Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af møbler fra indonesien/produktion af møbler i DK/østeuropa

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Hvis alt går efter planen, starter jeg en butik op til næste år med salg af møbler. Jeg har svært ved at finde en leverandør, med et ordentligt udvalg - og det eneste firma jeg har fundet, som har rigtig interesse ligger i England. Derfor overvejer jeg, at hente møbler hjem fra Indonesien. Men der opstår jo straks en masse spørgsmål...

Er der nogen, der har erfaring med import fra Indonesien/udlandet og som evt. kan svare på nedenstående:

- Hvordan sikrer man bedst, at et firma er reel?

- Kan man finde et importfirma, som kan stå for hele arbejdsgangen vedr. importen? Og hvordan med forsikring i denne forbindelse?

- Kan det betale sig for en mindre detailvirksomhed, at importere selv eller er det mere relevant for de store kæder?

- Hvordan finder man ud af om det er "ok", at importere varene - jeg tænker på om der er regler for de materialer producenten bruger.. (Maling, lak m.m.)

- Som alternativ, er der så nogen der har erfaring med mindre møbel produktion i DK eller f.eks. Polen? - Altså en fabrik der vil være villig til, at producere et sortiment for en mindre virksomhed og efter eget ønske?

På forhånd tak.

 

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

via Linkedin har jeg nogle  kontakter til danske møbelfolk med bopæl i østen & mange års erfaringer.

De er i 200 % inde i alt; fragt - kvalitet - mængder osv.

Send mig en mail og du får dem..Yes

 

mvh.

michael

Fra 4621 Gadstrup
Tilmeldt 6. Jan 10
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er pt. i Indonesien og har vaeret det i i snart 8 mdr.
Jeg arbejder paa en fabrik, der producerer grillbriketter. Jeg vil nu paa bedste vis, give dig min vinkel paa dine spoergsmaal:

1: Maaden helt klart bedst at sikre sig, at firmaet er reelt, er klart selv at tage derned og se deres virksomhed. Faa en snak med produktionlederen og faa tjekket kvalitetskontrol m.m.
Mange virksomheder, selv store, har ikke en hjemmeside i Indonesien. Det handler om at have kontakter, der ved hvor fabrikkerne ligger, men du kan altid kigge forbi alibaba.com og soege paa "furniture" og se hvad der dukker op. Indonesien har massere af kvalitetsmoebelfabrikker. Teakmoebler er et af deres specialer - maaske taet forfulgt af kokosmoebler, hvilket ogsaa er en utrolig smuk traesort!

2: Jeg ved at Toll tilbyder logistikloesninger og baade har kontorer i Danmark og Indonesien. Du kan jo proeve at give dem et kald. Jeg skal ikke goere mig klog paa import, men jeg skulle da mene, at man godt kan finde et firma, der kan soerge for importen. Der er sikkert en klog Amino du kan spoerge til raads.

3: No clue, men mon ikke, at det BEDRE - og dermed ikke sagt: umuligt - kan betale sig for de store?
Jeg kan fortaelle at de store kaeder som Coop og Dansk Supermarked i stor stil koeber fra grossister/mellemmaend, men jeg gaar ud fra de ogsaa importerer selv.

4: Der er med garanti en masse EU-standarder, der skal overholdes. Virksomheden boer ogsaa vaere ISO-certificeret, hvis du vil saelge til de store virksomheder derhjemme - og det er ikke let at finde i Indonesien. Desuden skal du vaere opmaerksom paa, at containeren nok skal "gasses"  en den afskibes for at draebe evt. kryb og skadedyr.

5: Du kan afgjort finde moebelproducenter derhjemme, der kan producere i smaa maengder. Jeg kan dog kun sige, at det langt bedre kan betale sig at komme op i maengderne - og vaek fra Europa (dog afhaengigt af, hvor meget du kan saelge og hvilken kvalitet du vil saelge.

God jagt og lad mig vide, hvad du finder ud af!

Mvh. Jonas

Tilmeldt 12. Jun 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Jeg ved godt jeg river op i et forældet debat indlæg, men jeg står i den situation at jeg søger netop det du skriver. Folk i østeuropa med forstand på møbelindustrien.

Håber du kan og vil jeg hjælpe med at sætte mig i kontakt med dine bekendtskaber i polen/øst europa.

På forhånd mange tak! Skype-Wink

Tilmeldt 17. Dec 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Kontakt Mig hvis du vil have møbler fra østeuropa
Tilmeldt 15. Nov 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 😜
Ved godt det er et gammelt indlæg - men kan du stadig kontaktes vedr møbler?

Tilmeldt 31. Mar 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved godt at det er et gammelt indlæg - men jeg er også interesseret i viden om produktion af møbler fra østen. Er du villig til at dele din erfaring? VH

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)