Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan Google nares?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 01:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

 

Da jeg udviklede vores side, sendte jeg alle brugere pånær Google-robotterne videre til en midlertidig side, som meddelte brugeren, at vi snart åbnede. Dette tillod Google at begynde indekseringen af vores side, mens udviklingen stod på.

 

Jeg fik i den forbindelse den tanke, om man kunne udnytte identifikationen af Google (crawl-66-249-65-178.googlebot.com) til at lave én side, som Google ser, og én side som alle øvrige brugere ser.

Jeg går ud, at svaret er nej , men hvordan undgår Google dette i praksis? lader de anonyme robotter tjekke, at versionerne stemmer overens?

 

Med nysgerrige hilsener

 

Thomas

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 07:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg syntes at have læst herinde at begrebet hedder cloaking. Jeg mener at nogle af SEO gutterne benytter sig af det, men hvorvidt de undgår at blive snuppet af google ved jeg ikke og mon ikke de holder netop det som en hemmelighed. Det må alt andet end lige være i alles interesse at det du bilder google ind der er på din hjemmeside, faktisk også er det der er der?
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 07:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Jo, det kan du godt, men det kræver at du kender SAMTLIGE Googles IPs - og de bruger mange. Teknikken kaldes cloaking og opfattes som spam af Google, så det er normalt ikke en god ide at gøre det på dit eget domæne, for hvis de opdager det fjerner de dit domæne fra indekset.
Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Prøv at hive fat i Marcel Fuursted - han kan helt klart fortælle dig mere, og give dig et rigtig godt tilbud på cloacking (som virker).

// Jesper Skov

 

Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Mange tak for svarene.

For en god ordens skyld -  jeg har ikke tænkt mig at anvende cloaking (som jeg nu ved, det hedder). Interessen var rent "akademisk".

Jeg vil kæmpe for min topplacering uden doping

 

Med ønsket om en fantastisk dag til alle!

Thomas

 

Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Mikkel korrekt skriver skal du have mere en en ip adresse fra Google for at lave dette nummer en hel database med Ip spidere er i dag ca. 10.000 forskellige ip adresser på de forskellige søgemaskiner som dagligt skal opdateres. De IP tabeller du finder gratis på nettet er typisk forældede, allerede før du downloader dem.


 


Men vi kan ikke anbefale at udføre cloaking på et domæne der skal bruges i firmasammenhæng, da det kommer i risikozonen, hvis det opdages.


 


Cloaking bør kun udføres på trafikdomæner fremstillet til netop denne form for optimering.


 


 


Generelt kan søgemaskinerne ikke identificere IP cloakede sites – uanset, hvad de skriver – når sites bliver pillet ud er det altid på baggrund af en menneskelig redaktør der sidder og piller det ud på søgetjemesterne.


 


Hvis du har spørgsmål til IP cloaking er du velkommen til at sende en PM.


 


 


René


Chefprogrammør


 


Wececureit René
Tilmeldt 22. Apr 06
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Cloaking kan være effektivt - og det kræver ganske rigtigt en menneskelig handling at blokere dit websige pga. cloaking - der er mange millioner, der bruger cloaking, så risikoen for opdagelse er ikke sindsygt stor.... For at være på den sikre side, er det dog en god ide at lægge cloaking scriptet på et domæne for sig selv, så det ikke er din hovedside, der bliver blokeret, hvis uheldet er ude

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)