Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sociale medier for en B2B virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 3. Mar 10
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Vi bliver i min afdeling bedt om at komme op med en strategi for brug af Facebook som kommunikationskanal.

Vi er en større virksomhed med datterselskaber eller importører i det meste af verden. Det med sine fordele og ulemper i denne sammenhæng. Et land som Frankrig vil ikke være interesserede i at dele en Facebook side med hovedkvarteret her i DK eller andre selskaber da man vil holde dette på Fransk.

Problematikken ligger derfor i om vi skal lave en global Side som på den ene eller anden måde kan deles op så de andre lande kan henvende sig til deres egen målgruppe med udgangspunkt i Australien da det er dem der har ytret ønske om en Facebook side, eller om vi skal oprette separate sider for hvert land. 

Problemerne som vi ser dem nu er så hvordan denne opdeling af en global side skulle foregå hvis de forskellige lande gerne vil lave konkurrencer osv. rettet mod deres egen befolkning - kan man segmentere i væggen på Facebook for at løse dette?

Problemet med at have en side for hvert land er hovedsagelig ressourcer, her er det stort set kun Australien der har kapaciteten til at holde en sådan side opdateret.

Så opsummeret kunne jeg godt tænke mig nogle tanker om:

Skal vi oprette flere sider - 1 til hvert marked
Skal vi lave en enkelt side med flag i nogle tabs
Og hvad kan vi normalt forvente at skulle ligge i ressourcer for at holde dette kørende.

Håber nogen kan give et par gode råd enten her, på min mail (dennis(A)danziger.dk) eller på tlf. 21926525.

Mange hilsner
Dennis N. Nielsen 

Læs om de nyeste designs inden for møbler, cykler, tøj og meget mere på http://designer-blog.dk

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis.

Mit navn er Casper, og jeg arbejder med social media marketing, hos Just-Search.

Jeg kan sagtens følge din udfordring, og har også arbejdet med den et par gange. I de andre opgaver, der har vi endt med at konkludere, at der skal oprettes en FB-side for hvert marked. Hvis I ikke vil have en stor FB side og så kommunikere på engelsk, som fx. Coca Cola, så bliver I nødt til at oprette flere små lokale sider.

Et eksempel på et firma der har lokale sider for hvert land, med succes, må være Just-eat:

Just-Eat Spanien

Just-Eat Danmark

Just-Eat Holland

De har klaret det rigtig godt, synes jeg. Det giver også brugeren en mere personlig oplevelse, når alt foregår på deres sprog.

Konklusionen er altså at jeg vil anbefale jer, at have en side, for hvert land som I opererer i.

At give et bud på hvor mange ressourcer der skal ligges i dette, er umuligt. Det kommer helt an på udbyttet som I ønsker at få fra Facebook. Det svarer til at spørge hvor mange ressourcer en hjemmeside kræver - det varierer også meget.

Så derfor synes jeg nærmere I skal kigge på hvor mange ressourcer I har til rådighed. Prøv at sæt et par timer af hver uge i starten, og se om det giver noget for jeres forretning. Hvis det gør, så prøv at skrug op. Hvis I kan vise chefen at I får noget ud af det, så er de jo også interesseret i at I bruger mere tid på det. Og så på den måde bare lad udbyttet bestemme hvor mange ressourcer, der skal bruges på det.

Held og lykke med det :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis

Hermed svar og forslag:

Dennis Nygaard Nielsen:
Problemerne som vi ser dem nu er så hvordan denne opdeling af en global side skulle foregå hvis de forskellige lande gerne vil lave konkurrencer osv. rettet mod deres egen befolkning - kan man segmentere i væggen på Facebook for at løse dette?

Det er faktisk til dels muligt at segmentere i sine opslag til forskellige lande (og endda også byer). Når du skriver et opslag, kan du nemlig klikke der, hvor der står "Offentligt" og herefter klikke "Sted/sprog". Så vil denne popup boks komme frem:

 

- Og du kan hermed målrette opslaget mod et eller flere lande/sprog. 

Det samme er muligt med Tabs

Hvis I får lavet en underside til jeres Facebook side, kan I bede om, at få lavet den på forskellige sprog, og herefter bruge Facebooks "Signed_request" metode til at få samme Tab til at skifte sprog afhængig af brugeren, der besøger den. Dermed vil en franskmand lande på en fransk side, en dansker vil lande på en dansk - og de resterende vil kunne lande på en engelsk. 

Det kan altså godt lade sig gøre, at drive en global side, og såfremt I ikke har ressourcerne til at drive flere nationale sider, vil denne løsning nok være den mest oplagte, da en Facebook Side kræver meget vedligeholdelse

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)