Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp med Copyright

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Feb 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Dette er mit første indlæg herinde og det drejer sig som det fremgår af overskriften om Copyright. Jeg er i gang med at starte en hjemmeside i form af en database der har til formål at hjælpe folk med diverse ting på nettet. Det er et rimelig bredt emne jeg prøver at dække og har derfor kun en væsentlig del ekspertise til at udforme artikel-indholdet på siden. Jeg ville derfor kopier andres artikler fra forummer og blogs på nettet. Jeg ville selvfølgelig understrege at jeg ikke er den originale forfatter, men at min side bare er en database.

Hvor slemt ville dette være juridisk set? Ville jeg kunne slippe afsted med det, eller er det virkelig grove overtrædelser med strafbare konsekvenser? Jeg overveje eventuelt at linke til de originale forfattere af indholdet?

På forhånd tak for hjælpen :)

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2186
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 01:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Dårlig plan :) du ville blive hmm hvad hed det fra den gang ruder konge var knægt - hjul og stejle stege eller noget :)

Mine hjemmesider: Tryk på tøj -  Tryk på t-shirts

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 01:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nej, man må ikke stjæle andres tekster, ligeom man heller ikke må stjæle en andens cykel. Det er ret simpelt Big Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 14. Feb 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 02:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok mange tak for hjælpen :)

Men er det ikke ok hvis jeg skriver de originale forfatteres navne på som forfatter og linker til deres artikel?

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 02:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 02:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Fy, fy, ikke stjæle xD

Ej, du kan jo prøve at skrive din egen tekst med hvad du ved om emnet og lært ved at læse op på emnet. Derefter kan du sige at man kan læse mere på den og den side og så indsætte links til deres sider.

Tilmeldt 14. Feb 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 02:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for vejledningen, nu har jeg rimeligt godt styr på hvad jeg må og ikke må :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)