Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Implementering -- musik fra YouTube og Soundcloud, m.m.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej iværksætter-lystne Aminoer.

Jeg er ved at få programmeret et stort musik-website med webhotel i USA (i øvrigt af en dygtig fyr her fra Amino :-).

I den forbindelse er jeg ved at undersøge nærmere omkring, hvordan jeg bedst (læs: pænest) kan implementere musik på siden i musikanmeldelser og blogindlæg. Hvis det kan lade sig gøre, ønsker jeg så vidt muligt helt at undgå at vise musikvideoer - jeg ønsker egentlig kun selve musikken.

Derfor har jeg kigget mig lidt omkring på andre musik-sites, og den største "åbenbaring" fik jeg, da jeg nærstuderede dette website: http://pitchfork.com/reviews/tracks/1/

1) Under den pågældende menu "Tracks" (klik ovenover) kan man i mange tilfælde lytte til hver sang via Soundcloud. Andre sange kan man også lytte til, men ikke via Soundcloud. Er der nogen, der ved hvor musikken her er hentet fra?

2) Nogle få steder er der implementeret musikvideoer fra YouTube, men det vil jeg helst undgå med mindre, at man kan gøre dette ved kun at vise den sorte bjælke under hver video, så videoen ikke fylder unødvendigt. Det gjorde Pitchfork rent faktisk i en periode indtil fornyeligt, men tilsyneladende ikke mere.

3) Er der evt. andre muligheder for at implementere hele sange end eksempelvis Soundcloud?

Hvis der er nogen, der kan være behjælpelige med svar på et eller flere af disse spørgsmål, vil jeg være meget taknemmelig.

På forhånd tak for al input - jeg sætter meget stor pris på det!

De bedste hilsner

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Udover ovennævnte Soundcloud og Youtube, hører jeg også meget gerne fra nogen, der kender noget til Grooveshark. Kan man også implementere/embedde hele sange herfra?

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Er naturligvis godt klar over, at mine spørgsmål ligger lidt udenfor de flestes vidensområde, men jeg trækker lige tråden op en sidste gang i håb om, at der alligevel sidder en person derude, der kan være behjælpelig med svar :-).

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. May 11
Indlæg ialt: 11
Fra  Papio Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa 

Først og fremmest - et rigtigt spændende projekt du har gang i, det kunne være super fedt med et nyt stort anlagt musiksite - men jeg kommer lidt til at tænke på om du har sat dig helt ind i de danske regler omkring streaming og afgifter til kunstnerne ? Jeg spørger fordi du henviser til groveshark - der på ingen måder efterlever de regler vi har i DK  for afregning af streaming og des lige- og generelt anses som en pirat service...

Nu ved jeg jo selvfølgelig ikke om dit projekt overhovedet er rettet imod DK eller om det er kommercielt tænkt, men under alle omstændigheder så kan du læse lidt nærmere omkring reglerne her -> http://www.koda.dk/kunde/priser-aftaler/internet-mobiltelefon/

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon.

Tak for tilbagemelding, men...:-)

Simon Dohn:
Nu ved jeg jo selvfølgelig ikke om dit projekt overhovedet er rettet imod DK

Svaret herpå kan du læse i den allerførste sætning :-).

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. May 11
Indlæg ialt: 11
Fra  Papio Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

ahh - my bad - den fangede jeg ikke lige.... så vil jeg da istedet for prøve at svare på dine spørgsmål... :)

1) Jeg tror pitchfork (og mange andre store sites) ofte selv hoster den musik de omtaler og så bruger en indlejret player på siden til at afspille den ... f.eks. den her http://www.longtailvideo.com/players/jw-flv-player/ 

2) med den "gamle" youtube custom afspiller kunne man lave det trick du omtaler med at gemme selve videoen.. men jeg er ikke sikker på at man må eller kan det længere .. om ikke andet kan du læse mere om de mulige indstillinger her -> https://developers.google.com/youtube/getting_started 

3) Du kan dele og embedde de fleste sange fra bandcamp.com portalen .... der er rigtig meget fed musik fra upcomming kunstnere fra hele verden at finde der. et lignende site er reverbnation og så vidt jeg v ed kan man ifald man får en aftale med den pågældende kunstner også få adgang til at embedde musik...

