Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det rigtigt man kan åbne hobby virksomhed som under 15 årig? - jeg er 14?

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Men Ole, der er vel ingen der forbyder ham - som jeg skrev oven over - at købe lidt varer for sine spare penge og sælge dem videre til venner og bekendte så længe han fortæller skat at han har gjordt det.

Nu skriver du "med eller uden cvr nummer" kan ikke, ud fra den tekst du har lagt op, se der står noget om det skulle være forbudt. Så længe han ikke stifter gæld eller indgår bindende aftaler.

Ret mig gerne hvis jeg tager fejl

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Når jeg svarer her på Amino, så har jeg beskrevet de aktuelle regler for at starte virksomhed, når man er under 18 år, og det er mit indtryk, at det er det som trådstarteren ønsker at få besvaret.

jacobfrom:
at købe lidt varer for sine spare penge og sælge dem videre til venner og bekendte så længe han fortæller skat at han har gjordt det.

jacobfrom:
Så længe han ikke stifter gæld eller indgår bindende aftaler.

Der er noget du har misforstået - en handel af varer er pr. definition og juridisk en bindende aftale, og derved modsiger du dig selv. 

jacobfrom:
med eller uden cvr nummer

Det er en udbredt misforståelse, som jeg ofte ser her på Amino, at man skal have en CVR-nummer for at drive virksomhed, og at man må omsætte for under 50.000 kr. pr. år uden at der er tale om en virksomhed. Grænsen på de 50.000 kr. har kun betydning for om man skal opkræve moms

Du må gerne som privatperson sælge dine tidligere indkøbte ting, men hvis du køber en vare kun med det formål at videresælge denne for at give et overskud, så driver pr. definition virksomhed, og det uanset hvilken omsætning du har pr. år. Det er derfor jeg skrive "med eller uden CVR-nummer".

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)