Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal prisen være ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Skibby
Tilmeldt 11. Sep 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har fået en ide til en form for nogle smykker, som i øvrigt kun skal sælges til butikker.

Til butikken, vil jeg gerne kunne bestemme til hvilken pris de skal sælge varen - kan jeg det ? Og jeg er også i tvivl om til hvilken pris. Det siger jo sig selv, at det ikke koster alverden, at fremstille.(i begyndelsen, har jeg to der syer for mig. Men med tiden skulle det gerne gå så godt, at jeg vil have en systue til det).

Produktet skulle gerne komme til at fremstå som virkelig kvalitet og eksklusivt, så prisen kan komme der op af. Men er det mere klogt, at lave et produktukt, som så mange andre accesories kan købes for næsten ingenting ?

Jeg tænker - skal prisen være f.eks 149,00 eller 299,00 ? Det er i dette niveau jeg ligger i øjeblikket.

Det skal siges, at jeg selv gerne vil holde prisen lidt oppe, da jeg gerne vil kunne afsætte produktet til de lidt eksklusive butikker også.

Ha en dejlig dag

Mvh

Susanne

 

Fra Randers
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 124
Fra  Købmanden på Boulevarden Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Susanne.

Du må gerne lave en vejlende pris, men jeg mener ikke at du må bestemme hvilken pris butikken skal tage for dine varer.

Jeg synes ikke, at 149 eller 299 lyder som smykker i den eksklusive ende. I det prisleje ville jeg nok forvente at finde smykkerne i en ganske almindelig tøjbutik, som f.eks. Solo. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan dine smykker ser ud, men hvis du mener at ovenstående er det prisleje som de skal ligge i, ville jeg nok hvis jeg var dig, fokusere på almindelige butikker. Hvis du sætter prisen op for at ramme noget mere eksklusivt, risikerer du måske at dine smykker bliver for dyre og derfor ikke bliver solgt.

Held og lykke med dine smykker.

Venlig hilsen

Anette

Viljen til at ville skaber evnen til at kunne

Tilmeldt 1. Feb 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Den meste brugte metode til at fastsætte salgsprisen er cost-plus pricing. Dvs. at du laver et overslag over dine omkostninger og fordeler dem pr. enhed, derefter laver du et mark-up svarende til det overskud du synes er passende, hvorefter du har salgsprisen.

Med det information du giver er det svært at sige hvad din pris for produktet skal være og hvad den vejledende salgspris skal være. 

Nej, man må ikke sætte salgsprisen for butikkerne fast - denne er blot vejledende.

Mvh Martin

Fra Skibby
Tilmeldt 11. Sep 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette

Jeg har også selv lidt svært ved at finde ud af det, for det gjorde ikke noget, de blev solgt i en butik som f.eks Solo. Men samtidig skal der laves specielle bryllupssmykker, som skal sælges i brudekjolebutikker. De kunne sælges lidt dyrere (de kunne måske endda være svære at få solgt sådan et sted, pga. lav pris).

Det at kalde dem eksklusive, kan også være et vidt begreb. men det er noget med, at få lavet et ordentligt logo, og få lavet nogle pæne displays de kan ligge i.

Mange tak for svaret Annette - det giver lidt at tænke over. Smile

Mvh

Susanne

 

 

Fra Skibby
Tilmeldt 11. Sep 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Jeg vil prøve, at regne det ud med den metode, og tak for dit svar.

Mvh

Susanne

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er principielt ikke noget galt med at sælge både dyre og "billige" smykker men det skal dog siges at det ofte er en god ide at holde dem adskilt i forhold til brand. Der er nok ikke nogen der gider købe et smykke til 2.500 kr hvis de kan få det samme til 299,95 i butikken ved siden af. Mit råd vil være at dele det op så du har 2 brands. Det gør det lettere for dem der vil betale meget at acceptere dit brand. Hvis du køber et produkt i Irma regner du ikke nødvendigvis med at kunne finde samme mærke i Fakta selvom det principielt sagtens kunne komme fra samme fabrik.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

marketing4you:
Den meste brugte metode til at fastsætte salgsprisen er cost-plus pricing. Dvs. at du laver et overslag over dine omkostninger og fordeler dem pr. enhed, derefter laver du et mark-up svarende til det overskud du synes er passende, hvorefter du har salgsprisen.

Ja, det er én måde at fastlægge prisen. Men der også mange andre gode metoder Smile

Jeg har tidligere lavet dette indlæg om netop dét med fastlæggelse af prisen:

http://www.amino.dk/forums/thread/850947.aspx

I øvrigt er det vigtigt, at der holdes fast i dét med de "skæve" udbudspriser - for du mister kunder og taber omsætning, hvis udbudsprisen er rund. Baseret i forskning fra et amerikansk universitet har jeg skrevet dette indlæg om "brugen af skæve udbudspriser":

http://www.amino.dk/forums/thread/847384.aspx

Det er også vigtigt, det bliver tænkt ordentligt igennem, hvilket segment (lavpris vs. luksus) du går efter at betjene - på godt og ondt. For man kan ikke sælge alle ting til alle mennesker - mere om det i denne korte video:

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Fra Skibby
Tilmeldt 11. Sep 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Asger

Du har ret, og det giver noget at tænke over. Det nemmeste er umiddelbart, at gå videre med de "billige" smykker. Jeg kunne forestille mig, det koster en del, at skulle skabe et brand, hvis de skal sælges for f.eks 2.500.

Tak for svaret

Mvh

Susanne

Fra Skibby
Tilmeldt 11. Sep 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

 

Interessant læsning, men også meget kompliceret for en der er så "grøn" som jeg er. Men jeg kan sagtens sætte mig ind i det med de "skæve" priser.

Jeg har oven i købet to priser, jeg skal tænke over, da jeg sælger engros, og også gerne vil have lidt indflydelse på den endelige salgspris til kunden.

Du skal ha mange tak for dit svar, og jeg kan helt sikkert bruge det. (godt vi har Amino) Smile

Mvh

Susanne

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)