Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

magento shops og robots.txt

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Skodborg
Tilmeldt 26. Jun 08
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg driver 2 webshops som google finder fint, og alt virker som det skal. Jeg skal nu til at starte shop nummer 3 som google ikke skal se. hvordan gør jeg lige det ??

Er det ikke noget med at man opretter en fil der hedder robots.txt ?? men hvad skal der lige stå i den ??

de 2 første shops skal naturligvis stadig kunne ses af google.

og lige et afsluttende spørgsmål. Hvis jeg har et par enkelte sider på de andre shops som jeg også gerne vil have at google ikke kigger på da de er vist flere steder, hvordan gør jeg lige det ??

afslutningsvis skal det lige siges at alle 3 shops køre fra samme backend i magento. (hvis det har nogen betydning så er det hostet hos Powerhosting)

Håber der sidder en kvik person der lige gider bruge 5 min på at svare :-)

Mvh

Brian

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du ikke ønsker at den enkelte shop skal vises i Googles resultater:

"Navigate to Configuration -> Design -> HTML Head and set the Default Robots option to ‘NOINDEX, NOFOLLOW’. This should add a ‘NOINDEX, NOFOLLOW’ meta tag to your site."

Taget herfra: http://eminentstyle.com/2009/10/12/tips-hide-a-magento-test-site/

EDIT: og det skal du så sørge for kun at gøre ved den enkelte shop (altså skal du ikke gøre det for  default scope)

Og lidt om metatag eller robots.txt: http://inchoo.net/online-marketing/robots-txt-vs-meta-tag-conflicts/

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Pedesen:

Hej

Jeg driver 2 webshops som google finder fint, og alt virker som det skal. Jeg skal nu til at starte shop nummer 3 som google ikke skal se. hvordan gør jeg lige det ??

Er det ikke noget med at man opretter en fil der hedder robots.txt ?? men hvad skal der lige stå i den ??

de 2 første shops skal naturligvis stadig kunne ses af google.

og lige et afsluttende spørgsmål. Hvis jeg har et par enkelte sider på de andre shops som jeg også gerne vil have at google ikke kigger på da de er vist flere steder, hvordan gør jeg lige det ??

afslutningsvis skal det lige siges at alle 3 shops køre fra samme backend i magento. (hvis det har nogen betydning så er det hostet hos Powerhosting)

Håber der sidder en kvik person der lige gider bruge 5 min på at svare :-)

Mvh

Brian

Hej Brian.

Klitgaards svar er helt korrekt og nemmest at gå til.

Hvis du ønsker forskellige robots.txt til hvert domæne, er der en guide her:

http://wikigento.dk/multiple-stores/forskellige-robots.txt-pr-domain

God vind med shoppen!

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)