Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan butikker som asos lave fri levering?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Kimolsen2011:

hej Build :O) tak for din besvarelse. Vil du tro at det vil tiltrække flere kunder ved fri fragt? eller er kunderne ikke så fokuseret på dette? det er måske mere den endelige pris.



Vi tilbyder ikke fri fragt. Vi tager den pris det koster at levere. Det har vi fået flere positive tilbagemeldinger for.

Når vi så har kampagner med fri fragt, ryger der en bid af vores avance.
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kimolsen2011:

Hvordan kan butikker som Asos og andre internet butikker lave fri levering?

Spørgmålet går på at hvis en kunde køber i en internet butik som Asos som har flere leverandører under sig, køber fx. 10 forskellige ting fra 10 forskellige leverandører.

Hvordan kan det undgås at køberen/kunden af produkterne ikke skal betaler noget porto? Er det butikkerne der betaler alt portoen? Eller hvordan gør man det.

Asos har selv varerne på lager, så hvis du køber 10 varer fra 10 forskellige mærker, så er det stadigvæk blot en til to pakker (afhængig af varetyper), som der skal sendes...

Asos har en volumen på pakker, som gør, at de får nogle sindsyg gode fragtrater... Tidligere kostede det 25 kr, i dag er der fri fragt...

Desuden sælger de meget af deres eget mærke, hvor de tjener kassen, så der burde være mere end plads til fri fragt i deres priser...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Desuden sælger de meget af deres eget mærke, hvor de tjener kassen, så der burde være mere end plads til fri fragt i deres priser...

Korrekt, der er stor forskel på om man "blot" er forhandler eller selv er producent og/eller grossist.

Jeg regner med at starte med direkte salg her i marts og prisen er lagt fast på fragt til dkk 29 uanset mængde op til 299 hvor det så er fragtfrit.

Gennemsnitsordrer forventes at være 350-400 så de fleste undgår fragt. Jeg taber dkk 10 pr. pakke som er indregnet i alle priserne.

Overvejer p.t. et koncept hvor der er en minimumsordrestørrelse for EU og så gøre det fragtfrit, hvor fragten igen er indregnet i varens pris og stadig kan være markedets billigste pr. enhed, men kræver så indkøb på mindst dkk 400 eller tilsvarende i euro.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg købte i sidste uge en hue fra Asos til 13 kr med gratis fragt. Dagen efter blev den sat op til 55 kr :-) De kan umuligt have undgået at miste penge på den handel. Jeg modtog huen, og alt var fint :-) Skønt

Fra Copenhagen
Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skal du også tænke på at ASOS har eksisteret i 11 år og dermed opbygget et stærkt internationalt koncept/brand. Det gør jo at de har et stort overskud i og med at de har deres eget mærke som giver dem et rimelig højt mark up og dermed sikre at de sagtens kan levere frit uden at tære på deres budget. Og de har heller ikke altid tilbudt fri fragt. Jeg tror at det er indenfor et års tid at de er begyndt, for handlede sidst med dem for 2 år siden og der skulle jeg betale 50 kr for fragten.

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes der er mange forskellige forklaringer.

Hvis ASOS selv er producenter så koster tøjet måske 10-25kr pr. styk. i prodution.

De har f.eks en aftale med fragt på 35kr op til 5kg.

hurtigt udregning.... 60kr i prodution og fragt.

de sælger tøjet til 120kr altså 100% fortjenste.

**************************************

Kan også komme med en et andet eks.

En vinshop.

indkøber chartony bondone pris 50kr. pr. flaske

har en fragaftale forsendelse i hele danmark 35kr pr flaske.

pris for indkøb og fragt 85kr.

Shop ejeren sælger flasken for lad os sige 185kr. og tilbyder GRATIS Fragt.

så er der lige en fortjenste på 100kr, så kan kan købe 2 flasker vin... med overskud på 25kr.

Det er simpel matematik.... og det er sådanne de fleste forretninger kører deres forretninger. Det er der ingen hemmelighed i

 

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)