Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ASP.net?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 1078
Fra  Wellness Guiden - Selvstændig Herbalife forhandler Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad mener i, er ASP.NET open source?

Så vidt jeg har forstået, skal der betales licens ved brugen af det?

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Programmer udviklet i ASP.NET kan være lige så meget open/closed source som programmer udviklet i eks. PHP. Det har ikke noget med sproget at gøre. Det er gratis at bruge ASP.NET, ingen licens der. Du skal heller ikke betale for udviklingsværjtøj, der er express versioner af værktøjer til det hele.

Hvis du mener om kildekoden til selve sproget er tilgængelig, så er svaret nej. Det er vist de færreste sprog hvor du kan få fuld kildekode til dem. 

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Brønshøj
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan programmere og afvikle alt det .NET du vil uden at betale licens - og der findes endda gratis-versioner af udviklingsværktøjerne dertil, men ofte kræves der indirekte licenser da serveren ikke er gratis hvorfor .NET webhoteller ofte er dyrere end PHP webhoteller ligesom MSSQL i gratisversioner har nogle begrænsninger så man også ofte ender med betaling dertil men igen altså kun for server.

Kim Larsen | kim@soze.dk | soze.dk
alkoholprocent.dk | blomsterdekoratoer.dk | hopogdans.dk

Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 1078
Fra  Wellness Guiden - Selvstændig Herbalife forhandler Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres hjælp.

Så der er ikke den store forskel mellem asp.net og php, udover selvfølgelig "sproget"?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke open-source, men stadig gratis at udvikle i og der er som sagt mange gratis værktøjer til at udvikle i, og jeg tror faktisk også godt der kan findes webservere der kan køre det som er gratis, men normalt køres det jo på IIS

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Hedegaard:
Så der er ikke den store forskel mellem asp.net og php, udover selvfølgelig "sproget"?

Korrekt

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Hansen:
der er som sagt mange gratis værktøjer til at udvikle i, og jeg tror faktisk også godt der kan findes webservere der kan køre det som er gratis, men normalt køres det jo på ISIS

For at udvikle i ASP.NET så anbefales det at bruge Visual Studio som er det bedste program til det. Den findes i en gratis udgave som hedder Visual Studio Express.

ASP.NET bør køre på IIS (og ikke ISIS) og der har været eksempler på at det har kunne køre på Apache, men det kræver en Open Source version af .NET som ikke helt er stabil.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:
ASP.NET bør køre på IIS (og ikke ISIS)

Ja sorry, det var en typo :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)