Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP!! Ang. udlejning af værelser i eget hus til turister

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jul 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der en der kan hjælpe her: Jeg har i knap 2 år udlejet værelser til turister og brugt bundfradragsmetoden som siger at 1,33% af ejenddomsvurderingen er skattefri, med minimum på 24000 kr.

Jeg bor i København og på vejen jeg bor har folk altid lejet værelser ud, men det var i mere permanent form til studerende, og ikke af 2-7 dages varighed til turister. Ifølge SKAT ved jeg at jeg intet gør forkert. MEN....2 af beboerne på vejen påstår at jeg driver ulovlig virksomhed da der i servitutter står at man IKKE må drive erhverv. Jeg har snakket med en advokat jeg kender og hun siger at så længe jeg selv bor i huset, og det gør jeg, ja så er det ikke at betragte som hotelvirksomhed og derfor helt lovligt selvom men ikke må drive erhverv på vejen.

Jeg er naturligvis nervøs for hvad kommunen vil sige. Jeg har sendt dem mail, men vil høre her om nogen kan trøste mig?

Ifølge advokaten plejer man at give tilladelse til LIBERALT ERHVERV, og hun mener at i værste tilfælde så må udlejning af værelser i et hus man selv bor i, betragtes som liberalt erhverv.

Spørgsmålet lyder: Er der noget at komme efter af disse to beboere?

Skal tilføje at følgende står i vores vedtægter: DET ER IKKE TILLADT AT DRIVE VIRKSOMHED DER VED STØJ, LUGT, ELLER RØG, ER TIL GENE FOR ANDRE MEDLEMMER.....

Ingen har klaget over disse forhold da mine gæster ikke larmer. Formanden for bestyrelsen har sagt at det må være en sag mellem mig og de to andre da han mener det er et privat anliggende der ikke vedrører bestyrelsen så længe jeg ikke bryder med vedtægten.

Har jeg en god sag??

Venligst, samt på forhånd TAK

Boris

Tilmeldt 17. Jul 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal tilføje at selvom der ikke må drives erhverv så har vi haft en dagplejemor der passede kommunens unger på vores vej. Dvs. hun må have fået tilladelse af Kommunen, eller også har de slet ikke checket om der er nogle servitutter der forbyder folk at drive erhverv på vejen.

Da hun så havde ordentlige naboer omkring sig har ingen klaget over hendes virksomhed....Hun kom til skade efterfølgende og har opgivet jobbet som dagplejemor.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)