Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkursramt virksomhed solgte mit software uden mit sammentykke... hvad gør jeg nu?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Mar 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg udviklede et lettere genialt system under mit hovedopgave forløb. Jeg har ophavsret til systemet (cirkulære 169). Virksomheden jeg udviklede det i samarbejde med hyrede mig efterfølgende til at arbejde for dem og videreudvikle systemet. På daværende tidspunkt var alt funktionaliteten på plads og der har herfra kun været foretaget optimeringer af den allerede eksisterende funktionalitet. Jeg mener derfor stadig der direkte er tale om mit system, selvom de har ophavsret til ændringerne.

Spørgsmålet om ejerskab har aldrig været diskuteret og jeg har set det som et samarbejde med virksomheden da jeg var lovet andel i selskabet. Uheldet er så ude og virksomheden går konkurs efter blot 6 mdr.

En ny virksomhed opkøber boet og anvender nu mit software, og jeg får som i nok kan regne ud ikke en del af kagen. Jeg har kontaktet dem, men de sender ansvaret videre til den konkursramte virksomhed.

Mit problem ligger i at den gamle virksomhed vel ikke havde ret til at sælge mit system videre? Jeg blev ikke kontaktet i forbindelse med salget lige før konkursen.

Virksomhed anvender mit software gratis uden mit samtykke... hvad er mine rettigheder?

Er der noget jeg kan gøre?

MVH

Jeanette 

Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tinia

Dk skal rejse erstatningskrav over for konkursboet og det springende punkt er selvfølgelig og boet kan godtgøre, at det ikke vidste eller burde vide at du havde/har den oprindelige ophavsret.

Kan du sandsynliggøre at boet havde den viden ?

Du er velkommen til at ringe på 20 25 28 22

Fra København
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tinia

PM sendt.

Mvh

Jørgen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)