Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål om moms mm.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i gang med at starte min egen webshop op, jeg regner ikke med a tjene 50.000 inden for de første 12 mdr. når jeg starter. Men jeg er nød til at have mig et cvr nr. for at kunne se priser og købe engros i holland (sikkert os andre steder;-) Men hvis jeg får mig et cvr nr. nu (for at se priserne hos de resprktive leverandør) hvornår skal jeg så betale moms/skat første gang? Jeg er som sagt ikke startet endnu da jeg er ved at finde leveradør mm.

Jeg skal godt nok på et kursus hos skat, men der er lidt ventetid, og der er MANGE spørgsmål der kommer frem en i mellem;-)

Håver nogen vil hjælpe mig

 

Lotte

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Ved oprettelsen af CVR-nummeret skal du angive startdatoen for hvorfra der skal handles med moms. Du skal afregne moms en gang i kvartalet ca. 40 dage efter udløb af et kvartal. Du kan se de præcise datoer på Skats hjemmeside, men for 1. kvartal 2012 er seneste dato for indberetning af moms 10. maj 2012. 

Lotte:
Men hvis jeg får mig et cvr nr. nu (for at se priserne hos de resprktive leverandør) hvornår skal jeg så betale moms/skat første gang?

Du skal først betale moms til Skat, når du har solgt noget. Indtil laver du en 0-indberetning, hvis du ikke har solgt eller købt noget med moms, eller hvis du har købt noget, hvor du skal have moms tilbage, så laver du en negativ indberetning.
Mvh.
Ole 
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)