Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad syntes i? Øre auktioner osv

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Feb 11
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey alle der ude vil høre jeres mening omkring øre auktioner eller fx. Bud auktioner hvor du køber en pakke med nogen bud for at byde på en vare.

Fortæl jeres mening.

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen jeg syntes som udgangspunkt, at det er i orden og folk bestemmer jo selv om de vil købe de pakker. 

Der er jo kunder til det se bare dubli, tror det går rigtig godt for dem.

Vh Jimmi

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg skal købe noget om det er på aktion eller direkte køb vil jeg aldrig købe et værdi kupon som jeg småske ikke kan bruge igen senere. Kun hvis jeg kan se en fordel at det er meget billigt det jeg køber at det kan være interessant. Men hvis jeg skal købe for 500 kr værdi kupon før jeg kan byde så vil jeg ikke gøre det.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet med øreauktioner er at de kan ikke løbe rundt hvis der ikke er en robot der byder prisen op eller andre der har forbindelse til sitet som sidder og klikker.

Tilmeldt 18. Feb 11
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil jeg ikke give dig helt ret i. Det kommer jo helt an på hvor meget aktivitet de har på deres site. De tjener jo som sån ikke på den endelige pris varen ender på da den typisk kun er nogen hundre kroner i de fleste tilfælde. Men de tjener jo derimod på at folk køber bud pakker og byder hele tiden. Ja de vil selvfølgelig få folk til at byde nogen flere gange ved at have robotter eller folk til at byde dem lidt op men som sagt ville ikke være nødvendigt med en aktiv side.

Jeg går med tanken om at lave en som skal være 100% reel. Hvis der er tab på varen er der tab er der plus er der plus.

Så høre gerne mere om disse sites og jeres holdning

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

niclaskk:
Det vil jeg ikke give dig helt ret i. Det kommer jo helt an på hvor meget aktivitet de har på deres site.

Der skal meget aktivitet for at holde overskudet oppe.

niclaskk:
De tjener jo som sån ikke på den endelige pris varen ender på da den typisk kun er nogen hundre kroner i de fleste tilfælde. Men de tjener jo derimod på at folk køber bud pakker og byder hele tiden.

Ja lige præcis og her er det vigtigt at tænke på at i de fleste tilfælde så bliver varen først vundet når der er kommet bud nok til at betale for varen.

Et eksempel:

Hvert bud koster 5 kr
Bud er 10 øre
Varens kostpris er 1000 kr
Ønsket fortjeneste er 25%
Så varen skal sælges til 1250 kr.

Der skal altså 250 rene bud fra brugerne før varen kan sælges. Det betyder så at varen bliver solgt til 25 kr. Men hvis der nu kun er 100 bud så er indtægten på varen kun 500 kr (+ 10 kr som varen står til) og her kommet robotterne ind. 

Jeg har selv kodet en øreauktion som alligevel ikke blev til noget da kunden krakkede. Men jeg fik kodet hele motoren til auktionen. Det blev til på den måde at hver auktion fik mellem 4 til 11 robotter. Når en auktion var mellem 30 sek og 3 sek fra at udløbe så skulle én af robotterne byde. Når en robot havde budt mellem 4 og 12 gange så skulle den udskiftes med en anden.

På den måde så var der et "naturligt" flow i "brugere" som bød på varen. Hvis så prisen (bud og offentlig pris) kom over salgsprisen så kunne varen løbe ud hvis det var en rigtig bruger der stod med højeste bud.

Der hvor folk gider at byde er når der er mindre end 1 minut til at varen udløber - især når de betaler for budet - fordi så betaler de selv mindre for varen. Derfor kan jeg ikke se én eneste øre-auktion der ikke har enten robotter eller ansatte som sidder og byder på varen for ikke at sælge den med tab.

niclaskk:
Hvis der er tab på varen er der tab er der plus er der plus.

Hvad så hvis der er for meget tab? Hvor lang tid skal varen køre på auktionen?

niclaskk:
Ja de vil selvfølgelig få folk til at byde nogen flere gange ved at have robotter eller folk til at byde dem lidt op men som sagt ville ikke være nødvendigt med en aktiv side.

Hvor mange brugere skal til for at have en aktiv side? Vis mig bare én øre-auktion som fortæller at "for at undgå tab så har vi robotter der byder prisen op".

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 171
Fra  LichtenbergPress Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke ulovligt for en auktionsudbyder at byde ind med falske/robot-bud?  

Tilmeldt 9. Jun 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej niclaskk,

koder du stadig auktionssider og hvad koster det at få kodet en auktionmsside, du kan  mauile til mig på michael@tinashjem.dk

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Henrik Lichtenberg:
Er det ikke ulovligt for en auktionsudbyder at byde ind med falske/robot-bud?  

Det er en god pointe.

Citat fra Bekendtgørelse af Lov om offentlig auktion ved auktionsledere: "§ 14. En auktionsleder må ikke selv eller ved anden sælge egne ting eller købe eller byde på en auktion, som han eller nogen på hans vegne afholder.".

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)