Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et hurtigt spørgsmål til grafikerne herinde.

Side 5 ud af 5 (43 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Så blev det også slået fast, og nu kan vi vist heller ikke komme med mere i vektor contra pixel diskussionen, i denne debat

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:
Det forstår jeg også udemærket. Men alle har forhåbentlig den drøm at ens firma skal vokse sig stort og ved derfor ofte ikke hvad man kan risikere at bruge sit logo til udi fremtiden. Jeg er et glimrende eksempel, da mange af mine kunder nok aldrig havde i tankerne, at de på et tidspunkt ville få behov for et banner. Og er vel heller ikke den første tanke man har ved opstart af ens drømmefirma...

Og det tager jo ikke længere tid, snarere tværtimod at lave det i Illustrator.

Så min pointe er, at man da ligeså godt kan lave det rigtigt fra starten. Så jeg vil stadig fastholde, at jeg synes det er useriøst at tage penge for et logo lavet i Photoshop, med mindre kunden naturlgvis forlanger dette...

Helt enig i at man ligeså godt kan lave det rigtigt fra starten. Jeg tog bare udgangspunkt i at trådopretteren umiddelbart "kun" kunne Photoshop og gerne ville igang.

Lad os antage at han (IKKE nødvendigvis trådopretter) tager sig af helt nystartede firmaer som bare vil igang, men har et budget på en æske fyldte chokolader. Han laver logo, visitkort og hjemmeside for kunden og får sin chokolade. realistisk set vil mange af de firmaer lukke igen inden de overhovedet når til at overveje banner og den slags.

Så er der en anden gruppe som undervejs finder sin identitet og finder ud af, at hverken farvetema eller udtryk i logoet eller måske endda firmaetnavnet er noget der passer til der hvor de er nu og så vil de gerne have lavet det hele om og mere skarpt, så de henvender til det næste niveau af logodesignere, for eksempel dit firma, og så bliver det hele lavet som det bør gøres, for et firma med fremtid.

Ingen af de ovennævnte grupper vil blive sure over Photoshop logoet. Derfor mente / mener jeg også at der er et kundegrundlag til ham.

Den sidste gruppe er så dem der havde en stram planlægning og en god idé om hvor de startede og hvor de er nu og de vil så blive sure over at det logo de betalte for dengang, ikke kan bruges mere eller i hvert fald bliver en ny udgift. Det er så dem der er så uheldige at komme i klemme hos både dig og MediaMouse.

Men ja - for lige at komme dig i forkøbet - Det er selvfølgelig umuligt at spå om hvilken gruppe ens kunde hører under :)

Min første tanke da du første gang skrev det med drømmen om et større firma, så tænkte jeg bare at der findes mange virksomhedstyper hvor bannere ikke er aktuelle, men der findes selvfølgelig givetvis lige så mange der kan få behovet uden at vide det.

Med venlig hilsen

Tommy

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:
Og det tager jo ikke længere tid, snarere tværtimod at lave det i Illustrator.

Vil bare lige nævne, at det ikke nødvendigvis behøver, at være Illustrator. Der er også andre programmer der arbejder med vector-filer.

Side 5 ud af 5 (43 indlæg)