Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån af private? - eller investor?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aars
Tilmeldt 27. Mar 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Så fik jeg endnu et nej til min idé fra banken!

"Kanon idé", "nyskabende" og "virkelig spændende" var ordsom jeg har fået fra både iværksætterrådgivningen, revisoren og... banken!

...men, nu har jeg privat levet med hurtiglån i de gode forbrugstider, og det forfølger mig ret så meget. - og ja, selvfølgelig gør det da det - jeg kunne jo bare lade være med at stole på bankrådgiveren, om at alt kørte skide godt.

Fra mit sidste møde fik jeg at vide, at det er meget sjældent, at de ser et så gennemtænkt og samtidig realistisk projekt, og jeg skulle endelig komme tilbage om et års tid, når jeg havde fået styr på mine privat-lån. Selvom jeg altid har betalt mine lån til tiden, så er det jo også disse økonomiske tider!

Problemet er, at det primært er sæsonarbejde (fra april til oktober) der er muligheden for mig. De resterende måneder skal nok blive aktive med tiden, for der vil stadig blive bygget om vinteren, men da er det til projektsalg. Om 2-3 år skulle året være fyldt.

Dét, som jeg vil høre om er, om der skulle være nogle blandt AMINO's brugere der havde interesse i at hjælpe med at starte en innovativ virksomhed op?

Som et lån, kunne jeg forestille mig noget a'la dette: (der er taget højde for likviditeten!)

Lånebeløb: 280.000,- ; Løbetid 72 måneder ; Månedlig ydelse 4.800,-

Som investor, havde jeg forestillet mig noget a'la dette:

Investeret beløb: 280.000,- ; Løbetid 8 år ; Månedlig ydelse 1.000,- + 6% af omsætningen. (Vil på de resterende 9 måneder i indeværende år (opstartsfasen) være 35.808,-)

Af muligt materiale findes forretningsplan (herunder swat-analyse), etablerings- drifts- og likviditetsbudgetter.

P.t. findes der kun én proffessionel konkurrent på markedet, og 6-7 stykker, der har det som erhverv i deres fritid.

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror du får svært ved at skaffe finansiering med de afkast du giver.

Med det belånings forslaget ligger ligger vi på en forrening på lidt over 3%. Sammenlignet med at låse pengene i 6 år i banken, så hænger risiko og afkast ikke sammen - der vil du kunne få mere + være sikker på pengene ikke går tabt.

For at investering er realistisk skal du kunne omsætte for lige over 3.000.000 på 8 år for break even for investor - dvs. hvis han og nok nærmere 5.000.000 hvis han skal kunne sammenligne med sikker forrentning. Alt efter hvor stor risiko der er i projektet over en tidshorisont på 8 år, så kommer vi nok noget højere op. Ser du det som realistisk - eller skal du nok ikke regne at få en investor :(

Jeg håber for dig du finder en løsning - men du skal regne lidt mere på hvad en potentiel investor vil have i afkast.

Tilmeldt 27. Mar 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aars
Tilmeldt 27. Mar 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders Skovsende...

 

Har ikke svaret dig tilbage, da både påsken og nogle forholdsvis seriøse tilbagemeldinger på denne tråd har trukket lidt ud...

Jeg kan godt se, at mit afkast under belåningsforslaget er meget lavt. Rentesregning, afkast og lignende er ikke min stærkeste side - så jeg tog disse udregninger fra nogle allerede etablerede lånefirmaer... og ja, det er meget lavt, så derfor har jeg (istedet for de ca. 3,9%) nu ændret det til lidt over 8%. Dette giver en månedlig ydelse på 5.800,- i stedet for.

Som investor, er der jo, som du skriver, en større risiko end ved et lån - og hermed burde der også være en større gevinst. Jeg har kun lavet detaljerede kalkyler for de første 2 år, som giver en omsætning på ca. 400.000 resten af året - og ca. 1,1 mil i år 2. Hvis der så ikke sker yderligere stigninger i omsætningen i de efterfølgende 6 år, vil afkastet ligge på omkring 13% i de 8 år)

*ret mig venligst, hvis det er helt forkert regnet ud...

Tak for din interesse for mit projekt...

 

Tilmeldt 21. Dec 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 04:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa. Jeg er en fyr på 29 som søger et lån på 100.000 i 18 måneder. Jeg vil gerne have nogen regninger ud af verden. Jeg har en pæn stor løn men vil bar have det samlet et sted. Jeg kan lægge min bil som pant samt vi kan indgå en kontrakt. Skriv endelig hvis der er nogen der er interesseret.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)