Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kvinder, iværksætteri & ligestilling

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 8. Apr 12
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Poul,

Jeg tror bare at naturen stadig dominere moden. Det er meget muligt, at vi er i år 2012, men kvinder er kvinder og mænd er mænd, også er der selvfølgelig dem der træder ved siden af. Jeg synes ikke der er noget galt i, at der ikke er super mange kvinder herinde. Min personlige mening er, at forskellen på mænd og kvinder og vores prioriteringer skaber en god balance...

Jeg tænker ikke så utroligt meget over det, for mig er det egentlig lidt ligegyldigt hvor mange mænd eller kvinder der er de forskellige steder, så længe vi gør hvad vi føler for, og det tror jeg de fleste gør. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

passion for fashion:

Hej Poul,

Det er meget muligt, at vi er i år 2012, men kvinder er kvinder og mænd er mænd, også er der selvfølgelig dem der træder ved siden af. Jeg synes ikke der er noget galt i, at der ikke er super mange kvinder herinde.

Der er ikke noget galt i det.

Men det går imod den trend, man ellers læser: At kvinder møver sig mere og mere ind på mændenes domæner både mht. fitness, uddannelse og erhverv. Det kan godt være, at der kommer flere kvindelige iværksættere, men jeg synes bare ikke, man ser dem. Okay, Amino er nok udpræget for mænd, og det er nok derfor, der ikke dukker flere kvinder op i dette forum.

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 02:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Da jeg var helt lille, så de gamle damer skævt til min far, som tog mig med i klapvognen lørdag formiddag. Det kunne en mand altså ikke, og hvad var det dog for en kone der tillod det? Vi skulle op og pusle om lastbilen (far var vognmand). Jeg malede det bedste jeg havde lært, og jeg kunne sagtens se hvor flot lastbilen blev - I kan tro jeg følte jeg hjalp far. Det var først langt senere, jeg fandt ud af, at det jeg havde fået af malergrej, var en messingfarvet jordbær-marmeladebøtte med vand og en ren pensel. Mine forældre glemte helt at lære mig hvad der er rigtigt og forkert i.f.t. køn. Jeg tror det har forfulgt mig siden. Jeg vil blæse på folks køn.

I sin tid da de første kvindelige buschauffører viste sig i gadebilledet, var det ikke ualmindeligt, at passagerer lod bussen med kvindemennesket køre forbi og ventede en halv time, til der kom en rigtig buschauffør. Hvem tænker i dag på, om det er en han eller hun,der er chauffør?

Da jeg for mange mange år siden gav mig til at lave lastbilkørekort til soldaterne, var det helt uhørt at en kvinde begav sig af med det - og når jeg så ydermere underviste i PMV (nogle ved nok hvad det er) så - jaaamen kors.

Men ved I hvad - - folk undrede sig i nogle få øjeblikke, og så glemte de, om jeg var han eller hun. Da der var gået nogle år, var det blevet helt almindeligt at kvinder kunne den slags. Mænd der er 2 m over skuldrene sidder og suger lærdom til sig, mens de lader en kvinde lære dem hvordan man bakker et vogntog omkring et hjørne - og de skænker ikke kønnet en tanke - bare de lærer at bakke med et vogntog.

Med den første del af min historie vil jeg fortælle, at tiderne har ændret sig, og vi mænd/kvinder bliver opfattet (tror jeg) som vi opfører os. Det er IKKE mit indtryk, at mænd har et ønske om at tryne kvinder. Hvis vi kan det, vi giver os ud for, så tror jeg faktisk slet ikke, det er spor interessant, om vi er kvinder eller mænd.

MEN - Så længe der er kvinder der siger: " Altzå det kan jeg slet ikke få ind i mit lille hoved!" så bliver de regnet derefter, og der er helt sikkert også ting de er gode til.

Jeg tror helt bestemt på at alle mennesker, der kan bære deres egen vægt, bliver regnet i flokken - uanset køn.

Det korte af det lange er (som jeg ser det), kvinder er, hvor kvinderne ønsker at være - og i et antal der passer med det antal, der stiller sig selv til rådighed.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone Ginnerup:

Mænd der er 2 m over skuldrene sidder og suger lærdom til sig, mens de lader en kvinde lære dem hvordan man bakker et vogntog omkring et hjørne - og de skænker ikke kønnet en tanke - bare de lærer at bakke med et vogntog.

Jeg ville altså skele til dit køn! Det er ikke hverdagsmad at se en kvinde sidde og kaste en hænger om hjørnet - så jeg ville nok se på dig med anerkendelse. Og den der med en PMV'er... var du i Nørre Uttrup?

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Poul Madsen:
Jeg ville altså skele til dit køn!

Ja det tror jeg også du ville i 5 min, men derefter tror jeg kønnet er uden betydning.

Poul Madsen:
var du i Nørre Uttrup?

Jæs

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)