Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg sælge en plugin fra et cms ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er reglerne omkring af salg af de programmer man køber til eks. joomla ?

Det er programmer som jeg ikke skal bruge mere og derfor kan en anden jo købe dem billigt.

Man må vel godt sælge programmer som er på cd-rom på lige fod med cd`er og dvd`er eller hvad ?

Fra Risskov
Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Utopians.dk Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er dig der har retten til materialet, kan jeg ikke se der skulle være noget forkert i det.

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har jeg ikke, det er et program jeg har købt af en som har lavet det.

Men der er jo også nogle som har retten til den cd eller dvd du går ned og sælger i butikken eller på nettet.

Fra Risskov
Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Utopians.dk Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ind og læse licensbetingelserne for det enkelte plugin, der kan være indskrevet forskellige rettigheder, eller mangel på samme i forhold til at videreformidle plugin'et.

Mit bud er at det må du ikke.

Af den simple grund at udgiveren ikke kan styre det.

Den lange version:

Nogle plugins har en indbygget sikkerhed, som er påhæftet det domæne, som plugin er købt til, og at installere det på andre vil derfor ikke virke.

sikkerheden kan ligge lokalt, eller på udbyderens server. Andre har blot den "sikkerhed" indbygget i licensen, og når udbyderen falder over et site som benytter pluginet uden tilladelse, vil så efterfølgende blive retsforfulgt.

Hvis det er dyre licenser, så spørg dem du købte den af og få det på skrift, hvis det er billige licenser, så skrot dem, eller gem dem til en anden god gang.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er billige licenser på under 1000 kr. og som jeg ser det, er det kun "hoved" programmet som tit er gratis at hente som bliver registret på dit site.

Der findes massere af add-ons som både er gratis eller koster alt fra 20 - 300 kr. og det er dem jeg ville af med.

Men min fornemmelse er også at det må man ikke.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man køber en licens, køber man ofte kun brugsrettet til den pågældende software. Den kan du normalt ikke sælge videre til tredie part.

Men du skal ind og læse licensaftalen for hvert enkelt add-on, da der kan være forskellige og særlige regler for hvert add-on.

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag eks. Community builder, der står ikke meget og salg eller brugen af deres program, der står kun at man må anvende den på flere sider men at de ikke kan opdateres efter din betalte periode er udløbet.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)