Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lavpraktisk "moms på faktura"-spørgsmål

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Aug 11
Indlæg ialt: 8
Fra  audiobyBACH Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg KAN simpelthen ikke finde noget om dette nogen steder, så jeg må være den eneste der er i tvivl. Skype-Blush

Jeg har en momsregistreret enkeltmandsvirksomhed og jeg skal sende en faktura til et andet momsregistreret firma. Vi har aftalt en pris der hedder 5000kr inkl. moms (det var min fejl at formulere det sådan), men da begge parter er momsregistrerede skal momsen selvfølgelig ikke betales. Men skal den figurere på fakturaren alligevel? Jeg er med andre ord i tvivl om, hvad der skal stå på fakturaen i dette tilfælde. 

Nu håber jeg ikke at et lignende spørgsmål har været oppe at vende mange gange før, for jeg har søgt på det, men kunne som sagt ikke finde noget. Og det vil simpelthen være mere pinligt end det faktum, at jeg ikke ved hvad der skal stå på fakturaen. Smile

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Din faktura skal lyde på 4.000 + moms (1000)

De 1000 angiver du som salgsmoms, og din køber fratrækker dem som købsmoms.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

M2B:
men da begge parter er momsregistrerede skal momsen selvfølgelig ikke betales. Men skal den figurere på fakturaren alligevel?

 

Der må være noget du helt har misforstået for naturligvis skal din kunde betale moms af vare han køber hos dig. Senere bliver den så modregnet i hans momsregnskab.

Du skal altid på en faktura udspecifire hvad moms satsen er og hvad den udgør.

Varens pris:    4000,00 kr

25 % Moms    1.000,00 kr

Total              5.000,00 kr

 

Eller

Total               5.000,00 kr.

Moms udgør     1.000,00 kr

 

Mvh

Ravn

Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Aug 11
Indlæg ialt: 8
Fra  audiobyBACH Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Dét var et hurtigt svar. Takker. Smile

Så det vil sige at fakturaen skal se ud som hvis den var til en ikke-momsregistreret. Kunden vil så betale mig 5000kr og så sørger vi ellers for at indberette det, når den tid kommer?

Jeg tror, det der forvirrer mig, er at jeg har købt noget i udlandet hos et firma, hvor momsen blev fratrukket i forbindelse med købet. Men der er jo helt andre regler i forbindelse med handel i udlandet. 
 

Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Aug 11
Indlæg ialt: 8
Fra  audiobyBACH Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Der var jeg lidt for hurtig på tastaturet. Den omtalte handel i udlandet har intet at gøre med denne problemstilling. Det fremgår vist ikke tydeligt, at det jeg skrev. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

M2B:
Så det vil sige at fakturaen skal se ud som hvis den var til en ikke-momsregistreret. Kunden vil så betale mig 5000kr

Fakturaen er ens om det er til en moms registeret kunde eller ej.  Du skal altid udspecifisere moms satsen og hvad momsen er ligesom dit cvr. nr. altid skal fremgå af fakturaen.

 

Mvh

Ravn

Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Aug 11
Indlæg ialt: 8
Fra  audiobyBACH Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen så er der intet jeg er i tvivl om (i forbindelse med dette emne i hvert fald). Mange tak for den hurtige og kompetente respons. Smile

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)