Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gør det selv facebook for noobs

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har bestemt, at jeg har brug for at gøre noget mere ved min køreskoles facebook.

Min forstand på emnet er mindre end min lyst til det. Der er ingen tvivl om, at jeg skal købe proff assistance til opgaven, men den sagkloge, som jeg har udset mig til opgaven, koster langt mere, end jeg i første omgang kan finde i pungen.
At siden sikkert kan tjene sig selv ind, hvis den er godt lavet, er jeg helt klar over, men hvis jeg går på røven af at finde alle pengene, så hjælper det fedt, at siden kan tjene sig selv hjem.

Derfor er jeg nødt til selv at arbejde mig noget længere frem i processen, så jeg kun behøver at købe den hjælp, jeg har råd til at betale.

Her kommer så mit spørgsmål: Er der steder på nettet, som I af erfaring kan anbefale mig at nærstudere?

Jeg har googlet, og også fundet noget lærdom hist og her, men hvis der er steder, som I ved vil være bedre for mig end andre, vil jeg være taknemmelig for at få et par tips.

P.S. Det drejer sig om en facebookside til en køreskole - og jeg ønsker mig en fed landingpage til førstegangsbesøgende + alm facebook til fans. Jeg havde sikkert ønsket mig mere, hvis jeg kunne overskue det :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal have teori nu, så jeg vil svare på evt. indlæg efter kl. 21.30 ca

Fra Haderslev
Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 9
Fra  MF Consulting & Webdesign/Everlasting Jewelry Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg kan nemt og hurtigt lave en flot og individuel velkomst/landingpage og generel fanpage for din køreskole for ikke ret mange penge...kontakt mig via mail så sender jeg dig links til noget af det jeg har lavet...kitjensen@forum.dk

mvh kit

 

 

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har ikke fordybet mig så meget i Facebook marketing, men hvis der er en dansker jeg virkeligt kan se kører med klatten med tilsyneladende ivrige og engagerede forbrugere på Facebook, så er der en der hedder Helle fra House of Kids. 
https://www.facebook.com/houseofkids 

Jeg skal så lige være lidt lyseslukker, for House of Kids sælger børnetøj. Det er noget alle børnefamilier har et behov for hele tiden. Børnetøjet i sig selv slipper heller ikke lige op sådan lige foreløbigt.

Du sælger timer og dine kunder køber en gang i livet (i de fleste tilfælde). Du sælger undervisning til kørekort, hvor behovet dukker op i meget begrænsede livsforløb. Der er det meget svært for mig at se du ville få enormt meget ud af trofaste følgere på Facebook. Måske i bedste fald de 16 årige, der går og glæder sig i mindst to år før de kan få adgang til dit produkt. Derefter vil de være ret ligeglade - medmindre du opfinder et tillægsprodukt som folk løbende er villige til at betale for.  

Når tidsåbningen er så lille som den er. Dine købere vælger under "events" - og for at gøre tingene endnu værre mht at markedføre din Facebook-side så er din service stort set begrænset til Aalborg og omegn.

Det gode er at dine målgrupper er relativt snævre. Og det kan du bruge. Hvis du især vil lege med Facebook annoncering af din Facebook side kan du vist indsnævre din annoncering til meget specifikke målgrupper. Men du skal selvfølgelig have et eller andet "selling point". 

En Amerikansk sælger og forretningsguru ved navnet Chet Holmes anbefaler blandt andet e-mail marketing i dit tilfælde, fordi du kan fange de potentielle kunder i det stadie hvor de så småt er blevet bevidste om at her er noget jeg skal. Det du gør det ved er at lokke med såkaldt education marketing, hvor du har noget viden din målgruppe er nysgerrige omkring og de får den kun hvis de melder sig til din mailing liste.

Dine kunder har en meget kort "åbningstid" og du har ikke engang den luksus at det ligesom mulighed for salg af julegaver dukker op næste år også. Du har kun et salg. 

Du har dog geografien og må vide ret præcist, hvor dine kunder fra. Hvis du lokker dine småinteresserede (men ikke-klar-til-at-købe-endnu-kunder) til at tilmelde sig dit dine nyhedsmails, så kan du fange dem når de står og skal bruge dine services. Det er bare ikke nok at tilbyde at man kan tilmelde sig en mailingliste. Der skal gerne være en lovning om en rabat eller måske bare en lille gave.

Den nemmeste er flyers. De er billige at lave selv når man har snilde som dig. Det mest vigtige er at du får kommunikeret en værdi.

Jeg ved dog ikke om det er det samme i dag som da jeg tog kørekort. Dengang ringede jeg rundt til dem der var tættest på mit hjem, og de kostede stort set det samme. Hvis det stadig er sådan, så kunne det være interessant at tweake lidt på de småting der gør at folk vælger den ene køreskole fremfor den anden. Om det er gratis kaffe, cola, hyggelige lokaler, en kørelærer der fremstår godt som person på YouTube (som mange i din målgruppe vist bruger) eller andet, det ved jeg ikke.

Hvis du vil vide lidt mere om hvorfor du har de kunder som du har, kunne du eksempelvis lave lav et spørgeskema til hver de kan få lov at udfylde anonymt inden de overhovedet starter, så du finder ud af hvad der gjorde de valgte dig fremfor de andre. Hvis det er senere i forløbet skal det nok mere gå på hvad I kunne gøre bedre i forhold til kundernes oplevelse.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du skriver er nøjagtigt det, jeg har gået og tænkt. Du har helt ret i, at jeg ikke har kunder som kommer igen og igen, hver gang de løber tør for et eller andet produkt.

