle varer egnet til impulskøb på disken, - og så skete det at nogle varer forsvandt når han vendte ryggen til for at hente ting på hylderne bag ham.

Jeg læser dagligt politirapporten i min lokale avis, og der er altid en eller anden forretningsdrivende (i en fysisk butik) som har været udsat for en lidt for langfingret kunde. Her tilkalder man rask væk politiet, som kommer (!) og optager rapport.

Jeg har da aldrig et sekund overvejet om den erhvervsdrivende tilkalder politiet fordi han er børnefornærmet. Han gør det sikkert ikke engang for at få butikstyven straffet, men mest sandsynligt for at undgå at vedkommende skulle finde på at gøre det igen, hvilket der jo er et stærkt incitament for, hvis det var uden konsekvenser første gang.

Mange fysiske butikker har en helt fast politik om, at gribe ind og indblande politiet HVER gang, alene fordi det virker præventivt, at potentielle butikstyve på forhånd kender konsekvensen.

Så din sammenligning mellem netbutikker og fysiske butikker, som argument for, at webshopejeren bare skal lade stå til, holder ikke.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Jensen, Quickpay:

Done - vi har lavet en antifraud-service hvor merchants kan markere transaktioner og dermed kort som "svindel".

Hej Thomas

Jeg ved godt at i har et "svindel" system. Det har epay også og det har mange af de andre nok også.

Men når jeg læser jeres information om systemet så tyder det mere på om der er en risiko for at en transaktion kan være svindel.

Men når jeg har trukket beløbet og jeg så får en indsigelse fra NETS kan jeg så efterfølgende gå ind på skrive at dette kort er brugt til svindel pga. at NETS har trukket pengene retur.

1. Kortholder har ikke handlet i min butik.

2. Der var ikke dækning på kundens konto.

Og at de transaktioner så efterfølgende vil dukke op i jeres system med at der har været sager med at kunden ikke har handlet i butikken m.fl.

Samkører i med andre PSP med disse svindel oplysninger i dag ? og hvad siger Datatilsynet til dette. ?

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Jensen, Quickpay:

Entrepreneur - Jan:
Kunne være man skulle lave en oplysningsservice fra udlandet som de danske myndigheder ikke kan blande sig i og ganske enkelt liste kortssnydere med følgende info

held og lykke :)

jeg har lige en url til dig jeg synes du skal læse inden du går i sving: https://www.pcisecuritystandards.org/

vh

thomas jensen

Held og lykke i hvilket henseende?

Der er til tider tale om notoriske svindelere, der udnytter webshops. Ingen i verden er så store at de ikke kan tvinges til at ændre procedurer og hvis de danske bankers kunder hænges ud offentligt for svindel,  i form af ovenstående typer klagesager, hvor der også nævnes pengeinstitut, så skal de nok vågne op.

NETS er jo ejet af bankerne og de er da pisseligeglade med webshopejernes retsstilling ligesom lovgiverne er det. Det eneste der afskrækker folk i almindelighed, det er at blive offentligt hængt ud og det gælder også bankerne.

Systemet som NETS anvender sætter jo almindelig lov ud af virke, da en kunde blot skal gøre en indsigelse eller handle uden at have pengene på et kreditkort, og vupti så har kunden gratis varer.

Det er korrekt det ikke er ligetil at lave en integration til en webshop.

 

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

T-Nielsen:
Her tilkalder man rask væk politiet, som kommer (!) og optager rapport.

Jeg vil godt tage politiet en lille smule i forsvar, men kun en lille smule :o)

Vi havde en sag hvor der var handlet med et stjålet kort i vores shop. Vi havde fulgt alle sikkerhedsrutiner, talt med kunden, tjekket adresse og flere andre punkter, så vi vidste ikke at vi var udsat for svindel. Men ca. en uge efter at vi havde afsendt varerne blev vi kontaktet af politiet, der fortalte at der var handlet med et stjålet kort.

Vi gjorde opmærksom på at vi ikke ønskede at indgive en anmeldelse. Efter et stykke tid blev vi så kontaktet af dem igen, da de stadig arbejdede på sagen.

