Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bliver jeg programmør?

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Poul Madsen:
Det behøver man ikke engang en server til

Vil lige tilføje at det selvfølgelig ikke er "hele computeren", blot hvis den kunne forståes sådan :-) 

Ja, serveren er selvfølgelig til at oversætte læse server side scripting som PHP og ASP.NET, som bliver serveret som HTML, CSS og JavaScript, som browserene kan læse. 

Jeg har også lært meget Ad hoc, men dengang jeg startede var der ikke en masse fed online sites af samme kaliber som i dag. Meget blev lært ved at se hvordan andre havde gjort. Og heldigvis var der da også nogen, der delte server side kildekoder.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Sejlflod
Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 23
Fra  Sagleo Development Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du skal bestemme dig for indenfor hvilke scope de "små opgaver" du omtale ligger.

Hvis du vil arbejde med Web sider kan du gøre dette i feks ASP.NET eller PHP kombineret med html og css.

Men hvis du også kunne tænke dig at lave programmer der kan køre på din pc så skal du nok over i C#/.NET eller ligende.

Det gode ved C#/.NET er at du både kan lave pc programmer(WinForms) og web sider(ASP.NET) i det samme programmerings sprog. Jeg mener endda der også er en web server inkluderet i Visual Web Developer 2010 Express (http://www.microsoft.com/visualstudio/en-us/products/2010-editions/express ) så du ikke behøver at koncentere dig om at lære at sætte sådan nogen op lige til at starte med.

Jeg har kun arbejdet lidt med PHP. Men umiddelbart synes jeg ikke c#/.NET er sværer at lære end PHP.

Men når alt kommer til alt så er det bare med at vælge noget og komme igang med at skrive noget kode. Big Smile

Der er jo heller ingen der forbyder dig at lære begge sprog.

/Jan

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)