Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan du li'' kaffe?

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

lVictor:

Morten Ellegaard Larsen:

Uh tør næsten ikke fortælle dig, hvad jeg drikker.. Nestle pulverkaffe, den med guldfarven på..

Hej Morten

Her kommer en lille information som kan gøre at du ønsker at skifte fra Nescafé.
Der er mange som tror at det er kaffe, men det er delvist korrekt.
Nescafé bliver lavet ikke af kaffebønner, MEN af kaffebønnens skorpe som jo stadigvæk indeholder de ting som gør kaffen til kaffe, minus bønnen, dvs. det der er tilbage efter man tager bønnerne ud.
De vil selvfølgelig ikke oplyse det, men har set det selv hvor der kommer store lastbiler og henter "skraldet"  og kører det over til fabrikken. Jeg troede ikke på det i starten, hvor jeg hørte det fra nogle store kaffe forhandlere, men det er sandt. 

Hvis du ikke skal bruge en hel kande kaffe kan du nøjes med at købe en lille kaffekværn og den her:
http://multikoeb.dk/koekken/termokander/bodum_kande/bodum_columbia_stempelkande_t_kaffe_1_liter_3828_da.html

Du sætter det malede kaffe ned og hælder over med varm vand, venter 1 min. og skubber derefter håndtaget ned på stempelkanden. Så kan du nyde 1 1/2 kop kaffe hver morgen uden at gå på kompromis med kvaliteten. :) 

(Nu hedder jeg så ikke Morten, men Nina :-) Jeg svarede bare på Mortens indlæg)

Altså det lyder nok dumt i dine kaffe-ører, men hvad forskel gør det om det er lavet af skorpe eller bønne - altså kan det ikke være lige meget? Eller er skorpen specielt usund i forhold til kaffebønner.. Indeholder det fx ekstra koffein?

Fra Glostrup
Tilmeldt 29. Apr 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nina

Jeg er heller ikke kaffe ekspert og jeg lærer hele tiden noget nyt som jeg så deler og diskuterer med andre kaffe elskere. Har altid opbevaret min kaffe ventil pose i køleskabet og har anbefalet til andre at gøre det samme, da jeg fik det at vide før i tiden af "eksperter". Personlig føler jeg også en bedre smag af kaffen på den måde, men hvis eksperterne siger det er forkert så må det være forkert.

Ang. dit spørgsmål vil jeg lade dette billede forklare det:

På venstre siden har du kaffebær som den er når den bliver plukket fra træet. 
Ved siden af den har du den skorpe (tom skal) jeg omtaler og ud af den kommer to stk. grønne kaffe bønner.  De bliver så ristet og kommer i den farve som du kender i dag når du køber kaffen.
Om skorpen igennem dens liv absorberer så mange råstoffer/smag fra kaffebønnerne og omvendt ved jeg det ikke. Jeg er blevet informeret fra lokale kaffefarmere om det og har også fået det at vide fra nogle store kaffe eksportører i Uganda. Uanset om det er sandt / falskt så er instant coffee ikke kaffe som den er tiltænkt fra naturens side og den rigtige kaffe er mange gange "sundere". 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

lVictor:

Det kan da ik overraske nogen, at den kaffe du køber i supermarkedet til 15-40 kr posen, ik er bedste kvalitet...

Det er da os alment kendt, at den type kaffe laves af resterne... Derfor den betegnelsen "affaldskaffe"...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kaffe & Co:
Giv mig et kald hvis du kommer til Århus så kan du smage de mange typer vi har på lager og rister dagligt. Vores web går også snart i luften (endeligt - men alt tager tid i disse tider :-) ) og som sagt åber vi snart vores første kaffehus i Århus.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Nøøj det ser jeg frem til! Big Smile

Som inkarneret kaffedrikker i noget der snart ligner en menneskealder vil jeg se frem til en stor kop af "husets fineste" Wink

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

lVictor:

Ved siden af den har du den skorpe (tom skal) jeg omtaler og ud af den kommer to stk. grønne kaffe bønner.

Hej Victor

Øhh jeg er altså noget forvirret med dine indlæg omkring instant kaffe :-D

Det som du kalder skorpe er frugtkødet som bestemt ikke anvendes til instant kaffe i såfald er den en meget lokal ugandisk metode :-D Ofte anvendes det til dyrefoder, gødning osv.

Basalt set fremstilles instant kaffe ved at inddampe noget brygget kaffe til det bliver en meget koncentreret væske der består af kaffe (tørstof) og vand. Derefter er der flere metoder men den meste anvendte er at fjerne vandet ved frysning og derefter 'tørre' resten til et granulat. Det sjove er så at man tilsætter smag bagefter for at få det til at smage ala kaffe. Denne smag er ofte olie udvundet af noget andet kaffe.

lVictor:
Uanset om det er sandt / falskt så er instant coffee ikke kaffe som den er tiltænkt fra naturens side og den rigtige kaffe er mange gange "sundere". 


Jeg tror nu ikke du kan sige at instant kaffen er mere eller mindre sund da det jo basal set bare er kaffe - men godt smager det ikke :-)

lVictor:
Om skorpen igennem dens liv absorberer så mange råstoffer/smag fra kaffebønnerne og omvendt ved jeg det ikke.


Frugtkødet får ikke smag fra bønnen :-) Men ved nogle metoder hvor man tørre kaffebønnen i frugtkødet får bønnen en meget mere frugtagtigt smag - sjovt nok - ellers bliver bønnen 'pulpet' for frugtkødet temmelig hurtig efter plukningen.

Håber at du kan få verificeret  dette hos dine ugandiske storleverandører.

De bedste kaffe hilsner
Søren





 

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen, Nielco IT :

Kaffe & Co:
Giv mig et kald hvis du kommer til Århus så kan du smage de mange typer vi har på lager og rister dagligt. Vores web går også snart i luften (endeligt - men alt tager tid i disse tider :-) ) og som sagt åber vi snart vores første kaffehus i Århus.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Nøøj det ser jeg frem til! Big Smile

Som inkarneret kaffedrikker i noget der snart ligner en menneskealder vil jeg se frem til en stor kop af "husets fineste" Wink

John (aka undercover Niels - sorry tænker på det hver gang jeg ser dit login  :-)  den var jo en brøler af de store ) så er det nu du tager din bil og ruller ind til mig og får noget god kaffe :-)

Desuden kunne jeg godt lige tænke mig at snakke med dig i anden anledning!

Så lad os snart mødes!

De bedste kaffehilsner
Søren




Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Kaffe & Co:
så er det nu du tager din bil og ruller ind til mig og får noget god kaffe :-)

Desuden kunne jeg godt lige tænke mig at snakke med dig i anden anledning!

Så lad os snart mødes!

Hej Søren,

Jamen jeg skal da til byen i starten af den kommende uge.
Send mig gerne en PM.. så finder vi da et tidspunkt, der passer dig. Smile

/John Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)