Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

dba.dk ligende side!!

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 3. Aug 06
Indlæg ialt: 605
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

20.000kr for at lave et system ala dba er flot, tror faktisk gerne jeg vil bestille nogle stykker på forhånd ;-)

Alene cms systemet industribasen.dk er styret af har kostet et godt stykke over de 250.000kr, Thomas Rosenstand har gennemgået det for 60 punkter for at det er så seo venligt som muligt, det tog han 9000kr plus moms for alene, så det med nogen kan kode det fra bunden for 20.000kr synes jeg er ret flot. Designet samt opsætning af det har alene kostet 90.000kr, designet er udarbejdet af en tidligere ansat fra dba.dk sjovt nok, jeg ved bare at man tit får hvad man betaler for, og en dba version til 20.000kr virker for billigt.

Der er mange gode bud på amino og er ret sikker på du kan finde et fornuftigt system til en fornuftig pris, det jeg vil anbefale er at du sørger for det er kodet således du hele tiden kan udvide det og det er sat korrekt op så google kan læse systemet korrekt. Thomas Rosenstand fandt 5 fejl ud af de 60 seo punkter han gennegik, fejl jeg ikke selv havde set, de er selvfølgelig blevet rettet. Pris og kvalitet hænger tit sammen. Så hvis jeg var dig ville jeg købet et system som allerede er kørende og testet, siger ikke du skal købe mit, vil blot anbefale du ikke køber det billigste

God aften :-)

Mvh

Morten

Fra København
Tilmeldt 24. Jan 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Jeg har fået lavet sådan en side over to gange:

Den første fik jeg lavet hos et prof firma indenfor området. De lavede alt fra bunden og det tog ca. 1 år at stå klar med en side der nu skulle gennemgås for restfejl og mangler. Efter halvandet år fortsatte fejlene og jeg opgav til sidst, at få lavet alt fra bunden. Økonomisk set brugte jeg ca. 120.000 EURO, selvom it-virksomheden havde datterselskaber i Kina og Indien. Det er altså ikke billigt, da de typisk bruger mange medarbejdere og arbejder på stortset døgndrift (mange, mange timer = $).

Anden gang valgte jeg, at bruge såkaldte eksempel side, der blev indrettet efter mine krav og behov. Denne viste sig hurtigt at være den rigtige løsning og jeg har betalt 500 dollars for grundsiden samt ca. 600.000 kroner for it-folkene der skulle rette og tilbøje siden for mig. Den virker selv den dag idag og køre 98% fejlfrit. Skal lige huske at nævne, at selvom du får lavet en side 100% fejlfri vil der altid opstå fejl, idet der kommer flere annonsører, besøgende samt efterspørgelser.

Jeg betaler nu kun for vedligeholdelsen som er ca. 20 timer om måneden og til den opgave har it-firmaet været så søde, at finde en it-studerende superbrain,som jeg har ansat på deltid til at varetage opgaven. Han får ca. 20 euro i timen for det (det dobbelte af hvad en person tilsvarende får), så han er glad og positiv mens han arbejder for mig.

Til sidst vil jeg gerne af erfaring fortælle, at det er ikke at få lavet siden du skal tænke på, men mere hardware, vedligeholdelse og backup. For det er sgu disse der koster kassen, hvis din side skal kunne klare så vidt muligt oppetid samt hastighed for respons.

Alt i alt skal du ihvertfald regne med 2 mio kroner i kontanter. Hvis ikke du har mindst dette beløb, så hold dig langt væk ellers ender du bare med at bruge din lille opsparing op på ingenting. Den ene million kommer du til at bruge på selve produktet (hjemmesiden) og den anden million på REKLAMER (masser af det), drift, husleje, diverse udgifter osv. Du skal jo helst være pro, da dine målgrupper skal kunne adressere samt skabe tillid til dit projekt.

Du kan jo også gå i gang selv, hvis ikke du har pengene. Men her skal du regne med rigtig mange timer, måneder eller måske år. Da du selv skal stå for alt!

Håber jeg har givet et indblik af, hvor meget tid, penge og lyst det kræver at drive internetbusiness der kun er en brøkdel af en million i forhold til dba.dk

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Se et projekt af denne type som et højhus. Man kan godt spare lidt på fundamentet i starten, for man vil jo kun bygge 2-3 etager på. Men efterhånden som byggeriet skrider frem, bygger man den ene etage efter den anden yderligere på. Det går jo fint.

Men efterhånden som folk flytter ind med alle deres møbler, kommer der pres på fundamentet. Måske opdager man at fundamentet i virkeligheden slet ikke er beregnet til så stor en belastning som der nu hviler på det. Og så har man et problem. Nu er det dyrt og svært at forbedre fundamentet.

Min pointe er, at fundamentet, websitets backend, skal være lavet gennemtænkt, skalerbart og robust. det skal kunne være fleksibelt og kunne håndtere et stort pres hvis sitet får succes. Det skal være fleksibelt nok til at der kan videreudvikles på systemet uden at det bliver lappeløsning på lappeløsning.

Sådan et fundament koster altså bare mere end 20.000 kr. Alene design af arkitekturen kan koste mere end det beløb.

Jeg skriver ikke dette for at nedgøre andre Amino'ers gode tilbud, og jeg tilbyder ikke selv en løsning, så jeg varetager heller ikke egne interesser. Det er udelukket et udtryk for mine erfaringer som software udvikler gennem mange år.

Mvh Carsten

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

SKANDALE:
Det er sjovt at se hvordan en side som dba.dk kan tolkes på mange forskellige måder. Der er løsninger fra 20.000 - 2.000.000 kr. :) Jeg tænker at svaret ligger et sted i midten.

De høje bud er der også fordi at så burde man have alt med som du kunne finde på at ønske. Så bliver du heller ikke overrasket med en ekstra regning på et par hundrede tusinde.

SKANDALE:
Min indgangsvinkel til projektet er, at jeg hurtigs muligt vil igang med en beta, og så herefter arbejde i kulissen. derfor er jeg umiddelbart mest tændt på nogle af de lidt billigere løsninger, hvor jeg kan få et system som fungere til en fornuftig pris, og herefter videreudvikle, hvis der er interesse for portalen.

Det du skal gøre er at lave en kravspec på den mest skrabede løsning du kan finde på og så påpege at den skal kunne udvides. Du kan så indhente tilbud fra 2-3 udviklere og se hvad de finder på. Jeg var selv med i en udbudsrunde hvor vi var 5 der gav bud på en opgave og jeg fik den fordi mit materiale var så godt beskrevet.

Så gør dit hjemmearbejde godt nok, så får du en løsning til en ok pris.

Og du lavede et for over 10 år siden og tog et par måneder såvidt jeg husker. Dog uden at det var helt køreklart men absolut anvendeligt.

Så det er klart at hvis man laver gode kravspecs og finder en god programmør, så kan det nok gøres for 400K i dag og med 200K i årligt vedligehold, forsigtigt anslået.

Køb ren argan olie her

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)