Jeg læser dagligt politirapporten i min lokale avis, og der er altid en eller anden forretningsdrivende (i en fysisk butik) som har været udsat for en lidt for langfingret kunde. Her tilkalder man rask væk politiet, som kommer (!) og optager rapport. Jeg har da aldrig et sekund overvejet om den erhvervsdrivende tilkalder politiet fordi han er børnefornærmet. Han gør det sikkert ikke engang for at få butikstyven straffet, men mest sandsynligt for at undgå at vedkommende skulle finde på at gøre det igen, hvilket der jo er et stærkt incitament for, hvis det var uden konsekvenser første gang. Mange fysiske butikker har en helt fast politik om, at gribe ind og indblande politiet HVER gang, alene fordi det virker præventivt, at potentielle butikstyve på forhånd kender konsekvensen. Så din sammenligning mellem netbutikker og fysiske butikker, som argument for, at webshopejeren bare skal lade stå til, holder ikke. |
Thomas Jensen, Quickpay:Done - vi har lavet en antifraud-service hvor merchants kan markere transaktioner og dermed kort som "svindel".
Hej Thomas
Jeg ved godt at i har et "svindel" system. Det har epay også og det har mange af de andre nok også.
Men når jeg læser jeres information om systemet så tyder det mere på om der er en risiko for at en transaktion kan være svindel.
Men når jeg har trukket beløbet og jeg så får en indsigelse fra NETS kan jeg så efterfølgende gå ind på skrive at dette kort er brugt til svindel pga. at NETS har trukket pengene retur.
1. Kortholder har ikke handlet i min butik.
2. Der var ikke dækning på kundens konto.
Og at de transaktioner så efterfølgende vil dukke op i jeres system med at der har været sager med at kunden ikke har handlet i butikken m.fl.
Samkører i med andre PSP med disse svindel oplysninger i dag ? og hvad siger Datatilsynet til dette. ?