Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger revisor til 10minutters arbejde.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 821
Fra  Compware Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen,

Jeg har et par moms spørgsmål, angående moms.

Reglerne for moms og journalisme:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?thisId=1947097.205476

Kort og godt vil jeg gerne have at vide hvilke produkter der skal betales moms af, og hvad der ikke skal betales moms af, af følgende produkter:

Artikel til hjemmeside:
Artikel til blad:
Pressemeddelelse:
Blogtekst:
Nyhedsbrev:
Produkttekst:
Flyers:
Korrektur:

Giver gerne en flad 50er for ulejligheden. Skriv en PM - eller her.

Mvh.

I 2016 startede jeg siden http://compware.dk/

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Seiven:
Kort og godt vil jeg gerne have at vide hvilke produkter der skal betales moms af,

Det findes der ikke et entydigt svar på. Det afhænger i høj grad af hvor vidt journalisten har den redaktionelle frihed i forbindelse med opgaven eller ej. Så en artikel kan eksempelvis være både momsbelagt og momsfritaget. Det afhænger af de konkrete forhold.

Med den retningslinie og SKAT's udemærkede oversigt bør du relativt let selv kunne indpasse dine situationer i rubrikken moms eller momsfrit.

/Henrik 

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 821
Fra  Compware Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Seiven:
Kort og godt vil jeg gerne have at vide hvilke produkter der skal betales moms af,

Det findes der ikke et entydigt svar på. Det afhænger i høj grad af hvor vidt journalisten har den redaktionelle frihed i forbindelse med opgaven eller ej. Så en artikel kan eksempelvis være både momsbelagt og momsfritaget. Det afhænger af de konkrete forhold.

Med den retningslinie og SKAT's udemærkede oversigt bør du relativt let selv kunne indpasse dine situationer i rubrikken moms eller momsfrit.

/Henrik 

Hej Henrik, ja det jeg grubler over det er, hvad redaktionelt frihed er? - altså hvordan det defineres. Skal det forstås sådan at:

hvis der bliver lavet en artikel om f.eks. biler, og forhandleren gerne vil have at en bestemt bil skal frem i lyset. er der ikke redaktionel frihed, eller er det lige netop redaktionel frihed da journalisten skriver teksten fra bunden?

I 2016 startede jeg siden http://compware.dk/

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Seiven:
hvis der bliver lavet en artikel om f.eks. biler, og forhandleren gerne vil have at en bestemt bil skal frem i lyset. er der ikke redaktionel frihed, eller er det lige netop redaktionel frihed da journalisten skriver teksten fra bunden?

Med udgangspunkt i SKAT's vejledning hvor de skriver "Generelt kan det anføres, at for at en journalistisk ydelse kan være momsfritaget, skal journalisten have en sædvanlig grad af redaktionel frihed og skal præstere en individuel, selvstændig, skabende indsats, der har en vis originalitet" sammenholdt med deres oversigtskema  vil jeg sige

at der er tale om redaktionel frihed selvom forhandleren bestemmer hvilken bil der skrives om, men hvor journalisten skriver artiklen fra grunden. Så ja - jeg er enig i dit eksempel ovenover.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)