Det er faktisk derfor jeg ikke har gjort en masse i facebook. En facebook-sagklog mener at hun kan booste min forretning via fjæsen, og jeg er villig til at gøre forsøget.

Jeg kan finde godter, som diverse elever kan have lyst til at få fingre i, men hvis disse elever i forvejen er i gang et andet sted, vil jeg aldrig gøre forsøg på at fiske dem over til mig. Unge mennesker, der endnu ikke er i gang, aner ikke hvad godterne kan gøre for dem. De elever jeg har inde i forretningen, får godterne uanset.

Min tanke er at forsøge mig med noget facebookannoncering. Det har jeg prøvet før, men aldeles uden held.

Med alle disse dunkle punkter kan jeg ikke tillade mig at bruge massevis af de lange pengesedler på opgaven, så derfor forsøger jeg mig med noget gør det selv til en start, og så er planen at hyre sagklogskaben ind over til sidst, hvis hun stadig gider have med mig at gøre, når jeg ikke køber hele multipakken.



Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone.

Du kan med fordel abonnere på denne side: http://www.facebook.com/thomasbigum 

Thomas giver rigtig mange gode råd og fif, som du sikkert kan bruge. Desuden afholder han kurser om emnet.

/Miriam

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Lone

For at kunne benytte Facebook som en integreret del af sin markedsføring, er det vigtigt at vide, hvorfor folk er på Facebook og hvad platformen bruges til. Ved at indrette dig efter disse tendenser, kan du nemlig nå rigtig langt med din markedsføring på Facebook

Selviscenesættelse og virtuelle skulderklap

En af grundende til at Facebook er blevet så populært er, at man har mulighed for at iscenesætte sig selv som man ønsker det. Hvis man har spillet guitar i et år, kan man få det til at se ud som om, at man er professionel musiker ved at indsætte et par billeder på sin Timeline af sin guitar, og hvis man gerne vil vise, at man er en festlig person, sørger man for at blive "tagget" på så mange "party-billeder" som muligt, for at vise andre hvem man "i virkeligheden" er. 

De opdateringer, links, billeder, videoer mv. man slår op på sin væg er velovervejede, og formålet med at gøre vennerne opmærksomme på dette indhold er, at man søger deres bekræftelse - eller lad os bare kalde det "virtuelle skulderklap" i form af "Synes godt om"-tilkendegivelse, kommentarer og endda delinger.

=> Selviscenesættelse, blærerøvstendenser, narcissime.

Dialog

Nej, folk er ikke på Facebook for at have en dialog med din virksomhed - eller andre virksomheder for den sags skyld. Men mange unge bruger Facebook som en "overspringshandling", og søger ny viden, sjov viden og information generelt (derfor kan man let bruge 20 min om dagen på at se, hvad vennerne foretager sig). Selvom at dine elever ikke har tænkt sig at tage kørekort igen - og dermed ikke har nogen reel værdi som kunder - så har de en stor værdi som fans, hvis du formår at engagere dem på din Facebook side. Ved at få dem til at kommentere, synes godt om og dele det indhold, du skriver ud på din Facebook Side, kan du nemlig bruge dem til at eksponere din køreskole. Og mon ikke dine "gamle" elever på 19 år, har omkring 100 venner, som er 17?

En lille brainstorm:

Ud fra disse tendenser/normer, har jeg lavet en lille brainstorm med forslag til, hvordan du kan eksponere din køreskole via Facebook: 

- Tag et billede af dine elever (hver enkel), når de består køreprøven og står med deres midlertidige kørekort i hånden. Læg herefter billedet op på din Facebook Side, og skriv i billedbeskrivelsen "Tillykke til NAVN! Nu med kørekort :)" eller lignende. Herefter vil billedet automatisk blive slået op på din Facebooks sides væg, hvorefter din elev vil gå ind og tagge sig i det. Så snart eleven tagger sig, vil størstedelen af vennerne se billedet på deres forside, og når vennerne skriver Tillykke og synes godt om, vil billedet endvidere blive vist på vennernes venners forside. Billedet kommer altså måske ud til 1000 mennesker på én dag. Hvis du er ekstra smart, indsætter du også et vandmærke med dit logo nederst til højre på billedet - på den måde kommer dit logo også ud til alle disse mennesker.
(selviscenesættelse af elev med nyt kørekort) 

- Selvom det er hårdt at tage kørekort, er det for mange også en sjov oplevelse, og ved at sætte fokus på disse oplevelser på din Facebook Side, vil du kunne skabe værdi for mange. "Kravlegården" og glatbanen var noget af det sjoveste, og man hører altid historier fra disse steder - Så hvorfor ikke fortælle disse historier gennem tekst, billeder og videoer på din Facebook Side? Såfremt indholdet er godt, vil dine fans dele det på deres vægge, for at opnå disse "virtuelle skulderklap", som jeg skrev om tidligere. 

Såfremt du optager nogle sjove videoer, kan du jo evt. lægge dem på YouTube. 

- Stil spørgsmål, lav små quizzer og slå relevante artikler op - f.eks. vil artikler om spøgelsesbilister og alkoholkørsel, få mange af dine elever til at engagere sig i "debatten". Du kan ligeledes slå YouTube videoer med sjove bil-episoder op på din væg - altså "dele-venligt" indhold, som hjælper med at eksponere din Side. 

Listen over forslag kunne blive meget længere, og jeg er sikker på, at du vil finde nogle flere sociale perspektiver af din virksomhed, ved at læse min e-bog om markedsføring på Facebook.

Håber du kan bruge mit svar.

Held og lykke med projektet!

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak skal I have for svar.

Miriam, jeg vil straks finde det materiale du nævner.

Kasper, du er en guttermand. Jeg gemmer din tekst og bruger den.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)