Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr åbningbalance i C5

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Apr 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har brug for hjælp vedr oprettelse af skyldige kreditorer som skal oprettet i det gamle år. Jeg sidder med C5 dynamic og skal have lagt regnskabet ind for sidste år, Balancen er ok og stemmer, men nu er det jeg gerne vil lægge hver enkelt kreditor ind så jeg kan adskille dem istedet for at lægge dem på en fælles konti.

Jeg er i kassekladden og bogfører dem på en kreditor konto og det en nu jeg er i tvivl for hvis jeg lægger dem på skyldige kreditor kontoen, vil der jo blive en dobbelt bogføring, da jeg har lagt tallet i skyldige kreditorer ind for sidste år for at få primo tal til at starte dette år, hvor skal jeg posterer dem og kan jeg gøre det på en anden måde.

Jeg er i tvivl!!!!

I C5 beskrivelsen står der at jeg skal angive f.eks. kreditorsamlekontoen, idet den konto vil gå i nul i forbindelse med bogføringen af disse kreditor åbningsposter. Det kan jeg ikke få til at stemme, da den jo vil blive dobbelt!!!

Fra Herning
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 79
Fra  Concept Data A/S Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej MWT

Når du indtaster åbnings balancen i Finanskladde, skal du benytte som modkonto din samlekonto for kreditor.
Så vil Finans bliv nul, da du har oprettet åbnings tal fra din revisor.
Husk at benytte ultimo måned dato f.eks. 31\12\2011 for start pr. 01.01.2012.

Kasseklade felter:
Moms kode må ikke være udfyldt
Posttype = Faktura – husk forfalds dato
Tekst kan du skriver overført (denne tekst vil fremgå på kreditor postering liste)

Mv.
Kris

 

Tilmeldt 4. Apr 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret!!!

Jeg er ikke helt med. Jeg har lavet en åbningsbalance fra revisor. Jeg vil så lægge de kreditorer ind enkeltvis under deres tlf så jeg kan følge dem, istedet for at bogfører dem direkte på modkonto.

Jeg har en liste fra revisor, med skyldige kreditorer og debitorer, og det er her jeg bliver i tvivl.Jeg er begyndt at bogfører dem i kassekladden og under deres enkelte konto(som jeg har oprettet uden køb) og sætter beløbet i kredit, modkonto vil så være ifølge C5 skyldige kreditor konto. Det er så her jeg er i tvivl, da jeg har ført tal ind pr. 311211 med skyldige kreditor og hvis jeg modposterer på samme i kredit, vil den da blive dobbelt!!!

Jeg er ny i C5, arbejder normalt i Navision.

Jeg håber at du kan følge mig.

Fra Herning
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 79
Fra  Concept Data A/S Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Igen

ved at benytte K for kreditor i finanskladden vil C5 bogføre på samlekontoen , smat på den enkelte kreditor , man de du benyttet kreditor samlekonto som modkonto bliver det NUL i finans - det samme skal du gøre med debitor

husk den totale sum skal være den samme som din revisor har givet dig som åbnings tal.

håber det giver mening Smile

Kris

 

 

Tilmeldt 4. Apr 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kris

Det fungerede fint med åbning af mine kreditorer og jeg gjorde da det samme på debitor siden, jeg har da opdaget at jeg har fået kørt dem i kredit siden og dette er forkert, rettede dem så og kørte dem tilbage i debet side, og kørte dem korrekt derefter. Der skete så det, at jeg opdagede at der var trukket moms da jeg kørte dem i debet siden og de er nu alle kørt forkert, da jeg har en difference på momsbeløbene. 

Jeg kan ikke lige regne ud, hvordan jeg kører det korrekt på plads, kan du hjælpe mig? 

MVH

Marlene

Fra Herning
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 79
Fra  Concept Data A/S Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marlene

Du kan bogføre dig ud af det det beløb du har på moms modpostere du på debitor samlekonto

håber det give mening

ellers kan din revisor rettet det ved næste kvartal , årsafslutning

Mv.
Kris

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)