Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Installation af php 5.2.6 på Ubuntu server 11.04 x 64

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 19. Jul 08
Indlæg ialt: 71
Fra  Webshipr.com Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Heysa

Søger en venlig sjæl der fortælle mig, gerne detaljeret, hvordan jeg installeret php 5.2 til apache2 på en Ubuntu 11.04 server.

Jeg er rookie i SSH men har dog rodet en del med det. Jeg er har været igennem Karmic repositories men syntes ikke jeg kan få det af den ved.

Håber på noget seriøs hjælp og vejledning fra jer flinke Amino'er.

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Herning
Tilmeldt 19. Jul 08
Indlæg ialt: 71
Fra  Webshipr.com Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det giver mig den seneste php5.3 :)

Fra Herning
Tilmeldt 19. Jul 08
Indlæg ialt: 71
Fra  Webshipr.com Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ser ud til at man skal updatere sources.list med nogle karmic repositories, og så derefter lave apt-get update samt et par andre ting. Det er dog ikke lykkedes mig at få lov at installere PHP 5.2 endnu. 

Tilmeldt 3. Sep 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, du har vel set på dokumentionen http://www.php.net/manual/en/install.unix.apache2.php

cHosting.dk - Dansk webhotel med cPanel, LiteSpeed, 1-klik installer, nul oprettelses gebyrer og 30 dages fuld retur ret!

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Herning
Tilmeldt 19. Jul 08
Indlæg ialt: 71
Fra  Webshipr.com Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Fejlen opstår ved apt-get update. Den vil ganske enkelt ikke tilgå karmic pakkerne.

Der findes ikke en måde hvor man henter en tar.gz version af php5.2, uploader den og installerer den?

Har det en konsekvens? Har kunnet læse mig til at php vil kræve en del mere konfiguration i forbindelse med apache2 hvis jeg vælger den metode. Er det rigtigt?

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Karmic har åbenbart nået End-Of-Life for længe siden. Hvilket system er det, der ikke er kompatibelt med 5.3? Drupal?

Men jo, du kan sagtens kompilere php selv - og jo, det er noget mere besværligt at vedligeholde.

Tilmeldt 3. Sep 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

cHosting.dk - Dansk webhotel med cPanel, LiteSpeed, 1-klik installer, nul oprettelses gebyrer og 30 dages fuld retur ret!

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke opgradere Drupal til v.7 i stedet for at nedgradere PHP til v.5.2? Du gør dig utroligt sårbar ved at vælge gamle versioner af software, som ikke længere opdateres. De kalder det ikke museum.php.net for sjov... :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)