Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er blevet uvenner med revisor!

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Puf:

Der var aftalt en fast pris. Faktura lød på 3 x det aftalte. Har prisen i en email!. Derfor kun afregnet det aftalte. Derfor blev han sur!!.

Nu kender jeg ikke jeres sag og jeres tvist.

Men nogle gange, hvis jeg giver et fast tilbud på en opgave, så ender kunden med at have en del ekstra spørgsmål, og opgaven skal måske gennemgås 2, 3, eller 4 gange, fordi kunden alligevel ikke har så meget styr på det, som kunden først foregav, dengang tilbuddet skule gives.

I disse tilfælde kan det godt være, at der bruges 2-3 gange den tid, som tilbuddet først lød på. Især hvis der er tale om en lille opgave, og hvor kunden har en masse ekstra spørgsmål.

Men hvem bør betale for de ekstra opgaver, som slet ikke blev forelagt (eller blev vurderet forkert af kunden), inden tilbuddet blev givet?

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin E. Jensen:

I disse tilfælde kan det godt være, at der bruges 2-3 gange den tid, som tilbuddet først lød på. Især hvis der er tale om en lille opgave, og hvor kunden har en masse ekstra spørgsmål.

Men hvem bør betale for de ekstra opgaver, som slet ikke blev forelagt (eller blev vurderet forkert af kunden), inden tilbuddet blev givet?

I så fald skal revisoren (hvis der er givet en fast pris) fortælle kunden at svarene vil tage tid og denne tid skal kunden betale.

Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Jeg spurgte lige nøjagtig efter en pris, da jeg siden starten har betalt MANGE PENGE til revisorer. PUHA.

Prisen fremsendtes efter gennemsyn af 2 mapper. Det ligger jo ikke i sorte sække, eller flyttekasser.

Alt er bogført og stemmer hver gang, der udskrives en liste!!!!.

Der er afholdt et møde på ca. 30 min, hvis det skal koste kr. 14.000,00 ???????????, så er der jo revisor man skal være. det er jo kr. 28.000,00 i timen??.

Men jeg har jo nogle kontakter, jeg vil bruge, bl.a. i EU, da vi er flere der er i samme situation.

Hvis der var tvivl, skulle der i det fremsendte tilbud stå overslagspris.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

I så fald skal revisoren (hvis der er givet en fast pris) fortælle kunden at svarene vil tage tid og denne tid skal kunden betale.

Ja, det er vi helt enige i, og du får det til at lyde som en opgave der er ligetil, men det er ikke altid så sort/hvidt, og nemt at gøre op.

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen:
Ja, det er vi helt enige i, og du får det til at lyde som en opgave der er ligetil, men det er ikke altid så sort/hvidt, og nemt at gøre op.

Jeg har blot taget mine erfaringer fra programmeringen hvor jeg giver en pris og hvis jeg bruger mere tid end prisen er så er det min fejl. Hvis jeg skal bruge MEGET mere tid så er det en snak med kunden.

Hvis man som kunde har en forventning om en pris så er det mindste man kan forlange af leverandøren er at han lige tager knoglen og ringer til kunden og fortæller hvordan det ligger hvis prisen overstiger det aftalte beløb drastisk (som er en vurderingssag).

Hvis revisoren har givet en pris på fremsendt materiale så er den pris fast - med mindre at revisoren har sagt andet.

Kunden skal have tillid til at man kan holde den aftalte pris

Leverandøren skal give kunden den service at fortælle hvis det overstiger prisen.

Alt for mange leverandører (nu taler jeg genrelt i alle brancher) tror at kunderne er til for dem - De behandler kunderne som kvæg der skal til slagtebænken istedet for at behandle dem som det de er... dem der giver os brød til smøret.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Kunden skal have tillid til at man kan holde den aftalte pris

100% enig.

Jeg kan heller ikke se, hvordan det skal kunne ske i store projekter. Så skal man virkelig være bælgøjet, for at skyde 3x forbi prisen.

Det jeg taler om her er småopgaver, hvor man på forhånd har givet et overslag på 1-2 timer, men opgaven ender med at tage 3-4 timer i stedet.

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen:
Det jeg taler om her er småopgaver, hvor man på forhånd har givet et overslag på 1-2 timer, men opgaven ender med at tage 3-4 timer i stedet.

Ja men det mener jeg ikke er sagen her?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Ja men det mener jeg ikke er sagen her?

Igen enig!

Men det var jo ikke afklaret i tråden, da jeg skrev mit første indlæg. Smile

 

Tilmeldt 6. Mar 15
Indlæg ialt: 8
Fra  Deco Stalden IVS Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg ved godt det er et gammelt indlæg, men har lige et par spørgsmål ang. situationen.

Hvis revisor fratræder skal vedkommende selv anmelde det til Erhv.Styrelsen?

I tilfælde af et IVS uden bestyrelsen skal der indkaldes en ekstraordinær generalforsamling? Altså indkalder direktøren sig selv?Er det minimum 8 dage varsel?

Skal, den revisor der tiltræder udarbejde tiltrædelses-protokollat eller er det nok med kundeaftale med arbejdsområder?

evt.

kan et IVS  selskab, der ikke har pligt til at revidere årsregnskab, men har valgt dette i vedtægter, ændre beslutning? Skal der ændres vædtegter, og registreres ændringer på virk.dk?det er nok ikke smar. men mulighed?

takker for svarene

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan ikke fravælge revision for de år man er gået igang med. derfor skal man fravælge det for det nye år på generalforsamlingen.

Sådan en revision er typisk ikke billig så det er måske værd at overeje at starte et nyt IVS og lukke det nuværende ned.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)