Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg beskattes som mellemand?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Feb 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg sidder med en idé til et system, hvor jeg i uden at røbe for meget, kommer til at sidde som mellemmand mellem virksomhed og slutkunde. Kunderne skal kunne betale eksempelvis en regning via mit system, hvortil jeg smider eksempelvis 2kr oveni. De to kroner er det jeg tjener og skal dække mine udgifter med, resten ryger til virksomheden.

Mit spørgsmål er, hvordan skal jeg oplyse dette og hvordan bogføres det. Skal jeg oplyse det fulde beløb, eller kunde gebyret? Det er klart, at jeg jo ikke vil beskattes at det beløb der går direkte til virksomheden, da idéen med et så vil forsvinde.

Fra Viborg området
Tilmeldt 23. Jan 12
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du vil skulle beskattes af den indtægt du modtager, som jeg forstår er 2 kroner minus dine udgifter :) 

Tilmeldt 1. Feb 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvad skal opgives og fremgå i mit regnskab? Det er jo ikke mig der laver en faktura, faktisk vil der slet ikke figurere en sådan.

Fra Viborg området
Tilmeldt 23. Jan 12
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg forstår det er det et slags program din virksomhed udbyder og pengene kommer som sådan ikke igennem dit firma?

Du skal altså kun inddrage de 2 kr, som bliver set som omsætning, mens dine omkostninger vil figurere under dine omkostningskonti (kontorudgifter, host osv). 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)