Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man videregive personlige oplysninger.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Bjæverskov
Tilmeldt 11. Mar 11
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer, 

Jeg snakkede idag med en af mine ansatte som har et mellemværende med Tryg forsikring på X antal kroner. Det er rent privat (ikke virksomhed eller lign.).

Spørgsmålet lyder nu på om de må videregive og sende bilag m.m. til en helt anden person, uden at han er medvidende om det.. Det lyder underligt at de har gjort dette i mine øre og må de overhovedet det? 

Ser frem til at høre fra jer :-). 

Med Venlig Hilsen - Daniel, SeoPro.dk

Fra Bjæverskov
Tilmeldt 11. Mar 11
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Med Venlig Hilsen - Daniel, SeoPro.dk

Fra solbjerg
Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 116
Fra  Skive AutoPit Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer jo an på hvem den anden person er, hvad denne har med sagen at gøre, hvorfor denne person skal bruge det.

Det er vi jo nødtil at vide.

Fra Bjæverskov
Tilmeldt 11. Mar 11
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Den anden bor hverken på samme adresse eller er kæreste eller noget med personen. Det var derfor det undrede mig.

Med Venlig Hilsen - Daniel, SeoPro.dk

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer helt an på, hvad sagen handler om, hvilke oplysninger, det handler om, og hvilken relation den anden person har til sagen. Så det er umuligt at svare på, uden at få flere oplysninger.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Bjæverskov
Tilmeldt 11. Mar 11
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu fik jeg lige sagen forklaret. 

Det som der er sket, er at tryg har sendt samtlige bilag til hans mor, trods de hverken bor på samme adresse. 
Manden er selvfølgelig langt over 18 år og myndig. Derfor kan jeg ikke se at det skulle være lovligt at vidergive hans oplysninger selvom det så var hans mor eller en helt anden.

Er jeg helt galt på den her?  

Med Venlig Hilsen - Daniel, SeoPro.dk

Fra solbjerg
Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 116
Fra  Skive AutoPit Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

som jeg ser det burde det ikke være lovligt. men måske en advokat kigger forbi.

Læste noget her på sitet om at firma man skylder penge til ikke må kontakte familien, venner osv. kan ikke lige huske hvor jeg læste det. 

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

SeoPro.dk:
Spørgsmålet lyder nu på om de må videregive og sende bilag m.m. til en helt anden person, uden at han er medvidende om det.. Det lyder underligt at de har gjort dette i mine øre og må de overhovedet det? 

Straffelovens § 264 d:

"Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, der uberettiget videregiver meddelelser eller billeder vedrørende en andens private forhold eller i øvrigt billeder af den pågældende under omstændigheder, der åbenbart kan forlanges unddraget offentligheden. Bestemmelsen finder også anvendelse, hvor meddelelsen eller billedet vedrører en afdød person."

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)