Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God idé til webportal - hvordan kommer jeg i gang?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Skanderborg
Tilmeldt 15. May 09
Indlæg ialt: 25
Fra  PureGreen Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino´er

Jeg har fået en god idé til en webportal og har brug for gode råd til, hvordan jeg kommer i gang.

Jeg har ikke selv erfaring i forhold til design/programmering, så har enten brug for at få andre til det eller at finde frem til en forholdvis enkel metode til selv at gøre det.

Hvor starter jeg??

MVH Helle

 

 

 

Fra Stockholm
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu får du lidt feedback fra mig :)

1. Skriv din idé ned. Tænk gerne over det noget tid.

2. Tjek markedet for eventuelle modstandere

3. Køb domæne og hosting

4. Hvis du søger en investor, lav en pænt opstillet forretningsplan. Tjek startvaekst.dk

5. Derefter find dig en webdesigner, når det er færdigt find en programmør.

Når du skal finde webdesigner, så er RHfreelance et godt bud, men hensyn til programmør, så brug en service med escrow eller nogen med gode referencer(Tjek dem).

Så skulle du være godt igang! :)

Online Entreprenør indenfor betalningsløsninger, marketing og mere - www.purepaypayments.com

Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dennis er inde i den rigtige gænge - så den lader vi bare stå og hoppe videre til teknikken.

Mht teknikken er der 2 måder. Den ene er hvis du har lidt kapital og meget tid, den anden er hvis du har meget kapital men ingen tid. :)

Tid>Kapital

1) Find en hostingpartner. Du kan få alt fra de helt billige hostingpartnere, til dem der koster a-lot-of-money. Afhængig af hvad du forventer af besøgende skal du nok finde en mellemting, i den billige ende. Hosting kan ske ved at du køber en server (billigste er Hetzner.de), eller ved at du køber et webhotel - der er flere herinde der har et seriøst bud.

2) Køb et domænenavn. Det kan ofte gøres gennem hostingpartneren - ellers så brug gratisdns.dk - det er særligt hvis du har købt en ren serverinstans.

3) Find et produkt der understøtter dit system. De fleste klare sig med én af de 3 systemer: WordPress, Joomla eller Drupal. WP er det nemmeste at komme igang med, men også det mindst fleksible, Joomla er mere avanceret og mere fleksibelt, Drupal er det mest avancerede men også det sværeste at komme igang med.

4) Så kommer det tekniske, find et theme, og konfigurér sitet til det du vil. Alle 3 systemer, nævnt højere oppe er komponentbaseret, så det er altså noget med at finde komponenter der understøtter det du vil og rette dem til så sitet ser lækkert ud.

5) Content og publicity. Tro mig når jeg siger det her...det er her dit rigtige arbejde kommer ind, og det er et langt sejt træk. Skrive sider, og udfylde sitet med info. Og begynde at oprette reklame-indslag eller indgå i debatter hvor dit site kan komme i spil, namedroppe, adsense etc.

Tid<Kapital

1) Sæt dig ned, og beskriv dit site i detaljer. I detaljer mener jeg præcis hvilke skærmbilleder der skal være, hvilke funktioner de skal have. Lad være emd at gør det for avanceret - at styre IT-projekter, uden at have decideret IT-kendskab er ren gift for mange opstartsvirksomheder, og ender ofte i katastrofer.

2) Find en virksomhed der består af mere end 1 mand, check deres renommé, ring eventuelt til deres reference (vær opmærksom på du aldrig hiver de dårlige projekter frem som referencer)

3) Gå i dialog med virksomheden, er du utryg, så lad være med at brug dem.

4) Betal ved kasse 1.

5) Se punkt 5 i ovenfor.

Mit bedste råd er...find en partner, nogle der kan hjælpe dig, sparre med dig og medfinansiere. Når du leder, så husk "You gotta bring something to the table". Din ide er blot en tanke blandt millarder, og den tjener du altså ikke på. Derfor, hvis du finder en partner, så er det ikke nok med din ide og så kan han lave implementeringen.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 15. May 09
Indlæg ialt: 25
Fra  PureGreen Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej I to,

Tusind tak for grundig og konstruktiv feedback - håber jeg kan præsentere noget konkret for jer på et tidspunkt. Kan godt se, det bliver en lang proces, men er fuld af fortrøstning til at gå i gang :-)

MVH Helle

 

 

Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det behøver ikke være vildt avanceret, men der er ingen tvivl om at første gang er det en lidt hård proces.

Hvis du kan beskrive din grundide med portalen, plejer mange herinde være behjælpelige med forslag og ideer til konstruktionen, eller referencer til virksomheder der kan give dig hjælp.

Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Læs evt e-pusher af Thorborg. 

Den er henvendt til webshop ejere, men jeg synes også man som helt nybegynder kan få en del ud af bogen. Det giver dig et overblik over det at have en hjemmeside

Tilmeldt 3. Aug 06
Indlæg ialt: 605
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle

Lyder fedt med en portal.

Flere aminoer har købt det cms system der kører www.industribasen.dk - hvis jeg var dig ville jeg lige læse denne tråd jeg har skrevet til de folk der ønsker at starte deres egen portal fra bunden. Jeg har selv gjort det og må indrømme jeg nok ikke ville gøre det igen, det har været en meget lang og dyr proces.

Du spare ikke mindst tid men også penge da designet også er med i prisen.

Start din helt egen portal og ha cms plus design klar på en måned

Fortsat god dag.

Mvh Morten

Fra Skanderborg
Tilmeldt 15. May 09
Indlæg ialt: 25
Fra  PureGreen Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

@Jens Peter - tak for tippet. vil gå i gang med den snarest :-)

@Morten - tak for din besked. Jeg kigger på det og vender evt. tilbage til dig. Er dog fortsat tidligt i processen, da jeg er i gang med det konceptuelle indhold - så pt. står den mest på brainstorm og et hav af notater :-)

God dag til jer - Helle

Tilmeldt 3. Aug 06
Indlæg ialt: 605
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt i orden Helle.

Mvh

Morten

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)