Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget provision, kan en sælger på ren provision forlange!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Jan 12
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Sad for sjov og regnede på hvor meget provision en sælger på ren provision skal have, da der er mange der efterspørger ren provision lønnet sælgere på Amino. Fandt frem til 3.000 kr. Eks. Moms. Med den provision, kan man ikke sælge billige ydelser og tjenster, men skal have et vist prisniveau. Er det et tal der afskrækker jer andre fra at bruge en ren provisionslønnet sælger?
Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det regnestykke vil jeg da meget gerne se :P det afhænger da 100% af hvad du skal sælge, hvilket midler du har til rådighed osv osv. Nogle produkter kan man sagten sælge 50 af på en dag feks. Dvs med dit regnestykke har du en dagløn på 150.000? Nogle produkter skal man bruge 14 dage på at sælge, hvilket så giver en månedsløn på 6.000 kr? Er det mig der er træt og ikke forstår dit spørgsmål?

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Jan 12
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Udregningen er ved hver sælger har 60 salgsmøder om månden hvor 40 sælges der på, for hver sælger.

4 sælgere 200000

2 mødebookere 100000

Leder 100000

Administration 50000

3 k i provision
Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Jan 12
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Talene er i kr. Og udgift per måned
Fra Korsør
Tilmeldt 16. Jan 11
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Beaverbeaver:
Udregningen er ved hver sælger har 60 salgsmøder om månden hvor 40 sælges der på, for hver sælger.

4 sælgere 200000

2 mødebookere 100000

Leder 100000

Administration 50000

3 k i provision

Hvordan får du det til at give mening?

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Beaverbeaver..

Det er jo et lidt mærkeligt spørgsmål, for provision er jo baseret på rigtig mange ting. Er det fuld tid, er det del tid, er det et fritidsjob og derudover hvad er det for et produkt du skal have solgt.

Jo sværere/længere tid det tager at sælge et produkt, jo højere provision er du nødt til at betale - især hvis du ikke tilbyder garanti og/eller min. provisioner.

Prisen på et produkt har jo også indflydelse på hvor let det er at sælge.. f.eks. vil et dyrere produkt jo have en længere beslutningsproces - til gengæld kan provisionen så også være højere..

Jo lavere prisen er på den vare du vil sælge - jo mere attraktivt skal du gøre det... Det kan være incentives i form af ekstra "gaver eller provision", hvis man kommer over det forventede antal/omsætning, det kan også være at en stor del af salget går til provision osv...

Omkring beløbets størrelse - du nævner 3.000 er jo fuldstændig ligegyldigt, hvis der er tale om 100% provision - for hvis din sælger har solgt varer, så du tjener langt mere - er det jo bare fedt? :-)

Hvis du sælger noget, som IKKE kan bære dine salgs/marketing omkostninger, så har du prissat dit produkt for billigt eller også er du nødt til at kalkulere med et underskud indtil volumen er stor nok..

Husk også at hvis det du søger er en fritidssælger, så skal det produkt som du sælger, også kunne sælges udenfor almindelig arbejdstid - ellers skal din provision nok være væsentlig større... Du skal iøvrigt være obs, på at hvis du søger provisionssælger der aflønnes 100% af deres salg, så plejer AF at ringe til dig for at checke om det er et reelt job - og det er det vel ikke, hvis du ikke selv tror nok på det til at kunne lønne en sælger??

/Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Beaverbeaver:
Udregningen er ved hver sælger har 60 salgsmøder om månden hvor 40 sælges der på, for hver sælger.

4 sælgere 200000

2 mødebookere 100000

Leder 100000

Administration 50000

3 k i provision

Jeg kunne også godt tænke mig at se, hvordan du er kommet frem til dette resultat.

Hvis jeg læser det rigtigt, vil du give sælgerne 3.000 kr. pr. salg. De sælger hver på 40 ud af 60 møder (right..) Det får jeg til 40 x 4 x 3.000= 480.000 kr.

Allerede her er der problemer, hvis du har fået det til 200.000 kr. Men jeg har nok ikke forstået din opstilling korrekt.

Derudover er 60 møder om måneden det samme som små 3 møder om dagen, 5 dage om ugen. Der er i hvert fald ikke givet meget plads til administrative opgaver, men det er selvfølgelig heller ikke sikkert der er nogen..

Og så er der mødebookerne. Hvis sælgerne skal ud og holde små 3 møder om dagen, har de ikke selv mulighed for at booke møderne. Dermed er det de to mødebookeres opgave at booke 60 x 4 møder pr. måned. Det er over 5 bookede møder om dagen. Hver dag. Det er ikke umuligt i sig selv, men hvis der skal lukkes noget på 40 ud af 60 (helt sikkert..), skal det altså være over 5 utroligt kvalificerede møder de skal booke. Derudover skal de være helt fantastiske til at få sælgerens kalender og geografi til at gå op i en højere enhed.

Den slags bookere findes. Der er ikke mange af dem, og du får dem med garanti ikke til 50.000 kr. pr. måned pr. styk.

Men det kunne som nævnt være sjovt, at se lidt mere baggrund for det regnestykke.

Og hvor vildt er produktet, hvis du kan lukke en ordre på 40 ud af 60 møder? Det må være ret vildt, da jeg formoder at "lukke-mødet" allerede er møde nr. 1, hvis der skal lukkes på 40 ud af 60.

At lukke et salg på 40 ud af 60 møder kræver enten et helt enestående produkt, en ufatteligt dygtig sælger, eller en sælger der lyver bagdelen ud af bukserne. Eller en kombination.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Beaverbeaver:
Udregningen er ved hver sælger har 60 salgsmøder om månden hvor 40 sælges der på, for hver sælger.

Sælger til 40 ud af 60 kunder... Allerede der er dit regnestykke gået skævt... Jeg kender sindsyg mange brancher, hvor et salg til 10-20% af potentielle kunder er højt sat. 

Og dit regnestykke giver heller ik helt mening. For der findes firmaer, som kun sælger mødebookninger eller diverse over tlf. F.eks har flere telefonselskaber firmaer ansat til at sælge erhvervsløsninger...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)