iforhold til grooveshark.. ja så vil jeg stadig fraråde at bruge dem til noget som helst (ud over til egen personlig fornøjelse) ... de er nogen røvere - tjener kassen på reklamer og medlemsskab uden at bekymre sig over at betale folk for det content de tilbyder :)  - i og med at alle brugere kan uploade musik til deres service og dele det med hele verden  så er det i virkeligheden ikke andet end end go gammeldags pirat/torrent/portal blot baseret på streaming fremfor gammeldags download - og som tingene går lige nu for sådanne pirat services  (piratebay - megaupload osv.) så tror jeg kun det er et spørgsmål om tid før grooveshark også får kærligheden at føle ...

håber det kunne hjælpe lidt..

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Dohn:

ahh - my bad - den fangede jeg ikke lige.... så vil jeg da istedet for prøve at svare på dine spørgsmål... :)

1) Jeg tror pitchfork (og mange andre store sites) ofte selv hoster den musik de omtaler og så bruger en indlejret player på siden til at afspille den ... f.eks. den her http://www.longtailvideo.com/players/jw-flv-player/ 

2) med den "gamle" youtube custom afspiller kunne man lave det trick du omtaler med at gemme selve videoen.. men jeg er ikke sikker på at man må eller kan det længere .. om ikke andet kan du læse mere om de mulige indstillinger her -> https://developers.google.com/youtube/getting_started 

3) Du kan dele og embedde de fleste sange fra bandcamp.com portalen .... der er rigtig meget fed musik fra upcomming kunstnere fra hele verden at finde der. et lignende site er reverbnation og så vidt jeg v ed kan man ifald man får en aftale med den pågældende kunstner også få adgang til at embedde musik...

iforhold til grooveshark.. ja så vil jeg stadig fraråde at bruge dem til noget som helst (ud over til egen personlig fornøjelse) ... de er nogen røvere - tjener kassen på reklamer og medlemsskab uden at bekymre sig over at betale folk for det content de tilbyder :)  - i og med at alle brugere kan uploade musik til deres service og dele det med hele verden  så er det i virkeligheden ikke andet end end go gammeldags pirat/torrent/portal blot baseret på streaming fremfor gammeldags download - og som tingene går lige nu for sådanne pirat services  (piratebay - megaupload osv.) så tror jeg kun det er et spørgsmål om tid før grooveshark også får kærligheden at føle ...

håber det kunne hjælpe lidt..

Hej Simon.

Mange tak for dit uddybende indlæg! Det var lige det, jeg håbede på :-). Nu vil jeg læse informationen i forbindelse med de links, du har postet. Også tak fordi du nævnte Bandcamp.com - den side kendte jeg ikke til.

Igen: Mange tak for din input! Yes

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er måske lidt off topic, men Koda er faktisk blødt op i forhold til musik på blogs. Det kan I læse mere om her: http://www.koda.dk/presse/musikblogs/

Bookitall har vi løsningen, som du nævner med at bruge Youtube og Soundcloud. Der er også mulighed for at man selv kan uploade både sange og video til profilerne.

Denne løsning virker faktisk rigtig godt..

Held og lykke :)

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Grevang:
Det er måske lidt off topic, men Koda er faktisk blødt op i forhold til musik på blogs. Det kan I læse mere om her: http://www.koda.dk/presse/musikblogs/

Ved du, hvad den amerikanske pendant til Koda hedder?

Simon Grevang:
Bookitall har vi løsningen, som du nævner med at bruge Youtube og Soundcloud.

YouTube-videoerne viser I da ,så vidt jeg kan se, ikk'? Det, jeg har i tankerne, er, at man kun skal kunne se den nederste sorte "bjælke" - altså helt uden selve videoen. :-)

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Dohn:
1) Jeg tror pitchfork (og mange andre store sites) ofte selv hoster den musik de omtaler og så bruger en indlejret player på siden til at afspille den ... f.eks. den her http://www.longtailvideo.com/players/jw-flv-player/ 

Hej igen Simon.

Når du skriver, at de bruger en "indlejret player" til at afspille et stykke musik, mener du så, at de selv er i besiddelse af musikken og herefter oploader den via en indlejret player? Eller misforstår jeg det helt?

Jeg har imidlertid set, at der ofte (dog ikke altid) står henholdvis YouTube og Soundcloud i forbindelse med afspilningsmulighederne.

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)