Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Implementering -- musik fra YouTube og Soundcloud, m.m.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej iværksætter-lystne Aminoer.

Jeg er ved at få programmeret et stort musik-website med webhotel i USA (i øvrigt af en dygtig fyr her fra Amino :-).

I den forbindelse er jeg ved at undersøge nærmere omkring, hvordan jeg bedst (læs: pænest) kan implementere musik på siden i musikanmeldelser og blogindlæg. Hvis det kan lade sig gøre, ønsker jeg så vidt muligt helt at undgå at vise musikvideoer - jeg ønsker egentlig kun selve musikken.

Derfor har jeg kigget mig lidt omkring på andre musik-sites, og den største "åbenbaring" fik jeg, da jeg nærstuderede dette website: http://pitchfork.com/reviews/tracks/1/

1) Under den pågældende menu "Tracks" (klik ovenover) kan man i mange tilfælde lytte til hver sang via Soundcloud. Andre sange kan man også lytte til, men ikke via Soundcloud. Er der nogen, der ved hvor musikken her er hentet fra?

2) Nogle få steder er der implementeret musikvideoer fra YouTube, men det vil jeg helst undgå med mindre, at man kan gøre dette ved kun at vise den sorte bjælke under hver video, så videoen ikke fylder unødvendigt. Det gjorde Pitchfork rent faktisk i en periode indtil fornyeligt, men tilsyneladende ikke mere.

3) Er der evt. andre muligheder for at implementere hele sange end eksempelvis Soundcloud?

Hvis der er nogen, der kan være behjælpelige med svar på et eller flere af disse spørgsmål, vil jeg være meget taknemmelig.

På forhånd tak for al input - jeg sætter meget stor pris på det!

De bedste hilsner

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :