Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling - abb. eller %-vis gebyr?!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Nov 11
Indlæg ialt: 101
Fra  Juncher Design Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi er ved at finpudse et online koncept og er lidt i tvivl om hvordan vi løser en problemstilling bedst muligt...

Vores portal består af "partnere", som tilbyder en service, samt brugeren, som så kan vælge og vrage mellem disse services.

Det er så nu vi er i tvivl om, hvordan vi tager betaling på den mest fordelagtige måde, for at føre partner og bruger sammen .

Vi har flere muligheder, at køre det på:

1. Vi kan tage betaling for, at partnerne tilbyder deres service. (Fx på måneds basis.)

Denne vil vi helst undgå, da det kunne afholde mange potentielle partnere i at bruge vores portal, da de ikke ved om de vil få nogle kunder.

2. Vi kan tage et gebyr hver gang en bruger køber en service af en partner.

Det er nok det vi hælder mest til, men hvordan dælme løser man den rent teknisk?! Det skal jo ikke være således, at brugeren kan købe en service direkte fra en partner, uden om vores portal! Vores partnere er ikke firmanavne som sådan, så en bruger kan ikke bare fx google partneren og så tage direkte kontakt. Det skal helst være gratis for brugeren, at søge og vælge en egnet service og så var tanken, at vi tog fx 10% hos partneren, for at skaffe kunden.

Hvordan løser man sådan en model bedst muligt?!

På forhånd mange tak!

Tilmeldt 27. Mar 12
Indlæg ialt: 87
Fra  Rygestopdoc.dk Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du snakker om er groft sagt dropshipping, og jeg kommer med det samme til at tænke på miinto.dk, og hvis jeg skal være ærlig så tror jeg ikke der er en dem og hurtigt model til at lave en kopi. Det virker til at de har brugt mange milioner bare på at få det til at virke, og jeg er sikker på at de har en masse logistiske problemer selv om de har brugt så mange penge.

Tor du vil have nemmest ved at få jeres kunder, altså firmaerne. Til at signe sig op til en form for affiiate program som i så administrerer.

rygestop dag for dag

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)