Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp søges til opstart af webshop.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Bislev
Tilmeldt 5. Feb 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, vil spørger jer om i kunne komme med nogle råd til opstart af webshop, er der noget jeg skal se ud fra som 16 årige? 

Tænker på salg af gadgets nu og måske nogle år efter salg af tøj eller produkter til træning, såvel som weightgainer osv. Men ang. told og skat, hvad skal jeg betale for at få ting leveret til min adresse og hvordan får jeg startet et "virksomhed." Jeg kunne rigtig godt tænke mig at lærer mere om det, så jeg undgår at træffe nogle problemer midtvejs, der kunne undgås. 

Har i nogle potentielle kilder til leverandør? -Hvor sikker er Alibaba.com? Hvad med fragt, bliver det ikke dyrt med tiden at skulle til at betale for fragt til kunderne? Vil det være nemmere for mig, hvis jeg opkøber et webshop, der allerede er kørende? Men jeg vil helst gerne selv starte det fra bunden. 

På forhånd, tak for hjælpen. 

Pao W. Ye

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Pao W. Ye:
er der noget jeg skal se ud fra som 16 årige? 

For at kunne starte virksomhed som 16 årig, så skal du have en dispensation fra Statsforvaltningen. Dette fremgår af Bekendtgørelse af værgemålsloven §43, hvor der står:

§ 43. Værgen for en umyndig, der er fyldt 15 år, kan med statsforvaltningens godkendelse tillade, at denne på egen hånd udøver næring eller anden virksomhed.

Stk. 2. En umyndig, der har tilladelse til at udøve næring eller virksomhed, kan på egen hånd indgå de retshandler, som falder inden for virksomhedens område.

Jeg vil derfor foreslå, at du sammen med dine forældre kontakter Statsforvaltningen for at få denne dispensation, så du kan komme igang med din virksomhed.

Pao W. Ye:
Men ang. told og skat,

Så vidt jeg kan læse af dit indlæg, så søger du bl.a. leverandører, som er beliggende udenfor Danmark. Det betyder, at du skal have et CVR-nummer, hvor du samtidig bliver registreret som importør.

Og så er vi tilbage ved dispensationen, fordi den skal du have før du kan få et CVR-nummer.

Jeg håber du lykkes med dit projekt. Smile

Mvh.

Ole

Fra Bislev
Tilmeldt 5. Feb 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hjælpen! - Det gjorde det lidt mere overskueligt. :-) 

Fra Risskov
Tilmeldt 6. Jul 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal betale told af de varer du importerer fra lande uden for EU. Procentsatsen på tolden afhænger af hvilken varer du importere. 

Derudover skal du betale dansk købsmoms 25%

For det meste tager shippingselskaber et udlægningsgebyr på 100-200 kr, for at have lagt de penge ud for dig.

Men mange gange held og lykke med det!

ps. pas på med alibaba!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Anbefaler dig DealExtreme istedet for Alibaba.
Jeg har hørt en del klager og Alibaba, og med DealExtreme er der fri fragt :o) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Rimmer:
Du skal betale told af de varer du importerer fra lande uden for EU. Procentsatsen på tolden afhænger af hvilken varer du importere. 

Når du er importørregistreret afregner du told direkte til Skat og ikke via shippingselskabet. 

Du kan læse mere om dette på Skats hjemmeside om Told og Import af varer fra 3. lande, hvor der bl.a. står:

"Når du bliver importørregistreret, skal du tage stilling til, hvordan du vil betale din told. Hvis du gerne vil tage dine varer i brug med det samme, skal du vælge at tilslutte dig SKATs Sikkerhedsstillelsesordning. Det betyder, at du betaler 2,5 promille af det beløb, du evt. skal betale i told. Samtidig får du op til halvanden måneds kredit på tolden."

Fra Risskov
Tilmeldt 6. Jul 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har du fuldstændig ret i! :-)

Men da han ikke har et cvr-nummer, vil det være hans nuværende situation

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Rimmer:
Men da han ikke har et cvr-nummer, vil det være hans nuværende situation

Problemet er, at hvis man ønsker at importere varer fra lande udenfor EU med henblik på videresalg, så skal man have et CVR-nummmer, så derfor vil den situation, som du beskriver, ikke opstå, hvis man følger reglerne. Smile

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)