Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino på størrelse med Computerworld - og vokser!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kiggede i anden forbindelse lidt på nogle Alexa statistikker og fandt nogle interessante tal for Amino. Faktisk er Amino på nuværende tidspunkt lige så besøgt som Computerworld - og stigende!

 
Og væsentligt større end virk.dk - hele Danmarks virksomhedsportal
 
 
For slet ikke at snakke om eksportstart.dk - Danmarks Eksportråd
 
 
Og det samme gør sig (ikke overraskende) gældende for Videnskabsministeriets website (der bl.a. også har sider om iværksættere):
 
 
Mere overraskende er det måske når man ser på statistikken i forhold til Erhvervsbladet:
 
 
Eller sågar Berlingske Tidende - som vi ligger forbavsende tæt på!
 
 
Mindre overraskende er det med Startguiden.dk :)
 
 
Alt i alt - ret godt
 
Hvad er det alle ovenstående portaler - private som offentlige, har til fælles? De FATTER ikke dette medie (Internet)! Virk.dk har fået millioner i tilskud og har 10-20 mennesker ansat - Martin har lavet dette forum i sin fritid!
 
Man burde sende denne statistik til de politikere der har bevilget penge til disse mange håbløse projekter. Tragisk nok minder dette pengespild mig meget om en anden diskusion vi har kørende om kampagner. Måske kunne vi tilføje: Nej til flere offentlige hjemmesider - vi har fået nok. Venlig hilsen FOK :)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Ha - selv alverdens smarte kampagner kan ikke få de offentlige sites til bare at nå op på siden af Amino!
 
Smarte kampagner, dyre reklamebureauers design og masser af konsulenter kan stadig ikke konkurrere mod godt indhold. Det er vist hvad vi kan lære af de tal. Uanset hvor pænt man pakker en lort ind, så vil den stadig kun være en lort
 
Det kunne egentlig være interessant at se hvordan Amino klarer sig i forhold til Startguiden.dk... Det er i mine øjne det bedste offentlige bud på en interessant iværksættersite.
 
/Carsten
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

> Det kunne egentlig være interessant at se hvordan Amino klarer sig i forhold til Startguiden.dk

Kig engang til ovenfor - den er der, men det ser ikke pænt ud :)
 
 
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Mikkel, jeg mindes noget om, at din holdning til "page views" som brugbar måleinfo er, at den er mere eller mindre ligegyldig. Husker jeg forkert?
 
Hvordan henter Alexa de tal?
 
Berlingske.dk ligger typisk på over 400.000 "unikke" besøgende på en måned. Computerworld.dk vel over 200.000 "unikke" besøgende. Ifølge FDIM (og dermed Gallup, som vi diskutere i en anden tråd).
 
Hver besøgende på Amino "bladrer" nok i snit en del mere, end besøgende på Berlingske.dk og Computerworld.dk gør, men der er jo væsentlig forskel på antal besøgende, så de grafer virker lidt besynderlige.
 
EDIT: Ifølge Alexa var der i nærheden af 10 mio. sidevisninger på Amino i november. Martins egne tal: 255.872
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå ja, det er øjnene man først bliver blind på

Det er da egentlig utroligt så dårligt Startguiden klarer sig. Men mange af artiklerne er sgu også en tynd kop the!
 
mvh Carsten
 
 
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis tallene holder, så må hver "unikke" bruger på Amino i snit ha'' besøgt i omegnen af 833 sider i november måned.

Jeg har formentlig set langt flere sider i november, men det er alligevel vildt. Alt bliver konsumeret på Amino.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Alexa er et helt andet målesystem end dem der normalt anvendes af hjemmeside-ejere selv. Alexa bygger deres informationer fra deres toolbar, som millioner har installeret. Således ligner det mere et panel, som vi kender det fra f.eks. TV, blot med den forskel at panelet her er langt større - til gengæld er demografien ikke nødvendigvis ligeså "korrekt".

En anden måde at måle statistik på, som HitWise gør, er at hente logfiler fra ISP''erne (det gør de desværre bare ikke i Danmark - endnu). Dette giver nogle helt andre tal.
 
Hver eneste målemetode har sine fordele og ulæmper, men vil, hvis de ellers er nogenlunde i orden, godt kunne bruges til sammenlignende analyser.
 
pageViews er i sig selv ikke nogen speciel god målemetode når man skal se på størrelsen af et enkeltstående website og sikkert heller ikke altid det mest vigtige for en annoncør, men i ovenstående tilfælde har jeg alene anvendt det til sammenligning. De absolutte tal er derfor underordnet - det er sammenligningen der er spændende, og da alle tal er hentet med samme målemetode er de i hvert fald nogenlunde rimelige - omend ikke 100% "korrekte" :)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

> Det er da egentlig utroligt så dårligt Startguiden klarer sig. Men mange af artiklerne er sgu også en tynd kop the!

Jeg tror svaret skal findes et andet sted - et faktor som er væsentlig for alle de sammenlignede sites, der går skidt i forhold til Amino: De har aldrig "integreret" sig ordenligt med Nettet. Det har bygget en brochure og lagt den på Nettet, men hvad med søgemaskine-integrationen? Hvad med bruger-interaktiviteten? Hvad med links fra andre websites?
 
Jeg synes at den forrige dot-com boble med al tydelighed viste at man IKKE kan skabe en websucces med TV-reklamer - det kræver at man kæler for sit medie, forstår det og "tør" gøre det der er nødvendigt for at tiltrække og holde på folk. At man laver websites folk gider besøge, anbefaog besøge, igen og igen.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 12/19/2005 11:37:08 AM Forfatter: Mikkel deMib
 
De har aldrig ''integreret'' sig ordenligt med Nettet. Det har bygget en brochure og lagt den på Nettet, men hvad med søgemaskine-integrationen? Hvad med bruger-interaktiviteten? Hvad med links fra andre websites?
 
 
Det vil jeg give dig ret i. De har taget en brochure og klasket den på Internettet. Tilføjet et par test-dig-selv og det er så det. Mange af de offentlige sites er meget statiske, det er højest en arrangementkalender der bliver opdateret - og så giver det ikke så meget mening at vende tilbage. Og så er krudtet nok fyret af på kampagner istedet for søgemaskineoptimering, selvom det nok er der de fleste starter med at søge informationer :-)
 
/Carsten
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Faktisk har jeg rådgivet mange af disse "mastodonter" - herunder et par af dem i ovenstående statistik-eksempler. problemet er hver gang: POLITIK! F.eks, har jeg ved flere lejligheder opfordret disse portaler til at lave bedre communities og debatter, men de tør ikke! (hvem var det der skreg TØSEDRENGE? :)) De er simpelt hen bange for hvad folk kunne finde på at skrive. Denne holdning går igen over hele linien - fra publicering til linking. De tør simpelt hen ikke at blande sig og blive en ordentlig integreret del af det Internet de håber på at blive en del af.

Det er lidt ligesom med fodboldspil - hvis man fiser den af ude i kanten og nægter at tage fat inde på midtbanen bliver man sgu aldrig holdleder :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)