Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Solgt før jeg har købt?

Side 4 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ole,

Ole Schelde:
men kun fortælle om hvordan han kan komme videre uden at tage hensyn til reglerne

Det er ikke hvad jeg siger, men når en 14 årig stiller de spørgsmål og det udvikler sig til en oprulning af §§ og begrænsninger uden påpegning af mulighederne så bliver det ikke til rådgivning af format!

Når det tilmed udtrykkes at en der har gjort lignende siden sit 9.år har misforstået noget så er det ikke ok!

Det var sådan set det jeg mente Ole!  

 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

john sommer:
uden påpegning af mulighederne

Det kan godt være, at jeg er tungnem, men jeg har foreslået den mulighed, at han søger dispensation ved Statsforvaltningen eller at hans forældre står for forretningen, hvor han blive ansat, men det mener du åbenbart ikke er godt nok.

john sommer:
Se så at komme i gang med din drøm men får en myndig person til at være ansvarshavende for din butik!

Det lyder meget fint, men vil du så ikke også beskrive for trådstarteren, hvordan de lovligt håndtere at overføre penge imellem den myndige person og den unge iværksætter, både i relation til varekøb og håndtering af et over- eller underskud.

Simon M:
det er at få en 18 årig+ til at stifte et ApS hvorefter man køber 100% af anparterne.

Og så bliver det også lige foreslået, man skal da bare starte et Aps, og så kan man komme videre. Det er da et rigtigt godt forslag, men nu tror jeg, at det er de færreste unge på 14 15 år, som har det beløb til rådighed, som de kan bruge på den måde. Så hvor konstruktivt var det forslag?

Jeg synes, at det er rigtigt dejligt at se hvor mange unge, der har mod på at begynde som iværksætter.

Jeg opfatter det dog som et problem, at vi her på amino.dk, andre steder i pressen og på konferencer kun bliver præsenteret for alle succes historierne og hvor godt det er gået osv., men der er også et andet billed, hvor rigtig mange har måtte erkende, at det var ikke så let, eller der var nogle regler, som de ikke kendte, hvilket betyder at de kan være økonomisk begrænset i lang tid fremover.

Bl.a. derfor synes jeg, at det er vigtigt at oplyse om §§ m.m., så de kommende iværksættere kan træffe deres beslutning om at gå i gang på et oplyst grundlag, og forhåbentligt uden at der senere kommer nogle ubehagelige overraskelser.

Mvh.

Ole

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ole,

Se nu er det ved at blive en ordduel mellem os to og det giver nok ikke nogen mening, men jeg synes du skulle læse hvad Simon M .skriver her i tråden han har gjort sig nogle tanker og erfaringer - og NEJ Ole naturligvis er det vigtigt at de kender reglerne og ikke kommer ud i noget bøvl - naturligvis!  Wink

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Side 4 ud af 4 (33 indlæg)