Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR, Dandomain, webshop, betalingsgateway, moms.. helt forvirret...

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 22. Nov 11
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Schelde:
Du kan f.eks. indledningsvis sætte din forventede overskud til 0,- kr. og du skal som følge deraf ikke betale noget B-skat, og så i løbet af efteråret, når du kender mere til hvad dit overskud reelt forventes at blive, ændre din forskudsopgørelse igen til dette. Det vil naturligvis have den konsekvens at du får lidt større regninger pr. måned i de sidste måneder af året, men på det tidspunkt har du jo så forhåbentligt haft noget omsætning til at betale det med.

Tak for forklaringen!

Ole Schelde:
Jeg vil generelt anbefale, at du går vejen med at søge dispensation, også i relation til netop hvordan skat skal betales. Hvis dette er den eneste indtægt du har, så vil du jo stadigvæk have et frikort, som skal udnyttes før der betales skat. Uden at kende dine forældres arbejdssituation, så er det ikke sikkert dette holder, men hvis de begge er i arbejde, så vil dit personlige frikort jo ikke blive udnyttet. 

Det tror jeg så jeg vil gøre. Men jeg forstod ikke rigtig det med frikortet? :) Begge mine forældre arbejder og betaler topskat, men har det noget at gøre med udnyttelsen af mit frikort?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Berti Kesmez:
Men jeg forstod ikke rigtig det med frikortet? :) Begge mine forældre arbejder og betaler topskat, men har det noget at gøre med udnyttelsen af mit frikort?

Hvis du gør som andre foreslog, nemlig at lade virksomheden stå i en af dine forældres navn, så vil det betyde, at der skal betales topskat af et eventuelt overskud, og enhver krone af overskudet bliver beskattet.

Hvis du får dispensation og virksomheden står i dit navn, så er det jo også dig som bliver beskattet, og så har vi jo alle først et bundfradrag før vi reelt skal betale skat. Det er det som oftes kaldes et frikort.

Alt andet lige, så vil du formentlig skulle betale mindre i skat, hvis virksomheden står i dit navn.

Mvh.

Ole

Fra Randers
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 117
Fra  webnoerd.dk WEBNØRDERNE Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Det er nok bedst at jeg holder mig til spørgsmål 2 og 3:

2: Det er oprettelses gebyr og du finder ikke nogen billigere betalingsløsning end dandomains. Desuden så har de en shop light, som måske måske ikke er bedre tilegnet dine behov. Giv dem et kald og hør hvad de kan tilbyde dig. Du behøver jo ikke tage en beslutning før du har vægtet alle muligheder op imod hinanden.

3: Jeg har meget erfaring med dandomain o nej du skal ikke kunne programmerer for at sætte den op. Som det er med det meste på nettet vil en smugle kenskab til HTML hjælpe dig en del. Men du kan også klarer dig helt uden. Efter min mening så er dandomains shop system den shop det er lettest og hurtigst at komme igang med. Andre systemer som uCommerce, Magento, osCommerce osv har en ret høj indlærings kurve. Og de systemer som er tiltænkt samme segment som dandomain har langt mindre muligheder end dandomains løsning. DD's løsning er efter min mening den bedste løsning for folk der ikke står og har de mange penge det kan koste at få special udviklet en løsning i en af de førnævnte systemer.

Men da jeg tidligere har arbejdet for dandomain kan man naturligvis også mene at jeg måske ikke er 100% objektiv. Men ovenstående er nu 100% min mening, objektiv eller ej. :)

Fra hørsholm
Tilmeldt 4. Feb 10
Indlæg ialt: 28
Fra  www.speciel-design.dk Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

Jeg har selv dandomain og er meget tilfreds med dette. Har haft flere forskellige hjemmesider der ikke fungerede. Den er nem at bruge for kunderne og jeg har aldrig oplevet at kunderne har haft problemer med betaling m.v. - så den kan varmt anbefalesSmile Angående prisen ved jeg ikke om det er en fair pris. men de er drift sikre.

vh

www.speciel-design.dk

 

Fra Farum
Tilmeldt 22. Nov 11
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld jeg svare så sent, men tak for hjælpen allesammen!Yes

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)