Udregningen er ved hver sælger har 60 salgsmøder om månden hvor 40 sælges der på, for hver sælger.
4 sælgere 200000
2 mødebookere 100000
Leder 100000
Administration 50000
3 k i provision
Jeg kunne også godt tænke mig at se, hvordan du er kommet frem til dette resultat.
Hvis jeg læser det rigtigt, vil du give sælgerne 3.000 kr. pr. salg. De sælger hver på 40 ud af 60 møder (right..) Det får jeg til 40 x 4 x 3.000= 480.000 kr.
Allerede her er der problemer, hvis du har fået det til 200.000 kr. Men jeg har nok ikke forstået din opstilling korrekt.
Derudover er 60 møder om måneden det samme som små 3 møder om dagen, 5 dage om ugen. Der er i hvert fald ikke givet meget plads til administrative opgaver, men det er selvfølgelig heller ikke sikkert der er nogen..
Og så er der mødebookerne. Hvis sælgerne skal ud og holde små 3 møder om dagen, har de ikke selv mulighed for at booke møderne. Dermed er det de to mødebookeres opgave at booke 60 x 4 møder pr. måned. Det er over 5 bookede møder om dagen. Hver dag. Det er ikke umuligt i sig selv, men hvis der skal lukkes noget på 40 ud af 60 (helt sikkert..), skal det altså være over 5 utroligt kvalificerede møder de skal booke. Derudover skal de være helt fantastiske til at få sælgerens kalender og geografi til at gå op i en højere enhed.
Den slags bookere findes. Der er ikke mange af dem, og du får dem med garanti ikke til 50.000 kr. pr. måned pr. styk.
Men det kunne som nævnt være sjovt, at se lidt mere baggrund for det regnestykke.
Og hvor vildt er produktet, hvis du kan lukke en ordre på 40 ud af 60 møder? Det må være ret vildt, da jeg formoder at "lukke-mødet" allerede er møde nr. 1, hvis der skal lukkes på 40 ud af 60.
At lukke et salg på 40 ud af 60 møder kræver enten et helt enestående produkt, en ufatteligt dygtig sælger, eller en sælger der lyver bagdelen ud af bukserne. Eller en kombination.