Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster CVR nr årligt i en enkeltmandsvirksomhed?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 24. Oct 11
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Leo Bak-Kristensen:
Såfremt han ingen omsætning har, så er der vel ikke meget mere regnskab i det, end at skrive "0,-"? :)


Det er rigtigt. Hvis han bare har et cvr nummer uden at have omsætning, så skal han ikke gøre andet end af indberette 0.

Men det er også meget vigtigt at man husker dette !  

Spar penge på dine badmintonbolde på www.billige-fjerbolde.dk

Fra Århus
Tilmeldt 25. Feb 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor ofte skal man aflevere momsregnskab? 

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal indberettes moms til SKAT hvert kvartal.

Selve regnskabet skal forvises på forlangende til myndighederne.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

OG du skal udfylde udvidet selvangivelse som selvstændig, men det skal da ikke være det der standser dig.  Vent til du er klar og så registrer dig

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nørresundby
Tilmeldt 8. Jul 11
Indlæg ialt: 46
Fra  Tilbehørsshoppen.dk Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg blander mig lige, jeg står nemlig med samme spørgsmål, så tak for svarende.
Men hvad med de meget omtalte renovationspenge, hvor man hvis skal betale 500,- årligt til affald.
Skal man ikke betale det??
Fra N/A
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke længere. Det skulle man før i tiden, alt efter hvor mange ansatte man har osv.

Men nu skal man betale for hver gang man kører ind på genbrugspladsen med erhvervsaffald. Så har du ikke noget affald skal du heller ikke betale noget :)

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Cvr nummer koster kun tid. Tid til administration. Du skal opgive moms 4 gange om året og kan du ikke det selv koster det en bogholders tid. Hans pris er variabel så det kan man ikke sige på forhånd, men hvis du er meget lille enkeltmandsvirksomhed kan du nok slippe afsted med 2-3.000 i kvartalet.

Det kan også være du bliver pålagt affaldsafgift på 1000 kr ca... Kommer an på hvor du på, dog kan man søge om undtagelse som it virksomhed.

Ellers er der ingen faste omkostninger forbundet med et cvr nummer. Kun de omkostninger du selv vælger (printer, hjemmeside, logo etc.)

Held og lykke

Dbh. Yngvi

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Yngvi K.:
Det kan også være du bliver pålagt affaldsafgift på 1000 kr ca... Kommer an på hvor du på, dog kan man søge om undtagelse som it virksomhed.

Det er faktisk sådan at nogle af branchekoderne er affaldsafgift fritaget som standard.

F.eks er 620200 fritaget som standard i loven/bekendtgørelsen. https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=139654#Bil8

Man skal bare huske at man har pligt til at være registret med den rigtige branchekode, så tømren kan ikke tillade sig af være registreret som f.eks. invisteringsselskab.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolay:

Yngvi K.:
Det kan også være du bliver pålagt affaldsafgift på 1000 kr ca... Kommer an på hvor du på, dog kan man søge om undtagelse som it virksomhed.

Det er faktisk sådan at nogle af branchekoderne er affaldsafgift fritaget som standard.

F.eks er 620200 fritaget som standard i loven/bekendtgørelsen. https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=139654#Bil8

Man skal bare huske at man har pligt til at være registret med den rigtige branchekode, så tømren kan ikke tillade sig af være registreret som f.eks. invisteringsselskab.

Det var da altid noget. Jeg kan huske da jeg havde en tøjforretning at vi blev pålagt det uden videre. Jeg gik helt amok. Vi solgte kun over nettet og leverede kun elektronisk papirmateriale :-) Vi blev dog fritaget efter vi brokkede os.

Har ikke hørt fra nogen siden i andre af mine forretninger.

Dbh. Yngvi

Fra N/A
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Man bliver fra Januar 2012 ikke pålagt disse gebyrer mere. Nu betaler man KUN når man bruger affaldspladsen. Uanset hvad branche du er i, betaler du KUN hvis du kører ind på genbrugspladsen og bruger den.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)