Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et website for it-freelancere - hvordan opbevarer jeg pengene ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
Jeg har tænkt på, at lave et website hvor freelancere inden for it kan byde på løsningen af it opgaver. Websitet er meget lig website som f.eks. scriptlance.com og freelancer.com.
 
Måden det virker på er i alt sin enkelthed:
 
1. en kunde skal have lavet en it-opgave udformer en projektbeskrivelse og oplyser et budget for opgaven.
 
2. en (forhåbentlig) masse it-udviklere (programmører, webdesignere mv.) giver deres bud på til hvilken pris de kan løse den givne opgave.
 
3. Kunden vælger den udvikler, som prismæssig svarer til deres budget og indbetaler det aftalte beløb til mit website via f.eks. PayPal, AlertPay, Moneybookers etc.
 
4. opgaven bliver løst og it-udvikleren får det aftalte beløb udbetalt fratrukket en kommission til websitet.
 
Mine spørgsmål går på:
 
1. Hvordan man opbevare de indbetalte penge fra køberne og indtil de bliver frigivet til den som har vundet projektet ? - jeg forestiller mig, at man opretter en konto i en bank hvor valutaen er i f.eks. dollars, hvis det nu er den valuta man bruger på webstedet.
 
2. Hvordan undgår man at hele fortjenesten bliver spist op af transaktiongebyrer ? – der vil jo være en større eller mindre pengestrøm til kontoen fra køberne og fra kontoen til it-udviklerne ?
 
Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ikke de omtalte websites du nævner, men jeg tvivler stærkt på at du får danske kunder til at betale hele beløbet for en opgave før de overhovedet har set noget som helst fra udvikleren. Så den del af din ide tror jeg ganske enkelt ikke på er realisabel.

Jeg tror mere på at den løbende fakturering af kunden går via dig og at det er via denne vej at du får din kommission. Det er nogenlunde den måde jeg f.eks. arbejder for de konsulentbureauer der skaffer mig kontrakter.

Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk

Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Elmholdt:
men jeg tvivler stærkt på at du får danske kunder til at betale hele beløbet for en opgave før de overhovedet har set noget som helst fra udvikleren. Så den del af din ide tror jeg ganske enkelt ikke på er realisabel.

Hej

Jeg er da meget overrasket over, at du ikke kender disse sites jeg nævnte, da de efterhånden har mange år på bagen.

Jeg kan selv ret godt lide konceptet, da udvikleren er nød til at leverer for at se nogle penge, samtidig så er de rimelig sikre på, at få deres betaling for det udførte arbejde, da kunden jo skal overføre beløbet før projektet startes.

kort sagt: en win-win situation for begge parter !

 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det kan godt være jeg ikke forstår konceptet, men hvorfor er det lige, at opgavestilleren skal bruge din side i stedet for Amino Freelancer?

Mvh.

Ole

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

En stor opgave for dig, bliver at afgøre stridigheder omkring det leverede, hvis kunden klager over det ifht pris, og leverandør mener at opgaven er udført.

Jeg ville ikke turde putte mit hoved ind i det hvepsebo.......

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Tak for jeres input omkring konceptet.

Jeg ville dog blive mere glad, hvis nogen kunne komme med et eller flere svar på mine spørgsmål i stedet for !

 

 

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)