Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Outsourceing

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Charlottenlund
Tilmeldt 16. Aug 10
Indlæg ialt: 61
Fra  Constant Solutions Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Amino!

Jeg er begyndt at outsource mine projekter til udlandet, for at formindske min pris og øge kvalitet.

Jeg har også fået et 'mindre' samarbejde med en Inder, men jeg er dog ikke helt tilfreds med vedkommende hverken pr. pris ('snydagtig'), pr. resultat og deadline, jeg føler i hvert fald godt at det kan blive bedre.

Jeg har ikke meget erfaring på området, men kunne mere end andet tænke mig viden omkring det. Først og fremmest, synes jeg at de firmer der dukker op med søgeordet 'Indian webdevelopment' er for store virksomheder og for dyre i pris, i forhold til hvad det er jeg søger. Måske har jeg misforstået idéen, men jeg går med en idé om at der findes folk som er knap så store, som de meget synlige firmaer.

Hvor tror I, at jeg finder den bedste partner til at outsource mine projekter? Har i selv nogen i kan anbefale? Kan det betale sig at finde et Indisk webprogrammering forum, og finde en gut derfra?

På forhånd tak!

Med venlig hilsen

Mattias Siø Fjellvang - www.constantsolutions.dk - +45 26 78 98 88

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Personlig ville jeg ikke hyre et Dansk firmal til at lave mine webløsning hvis de fik dem lavet i Indien.
eller andet sted uden for EU.

Men pris og kvalitet hænger ofte sammne. De kan lave nogle rigtig billige ting i Indien men desværre også en masse bras. Så tror du enten må en tur der ned for at mødes face to face med udbyderne.
og så føle dig frem. Tror det er en svær opgave at finde lige dem du søger...

Lars

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal det være fra Indien? Jeg bruger selv et firma fra Vietnam som jeg er ret godt tilfreds med. De programmerer til min shop og laver de ting jeg ikke selv kan. Prøv at kigge på freelancer.com (altså IKKE Amino's). Her har jeg også tidligere haft stor succes med at finde oversættere mv.

...og bed dem løse en testopgave. Det gør de fleste gerne uden beregning.

Bobles tumledyr og meget andet lærende legetøj

Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dorthe

 

Vil du evt ud med navnet da jeg er på jagt efter en udbyder.....evt. pr. PM hvis du ikke vil ud med det;-)

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 16. Aug 10
Indlæg ialt: 61
Fra  Constant Solutions Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars.

Tak for dit svar! Jeg har umiddelbart svært ved at se problemet, hvis jeg selv, som webudvikler tilfreds kan godkende resultatet. Hvis jeg kan finde en programmør hvor jeg er tilfreds med både kvalitet og pris, så ser jeg ikke noget problem i et samarbejde. Men ja, helt klart et face to face møde ville hjælp en hel del.


Dorthe; du må meget gerne sende mig kontaktoplysninger på din kontakt, jeg er i princippet ligeglad med hvilket land han kommer fra, om det så er Indien, Kina, Vietnam, Pakistan el.l.. Det hele handler for mig om, at kunne spare penge ved at outsource arbejdet i udlandet, til samme kvalitet, men til mindre penge.

Med venlig hilsen

Mattias Siø Fjellvang - www.constantsolutions.dk - +45 26 78 98 88

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

NIL:
Vil du evt ud med navnet da jeg er på jagt efter en udbyder.....evt. pr. PM hvis du ikke vil ud med det;-)

Jeg deler gerne:-) Firmaet hedder Arrowhitech. De gør mest i Magento, Wordpress og Joomla. Min højeste prioritet var at de skulle kunne kommunikere ordentligt på engelsk og det kan de.

Det største problem jeg har oplevet ved at bruge den slags firmaer er, at de ikke altid kan tænke sig til konsekvensen af en handling. Her vil jeg sige at dette firma ligger noget bedre end gennemsnittet i forhold til selvstændig tænkning.

Bobles tumledyr og meget andet lærende legetøj

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mattias

Forsøgte en PM, men den er slået fra... Du kan maile til martin@arrowhitech.com.

Bobles tumledyr og meget andet lærende legetøj

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Mattias Fjellvang:
jeg er i princippet ligeglad med hvilket land han kommer fra, om det så er Indien, Kina, Vietnam, Pakistan el.l.. Det hele handler for mig om, at kunne spare penge ved at outsource arbejdet i udlandet, til samme kvalitet, men til mindre penge.

Hej Mathias

Der er stor forskel på de lande du nævner. Fx. har vi valgt at have et team i østeuropa. Grunden til dette er at vi primært laver design og det er det der sælger. Nu ved jeg godt at jeg fornærmer en milliard mennesker, men det er utroligt svært at finde en god Indisk designer. I hvert fald een der kan lave noget som vi er tilfredse med her i DK (hvor vi har en lang stolt design tradition). Her er østeuropa langt mere i tråd med det vi godt kan lide.

Et andet problem med Indien er også at der er såååå mange mennesker der kan "noget med IT" og derfor er det ofte et stort problem at finde dem der rent faktisk kan noget. Fx. har jeg reviewet et større (MS SharePoint) projekt for en stor dansk virksomhed. Denne virksomhed havde hyret et stort og velrenomeret konsulent bureau med mange tusinde ansatte. De havde så sendt det ud til deres Indiske afdeling (det vidste kunden godt, går udfra at de så slap for at betale de 1000-1200 i timen) og jeg blev sat til at review'e det.

Det var et team på 4 Indere der havde arbejdet på det gennem næsten et halvt år og det var til at lukke op og skide i. Mit eget gæt (som jeg også fortalte kunden) var at ingen af de fire udviklere havde mere end et års erfaring. De havde godt nok en "lead developer" med erfaring, men han røg rundt på andre projekter og var slet ikke styrende på projektet.

Dette er kun en enkelt lille historie om outsourcing, men jeg har masser af dem. Et godt råd er at starte blødt op.

Prøv fx. at finde nogen via elance eller lignende. Her betaler du først når du er tilfreds (penge ligger i "escrow"). På denne måde får du en ide om hvordan det er at arbejde med mennesker der har en helt anden tilgang til tingene og så udvid evt. når du har fundet den rigtige samarbejdspartner.

Jeg har et mini kursus i outsourcing, om end det ikke specielt er rettet i mod IT outsourcing men mere om "personlig outsourcing".

Hent kursus om outsourcing her

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)