Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pligter som skal registreres ved etablering af virksomhed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Vamdrup
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 234
Fra  Smaze Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Vi er ved at få et CVR. nummer til vores side Smaze.dk, men vi har dog nogle spørgsmål til denne proces.

Man skal udfylde en blanket inde på virk.dk - Som vi er godt igang med.

Vi er nu ved udfyldelsen af pligter - Men ved ikke hvad vi skal vælge. Det siges jo, at man selv kan bestemme om man vil moms registreres. Dog står den som * (Det skal besvares)

Vi kommer pt. ikke til at omsætte for 50.000 om året. Dog vil vi senere hen, gerne sælge reklamepladser.
Da vi skal vælge en af pligterne, for at komme videre i processen, vil vi gerne vide hvad vi skal gøre.

Skal vi krydse os af, som moms registeret?

Tak. 

Smaze.dk er et anmelder-site som bestræber sig på at finde de nyeste og fedeste gadgets til din hverdag.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej hvis jeres klare forventninger er ikke at sælge for 50.000 eller over på 12 løbende måneder, så behøver I ikke krydse af for moms. Det kan I vælge siden, men hvis i allerede nu regner med at krydse 50.000 kr på 12 mdr

Så må I ikke fakturere med moms og ikke trække moms fra ved køb. (firmaer er jo ligeglade med om I fakturerer med moms for de trækker det fra, hvis det er private i får penge fra, er de nok gerne fri for momsen.

Hvis I vil det, skal i krydse ja, og så skal i huske at anmelde hvert kvartal, også selv om det er 0

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:
I kan slet ikke få et CVR.nr. uden momsregistrering.
Det må jo givet være ret - man kan ikke fravælge moms fordi man er under 50.000 og så få CVR - men da vi registrerede (vor advokat) sidste ApS fik vi CVR nr og registrering fuldt igennem og var ikke registrerede hverken for moms eller branche

Jeg talte med skat fordi jeg ikke kunne se MOMS som punkt i erhverv tast selv som indlogget, og hun checkede at sagde, at det var fordi vi ikke var registrerede for moms. 

Jeg TROR det er samme sag med det holdingselskab som advokaten samtidigt registrerede, det er ha også CVR men ikke moms registrering som jeg ser det. Det virker fornuftigt nok for mig, da holding vel ikke får behov for det - men det galt også driftsselskabet. Kan det være fordi det heller ikke var registreret med Branche? Jeg TROR det. Da jeg gik in i virk.dk og ændrede i startblanketten, kunne jeg ikke vælge vor branche, da den så skrev " DEN BRANCHE DU VÆLGER kræver moms registrering" - og så måtte jeg registrere moms på det CVR og dernæst branche.

Lyder det umuligt at man kan registrere uden branche og dermed uden moms - det var jo hvad der var tilfældet??

Hvad har man optionen at krydse i for moms ved registrering af CVR til - hvis man altid skal være registreret? (kunne være lønsumsafgift - men man kunne vælge uden begge)

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter - Revisor:
I kan slet ikke få et CVR.nr. uden momsregistrering.
Det må jo givet være ret - man kan ikke fravælge moms fordi man er under 50.000 og så få CVR - men da vi registrerede (vor advokat) sidste ApS fik vi CVR nr og registrering fuldt igennem og var ikke registrerede hverken for moms eller branche

Jeg talte med skat fordi jeg ikke kunne se MOMS som punkt i erhverv tast selv som indlogget, og hun checkede at sagde, at det var fordi vi ikke var registrerede for moms. 

Jeg TROR det er samme sag med det holdingselskab som advokaten samtidigt registrerede, det er ha også CVR men ikke moms registrering som jeg ser det. Det virker fornuftigt nok for mig, da holding vel ikke får behov for det - men det galt også driftsselskabet. Kan det være fordi det heller ikke var registreret med Branche? Jeg TROR det. Da jeg gik in i virk.dk og ændrede i startblanketten, kunne jeg ikke vælge vor branche, da den så skrev " DEN BRANCHE DU VÆLGER kræver moms registrering" - og så måtte jeg registrere moms på det CVR og dernæst branche.

Lyder det umuligt at man kan registrere uden branche og dermed uden moms - det var jo hvad der var tilfældet??

Hvad har man optionen at krydse i for moms ved registrering af CVR til - hvis man altid skal være registreret? (kunne være lønsumsafgift - men man kunne vælge uden begge)

vh 

Du kan ikke registrere et selskab uden et CVR-nr., idet det netop er identifikationen af selskabet.

Moms er kun en del af registreringen for selskaber. Dette behøver netop ikke registrering for selskaber, som du også konkluderer for eks. holdingselskaber.

Enkeltmandsvirksomheder er derimod  tilknyttet indehaveren og dennes cpr.nr., hvor en registrering som virksomheden skal være enten som lønsumsafgift eller moms, i modsat fald kan du, som Peter nævner, ikke få et CVR-nr.

Tonny

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Nemlig..Tonny.Yes

 

MvH

Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak  ja man lærer Big Smile Holding var jeg så inde og registrere for moms - men næh det gik jo netop ikke med branche koden for finansielle selskaber/holding - så det gjorde jeg så ikke - men det er jo APS og med personligt cvr SKAL der med andre ord kære trådstarter - vælges med moms -sorry

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)