Igen gjorde vi opmærksom på at vi ikke ønskede at anmelde forholdet. Alligevel fik vi et brev nogle dage efter, hvor de bekræftede at have optaget en anmeldelse med os som forurettede. Det er lidt ærgerligt da vi har fundet en anden og lidt mere effektiv måde at komme svindlere til livs, men den forudsætter altså at politiet ikke begynder at blande sig. Så i denne sag må vi paradoksalt nok se i øjnene at vi har tabt penge, fordi politiet blev involveret, for så ved vi jo godt at der ikke er noget at komme efter da svindlerne så er beskyttet af nogle andre spilleregler. Men det betyder i hvert fald at det ikke er konsekvent at de ikke gør noget. Bare ærgerligt at de ikke vælger de sager hvor der rent faktisk er nogen der beder om deres hjælp :o)

Det "sjove" ved denne sag er at der gik næsten 2 uger fra vi fik ordren, til vi kunne ekspedere den. Det har nok ikke taget to uger at melde kortet stjålet, så jeg forstår ikke at vi fik mulighed for at gennemføre transaktionen, da vi burde få en besked om at kortet var spærret. Nu kan vi bare sidde og vente på at der bliver trukket 12.000 kr. retur, og vi kan få vore obligatoriske dummebøde. Det kan godt være at jeg igen skal spise min tudekiks, men jeg kan simpelthen ikke forstå at transaktionen kan blive gennemført når kortet er meldt stjålet. Og jeg kan på ingen måde forstå at det i dette tilfælde er os der sidder med hele tabet, da dem der skulle sørge for sikkerheden ikke burde have lade transaktionen gå igennem, da de ved at det er et stjålet kort. I min verden burde de gøres ansvarlige for vores tab.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Lykkebjerg:


Men når jeg har trukket beløbet og jeg så får en indsigelse fra NETS kan jeg så efterfølgende gå ind på skrive at dette kort er brugt til svindel pga. at NETS har trukket pengene retur.



ja, det kan du.

Og den viden vil så blive tilknyttet til evt. fremtidige og veje når/hvis der igen (på tværs af samtlige merchants) laves endnu en transaktion m. det kort.

Lykkebjerg:


Og at de transaktioner så efterfølgende vil dukke op i jeres system med at der har været sager med at kunden ikke har handlet i butikken m.fl.



præcis

Lykkebjerg:


Samkører i med andre PSP med disse svindel oplysninger i dag ?



Nej, det vil også give mere værdi såfremt man kunne løfte det eet niveau op i "fødekæden". Dvs. "op på" indløser-niveau. Men vi er åbne for evt. samarbejde til enhver tid.

Lykkebjerg:


 og hvad siger Datatilsynet til dette. ?



data er hverken personhenførbare, følsomme eller indeholder kortdata eller andet, så intet.

vh
thomas jensen, quickpay

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Entrepreneur - Jan:


Held og lykke i hvilket henseende?



At, der er flere ting i din plan som ikke er hverken muligt eller tilladt.

1) Du vil gøre det personhenførbart - hvorfra kender du navnet? (udover at et sådan register ikke vil kunne tillades af mange årsager)
2) Du vil bruge kortnummeret som "nøgle" til dit system. Hvorfra kender du som merchant kortnummeret? (udover at et sådan register ikke vil kunne tillades af mange årsager)
3) Du vil etablere det i udlandet i en forhåbning om at dansk lovgivning og Nets ikke kan sige noget. Dertil er der at sige at hele verden er underlagt samme reguleringer - derfor mit link til pci-reglerne. Nets er kun en lille bitte mikroskopisk part i det game. De har allernådigst fået en licens til at håndtere korttransaktioner af visa/mastercard og andre ligesindede.

Det er derfor pci-reglerne du som udgangspunkt skal overholde - uanset hvor i verden du befinder dig.

Entrepreneur - Jan:

Der er til tider tale om notoriske svindelere, der udnytter webshops. Ingen i verden er så store at de ikke kan tvinges til at ændre procedurer og hvis de danske bankers kunder hænges ud offentligt for svindel,  i form af ovenstående typer klagesager, hvor der også nævnes pengeinstitut, så skal de nok vågne op.


Jeg er helt enig i det frustrerende element som notoriske svindlere udgør. Men derfra til selv at bryde loven og lave selvbestaltede gabestokke er der nu langt. Der er så rigeligt m. plat populisme i det her land.

Entrepreneur - Jan:

NETS er jo ejet af bankerne og de er da pisseligeglade med webshopejernes retsstilling ligesom lovgiverne er det. Det eneste der afskrækker folk i almindelighed, det er at blive offentligt hængt ud og det gælder også bankerne.


Må, nok erkende at jeg grundlæggende er uenig m. din tilgang. Svindel bekæmpes ikke m. properitær enegang og skyttegravskrig mod de forskellige parter i transaktioners fødekæde, men via samarbejde.

Heller ikke Nets (eller indløsere generelt) har nogen interesse i svindel. Jeg tror roligt du kan regne med at de 250,- i chargeback-gebyr på ingen måde dækker deres omkostninger. Vejen frem er derimod i min optik at få indløserne til at indse at de godt kan stille bedre værktøjer til svindelkontrol til rådighed end hvad de gør i dag. Og så et samarbejde på tværs af alle led.

Vh
thomas jensen, quickpay

Side 5 ud af 5 (46 indlæg)