Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det være rigtigt at man skal betale domæne 2 gange?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Apr 11
Indlæg ialt: 7
Fra  AG Avanti ApS Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer,

Da jeg for 1½ år siden skulle starte min virksomhed reserverede jeg et domænenavn hos dandomain. Nu er jeg ikke en ørn til det med hjemmesider osv. så jeg fik nogen til at lave den for mig. Nu er det bare sådan at jeg skal betale domæne 2 steder, fordi dem der lavede hjemmesiden ikke brugte det domænenavn jeg havde reserveret.

ER det bare mig der er dum eller er jeg bare blevet grundigt r..rendt?

Fra Esrum
Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Bed dem om at beholde deres domæne og benytte dit. Det skal du ikke betale for. Det ville være lidt nitten at jeg købte et hus hos en entreprenør og skidtet blev bygget på en helt forkert adresse ;)

Fra Herning
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 77
Fra  Tjill Networks Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder lidt underligt, hvis du selv havde et domænenavn i forvejen, og bare bestiller udarbejdelse af en hjemmeside.

Ethvert firma der laver hjemmesider har typisk en god håndfuld domæner til test, og så får kunden (dig) bare et sub-domæne eller en mappe med hjemmesiden, indtil den er færdig og klar til levering på det rigtige domæne.

Hvis du ikke eksplicit har godkendt køb af endnu et domæne, så må det være en formsag for dem at slette denne linje på fakturaen.

Det burde ikke være mange penge det drejer sig om (medmindre det er et meget eksotisk top level), men af principelle årsager, synes jeg klart at du skal have det eftergivet.

Dette sagt, med udgangspunkt i det du skriver. Hvis du har modtaget et tilbud hvor der stod "Køb af (ekstra) domæne", og du har godkendt dette, så er de i deres fulde ret til at få betaling for det. Man kan så diskutere om det er etisk korrekt...

Jeg kan dog ikke se, hvorfor de skulle bestille et domæne mere - som tidligere nævnt.

Håber i finder en løsning på det.

Selvstændig konsulent inden for hosting, udvikling, outsourcing, sikkerhed m.m. - se http://tjill.net

Tilmeldt 15. Apr 11
Indlæg ialt: 7
Fra  AG Avanti ApS Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Foreløbig tak, det vil jeg finde ud af.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)