Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et juridisk spørgsmål angående facebook

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

 

Jeg har på en facebookside, hvor der handles jagtudstyr på Facebook set, at forskellige firmaer også tilbyder jagtknive og jagtrejser.

 

Jeg kender en, som jeg har fotograferet våben for(en våbenhandler).                                                                                                               

Hvis jeg lægger et våbenbillede på denne facebookside med henvisning til hans firma, da har jeg et spørgsmål:

Hvordan er det juridisk i forhold til Facebooks regler?

Skal jeg betale for noget annoncering eller hvordan?

 

Med venlig hilsen Esben.

 

 

 

Fra Randers
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 217
Fra  LindFoto.dk Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Esben

Jeg tror bestemt ikke du skal betale Facebook noget for at lægge ting på din egen Facebookside.
Der hvor man betaler for annoncering - er hvis man vil have en decideret annonce på FB - som så dukker op på den udvalgte målgruppes væg - det er de annoncer der kommer på din væg i højre side ind i mellem.

Men du skal være sikker på du har lov at bruge billedet - er det OK med våbenhandleren - at de billeder der er taget for ham - bruges i en anden sammenhæng - hvilken aftale har fotografen om det ?
Det skal du tjekke.

 

Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal han ikke tjekke, nej.

Da det er esbenlykke selv, der er fotografen, er det ham der kan og må træffe den afgørelse.

Det er sådan, ophavsretten på billeder fungerer.

Men hvis der er lavet kontrakt om eksklusivitet på billederne, har våbenhandleren noget at skulle have sagt. Det tror jeg dog ikke - da den type eksklusivitet som regel er ret dyr (normalt mindst 2.000 kr. pr. billede).

 

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Tak Dirch og Ppehrson.

Rart at høre jeres mening.

Min tanke har været, om min marketingplanlægning er ulovlig i forhold Facebooks reglement.

 

Hvis jeg lægger et våbenbillede(hvor våbenhandlerens firma og prisen er nævnt) ind på en køb, salg og bytte(jagtudstyr) er dette overordentlig effektiv markedsføring.

 

Våbeninteresserede vil sikkert fatte interesse i våbenet. Den meget interesse omkring våbenet vil sikkert  betyde et lynhurtigt salg.

 

Må denne reklameform for virksomheder finde sted på et køb salg bytte site, hvor almindelige jægere handler deres brugte våben?

 

Rent juridisk ønsker jeg ikke at jokke i spinaten.

 

 

Med venlig hilsen Esben.

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)