Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hva gør man når en revisor snyder en?

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 26. Aug 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:31 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

okay, jeg har fået mit indlæg slettet da det ikke er i go ånd at skriver om uheldige sammenstød her på Amnio, jeg prøver helt neutralt igen så :)

Jeg er blevet snydt af en revisor. har forudbetalt 10.000kr men han vil ikke levere varen.

Mit spørgsmål er kan det betale sig at politi anmelde ham; eller er der andre juridiske værktøjer jeg kan bruge?

Tilmeldt 8. Mar 12
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 22:36 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Kommer helt an på hvordan revisoren har snydt dig, hvordan du står stillet juridisk set og hvad du har af dokumentationer..

Det er ihvertfald ikke tit at jeg hører at en revisor snyder sin klient.. hmmm...

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 22:39 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 22:39 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis godkendt revisor kan du måske indbringe klagen for revisornævnet.

Hvis ikke, så skal du nok gå den almindelige vej og stævne vedkommende.

Hvis han i en email eller på et brev skriver "haha, tak for de 10.000 sucker - du kan skyde en hvid pil efter at få noget arbejde for dem", - så vil jeg tro du står stærkt. Men mon ikke sagen er mere kompliceret end hvad man kan læse ud af dit indlæg.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:43 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

togsen:
Jeg er blevet snydt af en revisor. har forudbetalt 10.000kr men han vil ikke levere varen.

Det er min erfaring at politiet har let ved at sende sådanne sager videre med henvisning til at det et spørgsmål om et økonomisk mellemværende og dermed i første omgang skal søges indrevet via fogedret eller ved tvist via retten.

Af andre muligheder. Hvis det er en godkendt revisor kan der klages til dennes brancheforening og hvis det er en "revisor" så er der ikke mange muligheder ind den førstnævnte.

/Henrik

Fra Flensborg
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 22:45 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Så dit første indlæg.

Har meget svært ved at tro at der ikke er lidt mere i den historie, end du skriver.

Bruger ikke pågældende revisor men dit indlæg svarer ikke til mit indtryk af ham.

Skulle du selv mene(efter en tænkepause) at du har en god sag, så findes der sikkert en advokat som kan hjælpe dig.

Politi glem det.

monse

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:47 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:
Hvis godkendt revisor kan du måske indbringe klagen for revisornævnet.

Gælder ikke sager om honorar. Alternativt skal man i tilfælde af at der er tale om en godkendt revisor overveje at vinkle den til at være et spørgsmål om god revisionsskik.

/Henrik

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:48 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der ikke er tale om en godkendt revisor, så tag kontakt til en advokat og få rejst et krav mod vedkommende.

 

 

Tonny

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:49 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

IdeTripper:
Det er ihvertfald ikke tit at jeg hører at en revisor snyder sin klient.

Nej men det sker. Jeg har set nogle eksempler på revisorer der ikke bare burde have frataget retten til at drive den slags virksomhed, men også muligheden for at forplante sig..

Men det er en anden sag .o)

Nu så jeg det indlæg der blev slettet, og hvem den pågældende revisor er. Men det er ikke mit indtryk at denne render rundt og snyder folk. Så historien må være lidt længere end som så.

Men hvis jeg stod i trådstarters situation, ville jeg nok dukke op på revisorens adresse (firmaadresse i første omgang), og få redt trådene ud. Det er næppe en sag for politiet, men nok nærmere en sag for revisornævnet, som nævnt tidligere i tråden.

Held og lykke med at få det afsluttet og finde en anden. Det er vigtigt at have en god revisor, så det håber jeg du finder.

Rettelse: Efter at have set Henrik Koudahl's indlæg, så er Revisornævnet ikke løsningen. Så må det være en advokat (som nok koster mere), eller at forsøge at løse det i mindelighed.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:50 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jamen jeg vil da godt stå frem her.

Det er mig Thommy taler om.

Har lovet ham tingene færdig her i week-enden..men har haft meget ubehagelige problemer med

trusler på livet her i week-enden.

Har tilbudt Thommy, at jeg taler med pantefogeden i morgen.

Og lad det være sagt..PPC snyder ingen.

 

MvH

Peter

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)